Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäläaisen tavaran liiallista kertymistä et ymmärrä (esim. meikit, siivoustarvikkeet, kengät...)? Tai mitä sinulle kertyy liikaa ja miksi?

Vierailija
03.10.2016 |

Tuli mieleen kun autoin kaveria muutossa ja hänellä oli iso laatikollinen täynnä siivousaineita. Ei siis liinoja yms. tarvikkeita, vaan esim. 6 noin puolillaan olevaa pullollista ikkunanpesuainetta ja saman verran aloitettuja käsitiskiaineita, käytännössä joka laatua oli ainakin 3 pulloa ja melkein joka pinnalle/huoneelle oma aine. Kaveri ei edes ole mikään siivousintoilija eikä asuntokaan mikään kartano, joten oli vähänhämmentävä löytö.
Toinen mitä ihmettelen on äidin meikkivoidekokoelma, pulloja on varmaan 15. Ymmärrän että voi tarvita muutaman eri värin ja/tai koostumuksen, mutta noin monta? Jos joku osoittautuu huonoksi, niin miksi hillota sitä kaapissa sen jälkeen kun parempi on löytynyt, nehän ei edes säily montaa vuotta?
Ja ettei tulisi kuvaa että pidän itseäni täydellisenä, niin sanottakoon että minulle tuppaa kertymään liikaa teetä. Tykkään vaihdella makuja, ja välillä sitten joku avattu pakkaus unohtuu kaapin perälle niin pitkäksi aikaa että maut ehtii haihtua.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja kertyy aivan liikaa. Niitä ovat hyllyt ja kaapit täynnä, vaikka välillä poistankin sellaisia, joita en halua lukea uudelleen. Olen kokeillut e-kirjoja, mutta en tykännyt lainkaan niiden lukemisesta, joten vanhalla linjalla jatkan varmaan hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
22/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenvarjot. Huomasin sattumalta anoppilassa että eteisessä oli 11 sateenvarjoa, kahden hengen taloudessa. Vaikka paikalla olisi koko lähisuku samaan aikaan ja päättäisimme jostain syystä lähteä ulos sadesäällä, on niitä silti liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenvarjot. Huomasin sattumalta anoppilassa että eteisessä oli 11 sateenvarjoa, kahden hengen taloudessa. Vaikka paikalla olisi koko lähisuku samaan aikaan ja päättäisimme jostain syystä lähteä ulos sadesäällä, on niitä silti liikaa.

Ja seuraavan kerran kun alkaa sataa, ne kaikki varjot on kuitenki eteisessä, ni joutuu ostamaan uuden? :D

Vierailija
24/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenevat tuotteet, kuten elintarvikkeet, siivousaineet ja kosmetiikka. Auttelen yhtä sukulaista joskus siivoamisessa, ja kaapit ovat ihan täynnä ikivanhoja mausteita, kakun koristeita ja muita kuiva-aineita, 30 vuotta vanhoja pesuainepulloja joissa pieni liru pohjalla... Omistaja saattaa itse todeta, että ohhoh, tämä pesuaine tai mehutiiviste on 80-luvulta, ja TUNKEE SEN TAKAISIN KAAPPIIN, siis sen pullon jossa on vielä ruokalusikallinen jäljellä. Sitten kamala valitus, kun ei ole kaappitilaa. Omatoimisesti olen heitellyt ilman lupaan kylpyhuoneestaan pois esimerkiksi rasvoja, jotka olivat kovettuneet yhdeksi klimpiksi tai joissa oli jotakin kasvustoa purkin pinnalla. Tuotteiden logo oli jostaki 80-90-luvulta.

Vierailija
25/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhenevat tuotteet, kuten elintarvikkeet, siivousaineet ja kosmetiikka. Auttelen yhtä sukulaista joskus siivoamisessa, ja kaapit ovat ihan täynnä ikivanhoja mausteita, kakun koristeita ja muita kuiva-aineita, 30 vuotta vanhoja pesuainepulloja joissa pieni liru pohjalla... Omistaja saattaa itse todeta, että ohhoh, tämä pesuaine tai mehutiiviste on 80-luvulta, ja TUNKEE SEN TAKAISIN KAAPPIIN, siis sen pullon jossa on vielä ruokalusikallinen jäljellä. Sitten kamala valitus, kun ei ole kaappitilaa. Omatoimisesti olen heitellyt ilman lupaan kylpyhuoneestaan pois esimerkiksi rasvoja, jotka olivat kovettuneet yhdeksi klimpiksi tai joissa oli jotakin kasvustoa purkin pinnalla. Tuotteiden logo oli jostaki 80-90-luvulta.

Tätä mäkään en tajua. Varmaan suurimalle osalle kertyy joskus jotain ylimääräistä, mutta just tollasta lirujen ja vanhentuneiden tuotteiden säästelyä en ymmärrä sen jälkeen kun on huomannut niiden tilanteen. Miksei nosta sitä lirupulloa esiin ja käytä loppuun? Miksi tunkea takaisin kaappiin pilaantunut tuote?

Vierailija
26/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä isoa arsenaalia melkein tyhjiä pesuainepulloja yms. Tyyliin 6 pulloa shampoota, kaikissa tippa pohjalla. 7 hammastahnaa, mankelin läpi laittamalla saa nokareen. 3 makkarapakettia jääkaapissa, kaikissa 1 kuivanut siivu pohjalla. Lista jatkuu ja jatkuu. Näin on tosi monessa kodissa. Mitä järkeä? Onko se niin vaikeaa käyttää yksi purkki loppuun, heittää roskiin ja ottaa käyttöön seuraava?

Mä olen tällainen shampoo/hammastahnatuubien hamstraaja. On paljon helpompaa ottaa siitä uudesta purkista shampoota/hoitoainetta/hammastahnaa kuin taistella sen vanhan kanssa.

Mutta kyllä ne jämät tulee aina säännöllisin väliajoin käytettyä. Välillä on tiukempia hetkiä rahan suhteen ja silloin on hyvä säästää näissä ostoksissa ja käyttää ne jämät loppuun.

Vierailija
27/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä isoa arsenaalia melkein tyhjiä pesuainepulloja yms. Tyyliin 6 pulloa shampoota, kaikissa tippa pohjalla. 7 hammastahnaa, mankelin läpi laittamalla saa nokareen. 3 makkarapakettia jääkaapissa, kaikissa 1 kuivanut siivu pohjalla. Lista jatkuu ja jatkuu. Näin on tosi monessa kodissa. Mitä järkeä? Onko se niin vaikeaa käyttää yksi purkki loppuun, heittää roskiin ja ottaa käyttöön seuraava?

Tällaisessa taloudessa on mies. Miehet säästää gramman ketsuppia pullon pohjalle eivätkä heitä pois, mutta aloittavat uuden pakkauksen. 

Liittynee jotenkin y-kromosomiin. Y, oh y?

En nyt tiedä onko tuo enemmän kummankaan sukupuolen asia, enemmän varmaan liittyy siihen, mitä kotona on opittu.

Vierailija
28/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liikaa sateenvarjoja, niin kantsii hajauttaa ne: pari autoon, yks pieni käsilaukkuun/reppuun, yks työpaikan pukukaappiin, eteiseen. Näin ei pääse sade niin yllättämään.

Vierailija
29/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kertyy lastenvaatteita ja leluja. Ihan oma vika, ostan kaiken kirppiksiltä ja se vaatii säännöllistä kiertelyä ja tonkimista.

Yleensä se menee jotenkin niin, että lähden etsimään esikoiselle kenkiä, löydänkin kuopukselle toppahaalarin ja lisäksi ostan pari kivaa paitaa kun eurolla sai, vaikka kaapit on täynnä paitoja. No, sentään myyn ne kun jäävät pieneksi.

Vierailija
30/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikaa pikkareita. Jenkeistä tulee hamstrattua kun siellä käydään, VS pikkareita. Esim 7 pikkarit 25 euroa! Täällä maksaa kolmet jotain 30 euroa? :D

Vierailija
31/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa taloudessa on mies. Miehet säästää gramman ketsuppia pullon pohjalle eivätkä heitä pois, mutta aloittavat uuden pakkauksen. 

Liittynee jotenkin y-kromosomiin. Y, oh y?

En nyt tiedä onko tuo enemmän kummankaan sukupuolen asia, enemmän varmaan liittyy siihen, mitä kotona on opittu.

Meillä kotona ei lapsilta vaadittu siivoamista, joten ehkä siinä syy, miksi eräänlainen siivottomuus (ajoissa asioiden pois heittäminen, paikoilleen siirtäminen, kaappien ovien sulkeminen ym.) vallitsee edelleen elämässäni.

Veljeni on kanssa aika sotkuinen, kämppänsä perusteella.

Siskoni on kuitenkin paljon siistimpi, hän jopa jaksaa pitää roskista sivistyneesti siellä tiskialtaan alla olevan kaapin sisällä (no vau...), jolloin sen oven joutuu aina avaamaan ennen kuin laittaa jotain roskikseen. Itselleni tuo olisi todella vaivalloista (käytän omaa vastaavaa roskista tosi harvoin, joten en heitä sinne mitään ruoantähteitä tms. pilaantuvaa), joten pidän roskiksia näkyvillä paikoilla, keittiössä jopa tuolin päällä, jotta sinne olisi mahdollisimman kätevä heittää roskia. Silti joudun vähän väliä erikseen poimimaan ympäriinsä kertyneitä roskia...

(nainen 25 v)

Vierailija
32/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat säilövät vanhentuneita ruokia. Ymmärrän, että niitä ruokia voi syödä parasta ennen päiväyksen jälkeenkin (ei siis viimeinen käyttöpäivä -tuotteita), mutta se, että niitä säilytetään yli puolen vuoden jälkeenkin!! Voihan yli puolen vuoden vanhentuneilla vehnäjauhoilla leipoa pullia, mutta onko se mauan menetys kaiken vaivan arvoista? Varsinkin, kun peruselintarvikkeiden hinta ei ole edes lähellekään kaviaarin tasoa.

Myönnän, että mun heikkous on ripsarit. Löysin selektiiviseltä merkiltä hyvän ripsarin, mutta pätkätöissä kolmenkympin ripsari kirpaisee aika paljon. Olen ostellut halvempia vaihtoehtoja ja niille käy vähän samoin kuin joillakin meikkivoiteiden kanssa. Joudun soveltamaan niiden käyttöä sään ja päiväohjelman mukaan. Jos viivyn kaupungilla esim. pari tuntia, ripsari x voi käydä siihen, mutta jos olen pidempään sitten pitää käyttää y:tä, kun x:n kesto ei ole riittävä ja lähtee leviämään. Hävettää myöntää, että tän kokeilun seurauksena on kertynyt 30-40 ylimääräistä, itselle sopimatonta ripsaria, joita yritän käyttää. Hyvä puoli on, että löysin vihdoin yhtä hyvän vastineen alle kympillä, mutta toi kokeilu tuli vähän kalliiksi... Toivottavasti tämän uuden löydön tuotantoa ei lopeteta sitten, kun saan nämä huonot "käytettyä". Ja tän ripsimania taustalla on tyytymättömyys pätkätyöläisen elämään. Samaan "ansaan" itseni kanssa en todennäköisesti tule putoamaan uudestaan.

Vierailija
33/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kerry mielestäni mitään yhtä sorttia erityisesti, mutta kaikkea tuntuu olevan hieman liikaa. Tai okei, ei nyt kaikkea, mutta meillä on hirveästi sellaista tavaraa, joka vain odottaa pois heittämistä. Teen tätä liian hitaasti. Ennen ostelin halpoja vaatteita ihan liikaa, mutta nyt tapa on jäämässä pois. Onneksi. Vaatevarasto pienee ja pienenee koko ajan. 

-

Millaisen tavaran liiallista kertymistä en ymmärrä... No, ehkä mun on hieman vaikea ymmärtää sitä, että esim. lapsiperheessä - siis perhemuodossa, jossa tavaraa tulee koko ajan, kun lapset kasvavat - joku haluaa ostaa hirveän määrän vaikka hanskoja tai pipoja ja sitten pyörittää sitä vaatetaloutta, jossa on ihan hirveä määrä saman koon sitä tai tätä. 

Vierailija
34/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaapillinen alennuksesta ostettua siivousvälineitä, joita ei tule otettua käyttöön, koska vanhat kelpaavat vielä. Puhdistusaineet käytetään jämptisti loppuun ennen uusien ostamista.

Suihkusaippuoita, kosteusvoiteita ja hammastahnoja on myös reilusti jemmassa, mutta nekin käytetään yksi kerrallaan pikku hiljaa pois.

Astioita on aivan liikaa, koska olen ostellut niitä kirppareilta. Nykyisin ostan vain pilkkahintaisia laatuastioita.

Kirjoja on edelleen liikaa, vaikka olen lahjoittanut niitä pois.

Vierailija
35/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää ostaminen välillä "päälle" eli totean että ketsuppi, sokeri, joku mauste on loppumassa. Joten ostan sitä seuraavalla kauppareissulla. Ja sitä seuraavalla.

Tulee kotivara kuntoon...

Sitten voi pitää pitkän tauon kun käyttää kaiken.

Vierailija
36/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä kun joillain ihmisillä on hirvittävät määrät meikkejä ja ennen kaikkea meikkisuteja eikä niitä kaikkia edes tule käytettyä. 

Vierailija
37/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen jonka ostelemisesta on vaikea saada mitään mielihyvää. Siksi joku siivoustarvikkeiden kertyminen tuntuu oudolta mutta en tiedä, voi joku niittenkin shoppailusta tykätä.

Kyllä voi! Rakastan siivoustarvikkeita ja niiden ostamista. Juuri ostin Universal Stonen ja ai että kun se on ihana. Tiedän, outoa, mutta minkäs teet. :D Totuuden nimissä en kuitenkaan ole  mikään hamstraaja ollenkaan. Tarvikkeita on hyvin kohtuullinen määrä, mutta siis rakastan kuitenkin hetkeä, kun saan ostaa uuden täyden pullon tai putelin. Ymmärrän siis, että joku kaltaiseni tyyppi, joka tykkään siivousaineiden kanssa läträämisestä mutta on varustettu hamstrausgeenillä, päätyy ostelemaan kaikkea "turhaa" siivoustarviketta, jota sitten kertyy. Itse en taas vuorostani ymmärrä yhtään meikkien hamstraamista. Niiden ostaminenkin on minusta ihan tylsää. :D

Vierailija
38/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat paperit on ainainen riesa. En heitä melkein mitään papereita heti roskiin, koska tuntuu että sitä saattaa tarvita vielä; kuitenkaan mulla ei ole mitään valmiiksi määrättyä HELPPOA paikkaa eri papereille. Jääkaapin seinässä on sellaiset, jotka vaatii jotain toimenpidettä (maksamattomat laskut, hammaslääkäriajat), mutta mun asunnossa on eri paikoissa kaiken maailman lappusia: maksettuja laskuja, Kelan päätöksiä, kuitteja, virallisia kirjeitä ym. Mulla on mappeja, mutta en jaksa ottaa aikaa pelkästään mapittamiseen, tuntuu niin hemmetin vaivalloiselta. Joten niissä mapeissa on vain vanhoja papereita, muutamalta viimeiseltä kuukaudelta olevat paperit lojuu ympäri kämppää satunnaisissa pinoissa. Pitäisi keksiä jokin sellainen paikka papereille, joihin ne voisi vaan laittaa ilman, että tarvitsee ottaa rei'itintä esiin. Kuitenkaan kaikkia ei voi laittaa ajattelematta samaan pinoon, koska jotkut pitää säilyttää yhdessä ja niistä pitää myöhemmin tarkistaa jotain. Miten tää voi olla näin vaikeaa?

(Sama juttu mulla on vaatteiden lojumisen kanssa, mutta vaatteita sentään ei kerry koko ajan lisää toisin kuin noita papereita.)

Ratkaisu laiskalle mapittajalle. Hanki sopivan kokoisia säilytyslaatikoita. Hanki välilehtisarja. Käytä laatikkoa kuten mappia. Vuoden päätteeksi kirjoita kylkeen 2016. Toista vuosittain.

Vierailija
39/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on kertynyt paljon erilaisia ihovoiteita, hiustenhoitotuotteita, parfyymejä ja huiveja, koska pidän niistä ja ostan aina, kun näen kaupassa kivan / hyvän / sopivassa tarjouksessa olevan / kuulen kiinnostavasta uutuudesta. Kenkien kertymistä taas en ymmärrä (kuten joillain blogitytöillä tai vaikka Sinkkuelämää-sarjassa Carriella), mukavia & kauniita kenkiä on ylipäätään lähes mahdoton löytää.

Vierailija
40/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kymmeniä sukkalankoja

Kudon hyvin harvoin

Minulle minulle, ostan ne kaikki! Halvalla tietysti :)

Minä kudon aina. En istu koskaan katsomassa telkkaria kutomatta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän