Mikä lukio? Syk, Ksyk, Ressu, Norssi, Tyk
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, on sen verran tasoeroa, että opetus on yleensä luokatonta noissa parhaissa lukioissa. Sitä ei ikinä uskoisi, mutta ne ei opeta siellä yhtään mitään, kasataan tajuttomasti vaan läksyä ja ollaan tylyjä. Opettajat menee sieltä, mistä aita matalin. Käsittämätöntä touhua ja kokemusta on kuudesta Suomen top-10 lukiosta viiden vuoden sisällä, jossa olen päässyt opetusta seuraamaan useiden päivien ajan. Sitten noissa pienemmissä ja tavallisemmissa lukioissa opettajat seisoo päällään, käyttää koko pedagogiikkansa ja osaamisensa tsempatakseen heikkoja läpi ja samalla hyviä laudatureihin.
Toinen iso etu tavallisemmassa lukiossa on se, että olet hyvä porukassa. Et kilpaile vain huippujen kanssa. Ryhmällä on tapana löytää roolinsa ja aina joku on heikko, alkaa alisuorittamaan jne.
Minä olin se kympin oppilas lukiossa, johon oli 6,5 keskiarvo
Miksi kuuntelit? Olisit voinut vaikka laskea matikkaa sen sijaan.
Ressu on saanut vuosikymmenet etsiä ja ottaa käyttöön parhaimmat jutut opiskelijoille ja opettajille, se näkyy yhteishengessä, viihtyvyydessä.
Kovin vaativa ja tavoitteellinen Ressu ei ole lähtökohtaisesti, eli jos haluaa kovaa tahtia ja gloriaa niin Otaniemi tmv on oikea osoite.
Ressulaiset tyypillisesti opiskelee kirjavan, yleissivistävän setin heitä itseään kiinnostavista aineista. Opettajat suosittaa herkästi neljää vuotta, lyhyttä matikkaa. Toki hyvä opiskelija-aines johtaa sitten hyviin tuloksiin.
Tukitoimintoja on paljon. Jännällä tavalla unelmanomainen "tavallinen" lukio. Kilttejä oppilaita, kiusaamista ei ollut eikä diivailua. Sain paljon ystäviä, jee (yläasteella olin yksin..). Kivat opet ja hyvä ruoka! Oli ihanat lukiovuodet, menin joka päivä iloisena kouluun.
Ääni Viikin norssille, se on paras. Kasvattaa fiksuja ja tervehenkisiä nuoria. Tiedepainotus, monipuolinen kielitarjonta ja erinomainen musiikkikoulutus. Pieni lukio, jossa hyvä yhteishenki.
Vierailija kirjoitti:
Ressu on saanut vuosikymmenet etsiä ja ottaa käyttöön parhaimmat jutut opiskelijoille ja opettajille, se näkyy yhteishengessä, viihtyvyydessä.
Kovin vaativa ja tavoitteellinen Ressu ei ole lähtökohtaisesti, eli jos haluaa kovaa tahtia ja gloriaa niin Otaniemi tmv on oikea osoite.
Ressulaiset tyypillisesti opiskelee kirjavan, yleissivistävän setin heitä itseään kiinnostavista aineista. Opettajat suosittaa herkästi neljää vuotta, lyhyttä matikkaa. Toki hyvä opiskelija-aines johtaa sitten hyviin tuloksiin.
Tukitoimintoja on paljon. Jännällä tavalla unelmanomainen "tavallinen" lukio. Kilttejä oppilaita, kiusaamista ei ollut eikä diivailua. Sain paljon ystäviä, jee (yläasteella olin yksin..). Kivat opet ja hyvä ruoka! Oli ihanat lukiovuodet, menin joka päivä iloisena kouluun.
Pitkää matematiikkaa, yotilastot
Ressu, Norssi ja Viikin norssi näistä varmasti yleissivistävimmät. Noissa muissa on sellaista businessmenoa tai teknologiamenoa. Klassista sivistystä ei arvosteta.
Meidän lapset kävi Ressun lukion ja ihanahan se oli.