Miksi vanhemmat antavat pikkulastensa tehdä videoita youtubeen ja muuallekin nettiin?:o Vai eivätkö vain tiedä, mitä lapset tekevät?
Katson juuri jotain ehkä 8 ja 5 vuotiaiden tyttöjen videota, jossa ei sinällään ole mitään pahaa, mutta silti! Ei tuon ikäisten tarvitsisi vielä laittaa jakoon videoita itsestään.
Kommentit (7)
Ei nykyvanhemmat välitä yhtään mitä ne lapset puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Juutuubin ikäraja on 13, et sillee ja kaikkee.
Eikö Facebookissakin ole? Ja Whatsappin 16?
Meillä lapset tekee.MUTTA tehtiin yhdessä tili ja sitä ei voi yhdistää mitenkään meihin (siis nimet, sähköposti jne).
Selkeä sääntö on ettei videoissa näy lapsista tai muistakaan kasvoja, mielummin ei muutenkaan ihmisiä. Nimiä ei mainita missään ei esim videoilla. Muutenkin mietitään mitä videoissa näytetään.
Minulle ok että tekevät legovideoita ja videoita pelaamisistaan.
Minäkään en ymmärrrä kasvojen ja nimien mainostamista videoilla. Mutta en kokonaan kieltäisi tuota videoiden tekoa. Kunhan tajuaa mitä voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset tekee.MUTTA tehtiin yhdessä tili ja sitä ei voi yhdistää mitenkään meihin (siis nimet, sähköposti jne).
Selkeä sääntö on ettei videoissa näy lapsista tai muistakaan kasvoja, mielummin ei muutenkaan ihmisiä. Nimiä ei mainita missään ei esim videoilla. Muutenkin mietitään mitä videoissa näytetään.
Minulle ok että tekevät legovideoita ja videoita pelaamisistaan.
Minäkään en ymmärrrä kasvojen ja nimien mainostamista videoilla. Mutta en kokonaan kieltäisi tuota videoiden tekoa. Kunhan tajuaa mitä voi laittaa.
Kyseessä oli sellainen video jossa molemmat näkyivät koko videon ajan ja lisäksi taustalla näkyi vielä ilmeisesti heidän talonsa...
Oma lapseni 10v jäi kiinni kun oli kaverin kanssa tehnyt videoita youtubeen.
Olivat kaverin luona kuvannut ja ladannut videon nettiin.
Olen melko tarkka netin käytöstä ja pitänyt useasti "puhuttelun" netin vaaroista ja miten sielä käyttäydytään ja tietysti kieltänyt kaikki instagramit, omat youtubekanavat, facebookit yms.
Mutta tosiaan ei pysty jatkuvasti vahtimaan lasten tekemisiä.
Juutuubin ikäraja on 13, et sillee ja kaikkee.