Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt haluan kuulla miksi aikuinen nainen on seurassa tuppisuu?

Vierailija
03.10.2016 |

Meidän kaveripariskunnan (miehet siis lapsuuden ystäviä) nainen on aina kuin sitruunan niellyt. En ihan oikeasti tajua häntä. Ei ole mielestäni edes ujo ihminen. Tapaamme noin 6 kertaa vuodessa joko heillä, meillä, käydään laivalla tms. Ollaan oltu yhdessä ulkomailla reissuilla. Hän on siis tuttu meidän kanssa, ei pitäisi jännittää enää mitään. Viime viikonloppuna olimme yhdessä noin 9 tuntia, tänä aikana hän tiuski jotain, ravintolassa ruoka oli pahaa, kahvia ei halunnut jälkkäriksi, maksaa vaan liikaa, eikä puhunut oikeasti kuin max. 20 lausetta. Kun kysyy, että onko kaikki ok, niin merkillinen vastaus, jotain sinnepäin että mikä tässä nyt olisi. Emme todellakaan jyrää häntä puheillamme, kannustamme keskusteluun, mutta hän pystyy istumaan täysin mykkänä. Kertokaa nyt jos tiedätte, mikä tällaisia ihmisiä vaivaa. Hänellä ei ole ystäviä, enkä suoraan sanoen enää ihmettelekään. Kun lähdemme heidän kanssaan johonkin, niin käytännössä sama onko hän mukana vai ei.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teidän keskustelu on niin tasotonta kuraa ettei hän älykkäänä ihmisenä pysty siihen osallistumaan

Siitä tuskin on kyse, hän on ainoa jolla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta. Enkä muutenkaan hänen älykkyyttään kovin korkealle nostaisi. ap

No siinähän se syy tuli.

Suhtaudutte häneen alentuvasti.

Silleen näennäisen kohteliaasti ja ystävällisesti, mutta alentuvasti. Kukapa sellaista jaksaisi hymyssä suin katsella.

Vierailija
22/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen jos joudun ihmisseuraan, jota siis kyllä vältän aina kun voin. Minä vaan ärsyke-ylikuormitun seurassa ja tulen hermostuneeksi. Sitten yleensä yritän vetäytyä, mutta jos minua ei jätetä rauhaan, saatan tiuskia todella häijysti päästäkseni ahdistavasta tilanteesta. 

Minä kyllä en lähtisikään minnekään matkoille ihmisten kanssa, kamala ajatuskin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on alistanut sen. Eikä pelkästään sen mies vaan koko yhteiskunta on hiljentänyt sen. Auta sitä puhumaan. Puhu sen miehen päälle, vähättele sitä jne. Kehu sitä naista

Vierailija
24/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pahoja ongelmia ja siksi käyttäytyy passiivis-agressiivisesti.

Vierailija
25/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aloittajasta huokuu kirjoituksen perusteella tietynlainen ylimielisyys ja itsekkyys. En minäkään viihtyisi seurassasi. Tosin sanoisin sen suoraan sinulle.

Vierailija
26/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teidän keskustelu on niin tasotonta kuraa ettei hän älykkäänä ihmisenä pysty siihen osallistumaan

Siitä tuskin on kyse, hän on ainoa jolla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta. Enkä muutenkaan hänen älykkyyttään kovin korkealle nostaisi. ap

No tässähän se syy näkyy: aloittaja on epäkohtelias ja ylimielinen törkimys, jonka kanssa ei kyseinen henkilö kyseisestä syystä halua keskustella. Enkä kyllä yhtään ihmettele.

Katso peiliin ap, vika löytyy sieltä!

En todellakaan ole ylimielinen häntä kohtaan, vaan kannustava ja rohkaiseva. Enkä ymmärrä tuota törkimystä lainkaan. ap

Anteeksi nyt vaan, mutta aivan varmasti käytöksestäsi asenteesi ilmenee, kun se ilmenee jo pelkästä kirjoituksesta noin selvästi. 

Vierailija
27/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan voisi olla viihtymättä ap:n eli näin mukavan ihmisen kanssa?

- Kun lähdemme heidän kanssaan johonkin, niin käytännössä sama onko hän mukana vai ei.

- hän on ainoa jolla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta. Enkä muutenkaan hänen älykkyyttään kovin korkealle nostaisi

- Arvostan tietysti häntä ihmisenä, mutta en hänen käytöstään. Minusta älykäs ihminen ei käyttäydy seurassa hänen tavallaan

- En todellakaan hakeudu kahdestaan hänen seuraansa, koska silloin on aika erikoinen tapaaminen. Mutta hänen miehensä takia on pakko olla hänenkin seurassaan

- En todellakaan ole ylimielinen häntä kohtaan, vaan kannustava ja rohkaiseva.

Minun korvaani särähtää erityisesti tuo "arvostan tietysti häntä ihmisenä, mutta". Siinä on yksi väärinkäytetyimmistä kliseefraaseista, mitä on koskaan keksitty. Suurin piirtein yhtä v-mäinen ja oman selustan turvaamisena käytetty lauseenparsi kuin "ei millään pahalla, mutta".

Vierailija
28/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ehkä pidä teistä. 

Voi olla. Itse en kyllä jaksaisi niinkään paljon viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa joista en pidä. Esim. ulkomaan reissuille en todellakaan lähtisi ihmisten kanssa, joista en pidä. ap

Mutta sitten kuitenkin tämän moittimasi tuppisuun seurassa olet säännöllisesti?

Vierailija
29/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä. Minusta jokaisen mukana olevan on omalta osaltaan huolehdittava mukavan ilmapiirin ylläpitäminen. Moukkamaista käytöstä. Miksei jää kotiin, jos haluaa olla yksin?

Vierailija
30/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei ole koulutuksesta kiinni.

Ehkä hän ei vain todellakaan välitä sinun seurasta kun näytät tyhmyytesi arvioimalla ihmisiä heidän koulutuksen mukaan.

Vierailija
31/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän se syy näkyy: aloittaja on epäkohtelias ja ylimielinen törkimys, jonka kanssa ei kyseinen henkilö kyseisestä syystä halua keskustella. Enkä kyllä yhtään ihmettele.

Katso peiliin ap, vika löytyy sieltä!

En todellakaan ole ylimielinen häntä kohtaan, vaan kannustava ja rohkaiseva. Enkä ymmärrä tuota törkimystä lainkaan. ap

Anteeksi nyt vaan, mutta aivan varmasti käytöksestäsi asenteesi ilmenee, kun se ilmenee jo pelkästä kirjoituksesta noin selvästi. 

No miten sen voi sanoa täällä kauniisti, että ihminen ei ole ehkä kaikkein älykkäimmästä päästä? Silti se, että ei ole kovin älykäs ei tarkoita, ettei olisi mukava ja kiva seuralainen. Onhan se selvää, että kaikki ei ole neroja, en itsekään. ap

Vierailija
32/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko introverttiyteen. Itse olen hiljaisempi mutta aina yritän jotain smalltalkia vääntää, esim lasten kaverien äitien kanssa. Sepä vaan menee niin, että heillä ei ole kiinnostusta jutella minulle, kun en kuulu piireihinsä. Ei edes käytöstapojen vuoksi.

Vierailija
33/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän seura ei kiinnosta.

Vierailija
34/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kun lähdemme heidän kanssaan johonkin, niin käytännössä sama onko hän mukana vai ei.

- hän on ainoa jolla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta. Enkä muutenkaan hänen älykkyyttään kovin korkealle nostaisi

- Arvostan tietysti häntä ihmisenä, mutta en hänen käytöstään. Minusta älykäs ihminen ei käyttäydy seurassa hänen tavallaan

- En todellakaan hakeudu kahdestaan hänen seuraansa, koska silloin on aika erikoinen tapaaminen. Mutta hänen miehensä takia on pakko olla hänenkin seurassaan

Minun korvaani särähtää erityisesti tuo "arvostan tietysti häntä ihmisenä, mutta". Siinä on yksi väärinkäytetyimmistä kliseefraaseista, mitä on koskaan keksitty. Suurin piirtein yhtä v-mäinen ja oman selustan turvaamisena käytetty lauseenparsi kuin "ei millään pahalla, mutta".

Minulla ei ole todellakaan mitään häntä vastaan, jos puhuisi edes vähän jotain joskus eikä olisi aina niin negatiivinen ja mököttäisi. Sitä ihmettelen todella. ap

Vierailija
35/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hiljainen aikuinen valikoivan puhumattomuuden vuoksi. Ystäviä ei ole mutta puoliso ja perhe ovat hyvin tärkeitä.

Vierailija
36/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei ole koulutuksesta kiinni.

Ehkä hän ei vain todellakaan välitä sinun seurasta kun näytät tyhmyytesi arvioimalla ihmisiä heidän koulutuksen mukaan.

No se oli vaan yksi esimerkki. Kai sinäkin voit omista tuttavistasi sanoa, kuka ei ole ole ihan se penaalin terävin kynä? ap

Vierailija
37/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen ihminen ei välttämättä tarkoita olla tyly, eivätkö erilaisuudet täydennä toisiaan.  Kun ihminen on kovin äänekäs ja hallitseva, sekään ei ole miellyttävää. 

Usein laitettu jopa sanat suuhun valmiiksi kun ei ole ymmärretty.  Sellainen ei helpolla unohdu.

Varsinkin kun käytetään etunimeä kun mukamas fiksusti moititaan, se tuntuu epämukavalta.   Kyllä silti ihmettelen miksi huonolla tuulella lähtee mukaan.   En lähtisi jos en haluaisi.

Vierailija
38/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kans tuollaisia ihmisiä, ja ihmettelen että joka kerta jaksavat tulla paikalle vaikka ei selvästi heillä ei ole mukavaa. Eikä ole kyse siitäkään, että puoliso painostaisi mukaan, melkein enemmän tuntuu siltä, että tulee tarkkailemaan ettei puolisollakaan ole liian mukavaa. 

Vierailija
39/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole todellakaan mitään häntä vastaan, jos puhuisi edes vähän jotain joskus eikä olisi aina niin negatiivinen ja mököttäisi. Sitä ihmettelen todella. ap

Ravistelepa päätäsi hetkinen ja nollaa sillä ajatuksesi. Lue sitten nuo yllä olevat lainaukset sillä mielellä, että joku kaverisi puoliso on kirjoittanut ne sinusta. Herääkö halu ruveta herttaiseksi ja tutustua häneen lähemmin?

27

Vierailija
40/48 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella sanoisin, ettei hän vaan pidä teistä. Itse koitin myös aluksi osallistua mieheni kaveriporukan tapaamisiin, mutta jatkuvan ulkopuolisuudentunteen ja ihan vaan kemioiden kohtaamattomuuden takia jäin suosiolla pois tapaamisista. Olin varmaan just tuollainen mököttäjä. En kuitenkaan halunnut käyttää aikaa omasta mielestäni typeriin ihmisiin, kun en ehdi näkemään kovin usein niitäkään, kenestä tykkään. Meillä toimii hyvin niin, että on omat kaverit ja sen lisäksi yhteisiä.