Ultraan menossa...
Heippodei!
Ajattelin, että tää vois olla oikea paikka kysellä :)
Ollaan aviomieheni kanssa odottelemassa ensimmäistämme, nyt menossa 15+3.
Mulla on aika ekaan ultraan huomenna, jännittää :) Sen piti olla jo aiemmin, mutta olin vatsataudissa enkä pystynyt mennä.
Nyt kysynkin, mitä siellä tässä vaiheessa saa selville?
Saako sieltä jonkun kuvan jo mukaan? Mies haluaisi kovasti nähdä, muttei pääse mukaan. Onko se joku A4 paperi vaan vai joku ihan pinnoitettu kiva söpö kuva vauvasta?
Kommentit (19)
Välillä mietityttää, että onko muka oikeasti helpompaa ja nopeampaa tulla tänne kyselemään ja odottamaan vastausta, kuin että katsoisi googlesta.
Tehdääks np ultraa vielä tollaviikolla? Siis kuvan toki saat mutta en osaa sanoa saatko tietää siitä sitä niskaturvotusta. Mut eihän kaikki edes halua niin ei kai väliä. Ihme ettet menny neljä viikkoo sit. Yleensä ultraan haluaa nopeesti et tietää et pienellä kaikki ok. Mut hauskaa ultrahetkeä sinne.
Siellä katsotaan onko sun vauva terve......
...joo ja saa söpön ihana kuvan mukaan....
Se härveli tungetaan sit sun reikään.
Vierailija kirjoitti:
Joukossa on taas yksi välkkykin! Niitähän täällä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukossa on taas yksi välkkykin! Niitähän täällä riittää.
Aattelin nyt sanoa ettei kuvittele että se on joku fuckin valokuvaamo...:D
Vierailija kirjoitti:
Mulla neljä raskautta takana ja kahdessa vikassa katottu viikoilla 11+jotain ihan vatsan päältä. Varhaisultrassa alakautta. Aplla menossa viikot 15+ niin tuskin katotaan alakautta. Jos sulle on nyt siis jotain väliä asian kanssa.
Kyllä tuossa vaiheessa jo mitataan niskaturvotus. Ja ihan mahan päältä itseltä ultrattiin.
Söpö kuva tietysti! Kai muistit tunkea vaginaasi pikkuruisen myssyn ja sukat, jotta vauveli voi pukea ne ylleen ensimmäistä kuvausta varten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa vaiheessa jo mitataan niskaturvotus. Ja ihan mahan päältä itseltä ultrattiin.
Taitaa olla jo liian myöhäiset viikot saada luotettavia seula tuloksia!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa ollaan jo myöhässä nt-ultran suhteen, joka otetaan rv 10+0 – 13+6 välillä. Ap todennäköisesti ultrataan raskausviikkojensa takia alakautta.
Tällaisen kuvan saat mukaasi:
http://arjenihmeellisyyksia.blogspot.fi/2013/05/nt-ultra-112.html
Et ilmeisesti ole mihinkään 3D- tai 4D-kuviin menossa?
Ultraäänitutkimuksen ajanvaraus pyritään tekemään raskausviikolle 11+5 - 13+0. Niskaturvotusmitat eivät tuon jälkeen ole enää selkeästi tulkittavissa, sillä turvotus alkaa häviämään rv 14 jälkeen.
Luotettavaa niskaturvotusmittaa ei enää saa, mutta toki tuossa ultrassa muutakin tutkitaan.
Multa ultrattiin viikolla 11 vatsan päältä.
Mua sitten raistelee tämä hokema "lapsella kaikki hyvin", Niskapoimussa ei saada selville muuta kuin tämä turvoke joka voi olla merkki kromosomipoikkeavuudesta tai sydänviasta. Eri asia tietysti se että sikiö voi olla menehtynyt joka tulee tässä tutkimuksessa esiin mutta muita sairauksia ei niskapoimussa selviä.
Vierailija kirjoitti:
Mua sitten raistelee tämä hokema "lapsella kaikki hyvin", Niskapoimussa ei saada selville muuta kuin tämä turvoke joka voi olla merkki kromosomipoikkeavuudesta tai sydänviasta. Eri asia tietysti se että sikiö voi olla menehtynyt joka tulee tässä tutkimuksessa esiin mutta muita sairauksia ei niskapoimussa selviä.
No lähinnä tarkotetaan että se hengittää ja sillä on raajat paikallaan ym. Eli lapsella kaikki niin hyvin kun voi tosta ultrasta huomata. Ihme ongelmat sulla :D
AUTTAKAAA