Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeät kommentit lihomisesta

Vierailija
03.10.2016 |

Olin kaunis ja muodokas nainen lihoin 20kg masennuksen takia ja en sitten enää käynyt töissä saatika urheilemassakaan.Olin aina pitänyt itsestäni huolta muutenkin ulkoisesti ja pidän nykyään jotenkuten edelleenkin (esim. hiukset, iho, hampaat, vitamiinit, kulmien siistiminen, meikki tms.) paitsi painoni on noussut. Liikun edelleenkin mieheni kanssa joka päivä 30min "lenkin" jotta saan raitista ilmaa ja en ihan jumahtaisi.Nyt kuntoutumassa takaisin työelämään. Nyt kuitenkin olen törmännyt ilmiöön joka on pöyristyttävää! Masennuttuani aoin lihoa ja sain tukea työkavereiltani ja tutuiltanikin kertoessani avoimesti asiasta. Nyt olen hiukan saanut painoa ruotuun ja eämästä kiinni. Mitä tekevät nämä naiset nyt?1 Huomattelevat ja kommentoivat ihan suoraan ulkonäköäni ilkeästi esim. "onpas sulla maha ainakin isontunut entiseen verrattuna" "Ei ole enää niin timmi tuo sun takapuoli kuin ennen" En enää viitsi tavata heitä, kun heidän kommenttinsa pahoittavat mieleni vaikka tiedän niiden olevan totta en ymmärrä mikä ajaa laukomaan tuollaisia totuuksia? Ennen illanvietot viikonloppuna ystävättärien seurassa oli odottamisen arvoinen juttu. Nyt jätän nuo hyeenat keskenään. Tosiaan tuo viimeisin haukkuminen tuli siitä, että miettivät mitä vartalonmallia edustavat ja minä edustin ennen kuulemma tiimalasia, mutta nyt ei osaa sanoa kun olen niin lihava yms. Onneksi minulla on myös muita ihmisiä keiden seurassa viettää aikaa, tosin harvemmin väimatkasta johtuen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ja epäkohteliasta! Jonkinlainen alemmuudentunne varmaan saa ihmiset laukomaan loukkauksia. Tai sitten kaverisi ovat vaan urpoja, jotka eivät tajua, että kommentit satuttavat. En tiedä kumpi vaihtoehto on parempi..

Minäkin jättäisin vähemmälle tuollaisten tyyppien kanssa olemisen. 

Vierailija
2/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokenut. Lihotut kilot erottavat ystävät hyeenoista. Ja toimii myös käänteisesti. Tuli hyvin huomattua, kun onnistuin laihduttamaan 30 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kokenut. Lihotut kilot erottavat ystävät hyeenoista. Ja toimii myös käänteisesti. Tuli hyvin huomattua, kun onnistuin laihduttamaan 30 kiloa.

Tämä on ihan käsittämätöntä, mutta tottahan se on. 

Vierailija
4/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäväporukassa pari just tollasta. Yks sanoi kerran minun olleen "joskus kaunis, mutta sitten lihoit." Toinen sanoo, että näytän mieheltä. 

Vierailija
5/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäväporukassa pari just tollasta. Yks sanoi kerran minun olleen "joskus kaunis, mutta sitten lihoit." Toinen sanoo, että näytän mieheltä. 

Kysymys kuuluu, miksi ne on vielä siinä sun ystäväporukassa? Ette kai te nyt jumalauta alistu kuuntelemaan tuollaista. Yksi mun entinen ihan hyvä kaveri heitti pari kertaa jonkun läskijutun ja se oli mun osalta siinä. Jos haluaa ilkeillä, voi etsiä uudet ilkeilyn kohteet. Ja tämä tiesi kyllä mitä sanoi.

Vierailija
6/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu, miksi ne on vielä siinä sun ystäväporukassa? Ette kai te nyt jumalauta alistu kuuntelemaan tuollaista. Yksi mun entinen ihan hyvä kaveri heitti pari kertaa jonkun läskijutun ja se oli mun osalta siinä. Jos haluaa ilkeillä, voi etsiä uudet ilkeilyn kohteet. Ja tämä tiesi kyllä mitä sanoi.

Toinen on entinen koulukiusattu, toinen muuten vaan vmäinen, varsinkin humalassa. Eivät lukeudu ystäväpiirini sisimmälle renkaalle, eikä heitä tarvitse nähdä kovin usein. Lapsuudenkavereita ollaan, joten siksi edelleen osa porukkaa.

Vierailija
7/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on entinen koulukiusattu, toinen muuten vaan vmäinen, varsinkin humalassa. Eivät lukeudu ystäväpiirini sisimmälle renkaalle, eikä heitä tarvitse nähdä kovin usein. Lapsuudenkavereita ollaan, joten siksi edelleen osa porukkaa.

Ei silti oikeuta sua paskasäkkinä pitämään. Ihmisten vmäisyyttä ei voi selitellä millään, jos se on aiheetonta, eikä esim. vastata samalla mitalla johonkin. ohis

Vierailija
8/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoistahan se on.

Naisen ihmisarvo katoaa kun hän lihoo,  ja päinvastoin.

Itse huomasin tämän kun laihduin opiskeluaikana huomattavasti.

Aloin saamaan ystävällisempää kohtelua, ja tuntemattomat tulivat kertomaan kuinka näytän hyvältä ja kertoivat kohteliaisuuksia.

Lasten saamisen ja vakavan sairastumisen myötä lihoin lähes 20 kiloa. Sen seurauksena ihmisten asenne muuttui selvästi tylymmäksi.

Työelämässä tai vaikka kuntosalilla ja asiakaspalvelutilanteissa minuun suhtaudutaan kuin älykkyyteni olisi heikentynyt painon nousun myötä. Todella ärsyttävää.

Ilkeitä kommentteja ei sentään tullut kuin anopilta, muut tyytyivät 'tyylikkäästi' vihjailemaan.

Vierailija
9/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut pari kaveria, joille tuollainen "... kun sinä olet niin lihava" -kommentointi oli arkipäiväistä. Onneksi ymmärsin jättää heidän tapaamisensa kokonaan sikseen.

Ihme kyllä samat henkilöt kommentoivat paljon laihduttaneen toisen kaverin ulkomuotoa tyylillä "ei sinun kyllä enää pidä laihtua yhtään", "meneeköhän nyt överiksi" jne.

Eli päätä siitä sitten.

Vierailija
10/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee tuota samaa mulle.

Ihan päin naamaa laukoo sanansa. Itse lihoin kilpparin takia, joskin nyt olen laihtunut lääkityksen ansiosta ennalleen.

Vierailija
11/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa uskomatonta, että tämä taitaa olla jotenkin yleistäkin! Kiitos kuitenkin kun kerroitte omat tarinanne, sillä olo ainoana "sotanorsuna" on ottanut koville. En tiedä onko jopa vääristänyt kehonkuvaani, sillä painoindeksini ei ole niin kovin hirveä  30,47 vaikka liian suuri onkin. No nyt en ole pahemmin vaakaa käyttänyt, mutta on siis painoa tippunut siis tuosta. Huomaan vaatteista. ap

Vierailija
12/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille lihaville että edes tuttavat huomauttelee. Laihoille kun tulee ventovieraatkin huomauttelemaan ja kysymään "ootsä edes syöny tänään mitään" niin kuin olisin tänä päivänä laihtunut.

Vierailija
13/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä juttuja. Outoa, että itse en ole törmännyt tähän ilmiöön, vaikka reippaasti ylipainoinen olenkin nykyään. Ja tosiaan aiemmin olin normaalipainoinen, varmaan ihan kauniskin. Lähinnä itseäni vain hävettää nähdä ihmisiä, jotka ovat nähneet minut laihempana. Mutta kukaan ei ole päin naamaa sanonut suoraan tai epäsuorasti mitään. Varmasti selän takana on ollut juttua. Kukaan ystävistäni ei ole sanonut myöskään mitään. Vai paljastavatko he karvansa, kun yritän tässä nyt laihduttaa ihan tosissani, kun haluaisin mieheni kanssa lapsen ja en todellakaan aio vaarantaa lasta ja itseäni tällä ylipainolla? Saa nähdä, mutta ihan kamalaa kohtelua olette saaneet! Toivon ettei minun kohdalle tule osumaan jatkossakaan.

Vierailija
14/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teille lihaville että edes tuttavat huomauttelee. Laihoille kun tulee ventovieraatkin huomauttelemaan ja kysymään "ootsä edes syöny tänään mitään" niin kuin olisin tänä päivänä laihtunut.

Huomauttelu puolin ja toisin on väärin. Oli sit tuttava tai tuntematon. Miksi olet noin katkera?

Vierailija
15/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee miten nykynuoriso on mielisairaita. Ei tarvitse olla lihavuudest kyse, vaan mistä tahansa poikkeavuudesta. Tällä menolla väitän, että kohta tapellaan ja kunnolla, kun ei enää millään tavoin arvosteta kanssaihmistä.

Vierailija
16/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö katkera? Enhän minä tätä keskustelua aloittanut. Sitä paitsi on yleisesti tiedossa ja koulussakin opetetaan, että ylipaino on terveysriski. Minä en huomauttele kenellekään, en tutuille enkä tuntemattomille lihavuudesta enkä laihuudesta, sillä minulla on sen verran sielun sivistystä että osaan käyttäytyä. Lihavat vaan pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä, tulevat halaamaan minua kuin olisin koiranpentu  ja muutenkin ovat kuin jotain euroopanomistajia.

Vierailija
17/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkö katkera? Enhän minä tätä keskustelua aloittanut. Sitä paitsi on yleisesti tiedossa ja koulussakin opetetaan, että ylipaino on terveysriski. Minä en huomauttele kenellekään, en tutuille enkä tuntemattomille lihavuudesta enkä laihuudesta, sillä minulla on sen verran sielun sivistystä että osaan käyttäytyä. Lihavat vaan pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä, tulevat halaamaan minua kuin olisin koiranpentu  ja muutenkin ovat kuin jotain euroopanomistajia.

Sehän tässä se vitsi nyt onkin, että ns. ystäväni tai mitä ovatkaan tätä  nykyä tietävät minun tietävän terveellisen elämän eväät. Enkä olekkaan terve vaan mielenterveyskuntoutuja. Tuntemattomien läskikommentit eivät juurikaan minua hetkauta, mutta nämä ihmiset tietävät tilanteeni ja haluavat silti piikitellä. Piikkitelisitkö sinä ystävääsi aiheesta kuin aiheesta, joka on ollut itsetuhoinen ja masentunut vai kenties puhuisit joskatin muusta vaikka kannustaisit lähtemällä mukaan lenkeille(joilla käyn päivittäin) tms.? ap

Vierailija
18/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi opettaa mielenterveyden ylläpitoa. Lihavuus on pisara meressä verrattuna mielenterveysongelmista syntyneisiin kustannuksiin. Joka ikinen päivä monta nuorta eläköityy mielenterveyssyistä, mutta kukaan ei eläköidy pelkän lihavuuden vuoksi. Arvomaailma sen sijaan lähtee kotoa: mikäli kuka tahansa nuori tai aikuinen haukkuu toisia ihmisiä, tietää heti, että koko suku on mätä.

Vierailija
19/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoistahan se on.

Naisen ihmisarvo katoaa kun hän lihoo,  ja päinvastoin.

Itse huomasin tämän kun laihduin opiskeluaikana huomattavasti.

Aloin saamaan ystävällisempää kohtelua, ja tuntemattomat tulivat kertomaan kuinka näytän hyvältä ja kertoivat kohteliaisuuksia.

Lasten saamisen ja vakavan sairastumisen myötä lihoin lähes 20 kiloa. Sen seurauksena ihmisten asenne muuttui selvästi tylymmäksi.

Työelämässä tai vaikka kuntosalilla ja asiakaspalvelutilanteissa minuun suhtaudutaan kuin älykkyyteni olisi heikentynyt painon nousun myötä. Todella ärsyttävää.

Ilkeitä kommentteja ei sentään tullut kuin anopilta, muut tyytyivät 'tyylikkäästi' vihjailemaan.

Tämä on valitettavasti totta. Itse olen laihtunut neljässä kuukaudessa n. 7-8kg, lihava en ollut aiemminkaan mutta nyt voisi sanoa olevan jo lihaserottuvuutta. Saan paljon parempaa palvelua kaikkialla. Ja esim työyhteisössä ihan naisiltakin. Surullista että ulkomuotomme määrittelee sen miten meitä kohdellaan. Voin vain kuvitella sairaalloisesti ylipainoisten fiiliksiä kulkea kaduilla, kokevat varmaan olevansa alinta saastaa. 

Vierailija
20/25 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi opettaa mielenterveyden ylläpitoa. Lihavuus on pisara meressä verrattuna mielenterveysongelmista syntyneisiin kustannuksiin. Joka ikinen päivä monta nuorta eläköityy mielenterveyssyistä, mutta kukaan ei eläköidy pelkän lihavuuden vuoksi. Arvomaailma sen sijaan lähtee kotoa: mikäli kuka tahansa nuori tai aikuinen haukkuu toisia ihmisiä, tietää heti, että koko suku on mätä.

Kaikki lihavat eivät ole mielenterveysongelmaisia, ja tuskin mielenterveysongelmaiset lihavat tulisivatkaan minulle vittuilemaan. Tarkoitin keskivertoihmistä,  joka pitää itseään normaalipainoisena vaikka on silminnähden liikalihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme