Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä hoidetaan nuorten iltamenot jos julkisilla ei pääse?

Vierailija
02.10.2016 |

Tuli itsellekin vähän yllätyksenä miten huonosti meille julkiset kulkee viikonloppuisin. Lauantai-iltana bussi tulee klo 21.15 ja 1.15. Eilen teini tuli sitten kaverinsa kanssa kävellen kotiin, kun eivät jaksaneet olla yhteen asti. Onneksi vain 3km matka. Jatkossa minä meinaan hakea, elleivät saa joltain tutulta kyytiä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla, joten pakko kuskata.

Asuin lapsena ja nuorena aikuisena pikkukaupungissa, jossa julkiset kulkivat niin huonosti, että taisin käyttää bussia niiden vuosien aikana jopa kaksi kertaa... Kaikki matkat aina kävellen tai pyörällä. 18-20-vuotiaana jouduin kulkemaan parin levottoman alueen läpi viikonloppuisin ilta- ja yöaikaan töiden takia. Tuntuu ironiselta, että ainoat kerrat, kun olen tuntenut turvallisuuteni uhatuksi, ovat tapahtuneet ihan päiväsaikaan tai alkuillasta ns. hyvällä alueella ja lähellä kotia.

Vierailija
22/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuorillanne ei ole mopoa käytössä, jos julkiset kulkevat noin huonosti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan itse kuljetettu ja aivan saa..nan paljon ollaankin. Aina pitää olla ajokunnossa.

Siinähän näkee kivasti maillaisessa porukassa ja missä liikkuvat. Meillä on matkaa  kaupungille 10 km. 3 km:n matkan kaverit kulkevat pyörillä. Aina 

Klo 21.15 olisi se bussi, jolla kotiin tulisivat,jos sellasiia täällä menisi. Kun klo 21.30 joka tapauksessa pitää olla kotona. Vaarallisempaa on hengailla kaupungilla klo 22 jälkeen kuin ajaa tuhatta ja sataa kotiin pyörällä.  Ajavat sitten nopeampaa.

Vierailija
24/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D matka 3 kilometriä ja bussilla? Tai isän/äidin kyydillä kotia.

Ei todellista ihan oikeasti.

Eipä tulis itsellenikään mieleen illalla pimeässä kävellä tuota matkaa kotiin esim illanvietosta, elokuvista, ravintolasta tms tullessa. Jos en ole autolla liikkeellä, niin otan taksin. Teinitytöille vielä vähemmän suositeltavaa.

Ap.

Kuskattiinko sinuakin nuorena? Ei minulle olisi tullut mieleenkään pyytää vanhempia hakemaan, matka 4,5 km.

Meillä bussien huono kulkeminen rajoittaa nuorten liikkumista. Harvoin siis lähtevät keskustaan (18 km). Useimmiten ovat vain tuossa pikkukeskuksella, joka on lähellä, VAIN 3,5 km. Pyörällä yleensä liikeellä.

Mua kuskattiin. Ei tarvinnut pyytää, äiti tarjoutui. Haki joskus vanhempana baaristakin kotiin jos oli esim. tosi kurja sää. On hakennu kaupungilta ja kotibileistä.

3 km matka kuljettiin yleensä kyllä pyörällä, just sen verran meiltä oli mun koululle, jossa yleensä kokoonnuttiin hengailemaan. Mutta kyllä mua pelotti pyöräillä sitten pimeässä yksin kotiin. Onneksi aloin seurustella 16-vuotiaana herrasmiehen kanssa ja hän saattoi mut aina kotiin ja pyöräili sitten takaisin omaan kotiinsa, n. puoleen väliin kokonaismatkaa.

Vierailija
25/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme maalla, joten pakko kuskata.

Asuin lapsena ja nuorena aikuisena pikkukaupungissa, jossa julkiset kulkivat niin huonosti, että taisin käyttää bussia niiden vuosien aikana jopa kaksi kertaa... Kaikki matkat aina kävellen tai pyörällä. 18-20-vuotiaana jouduin kulkemaan parin levottoman alueen läpi viikonloppuisin ilta- ja yöaikaan töiden takia. Tuntuu ironiselta, että ainoat kerrat, kun olen tuntenut turvallisuuteni uhatuksi, ovat tapahtuneet ihan päiväsaikaan tai alkuillasta ns. hyvällä alueella ja lähellä kotia.

Niin ja siis itse todennäköisesti kuitenkin kuskaisin lasta vaikka vain sen kolme kilometriä. Lapsena joskus kadehdin kavereita, jotka saivat kyytejä vanhemmilta :) Ja pimeällä toisinaan pelotti liikkua yksin. Päivällä en kuitenkaan kuskailisi jokaista pikkumatkaa, että lapset oppisivat ottamaan myös hyötyliikuntaa osaksi arkea.

Vierailija
26/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D matka 3 kilometriä ja bussilla? Tai isän/äidin kyydillä kotia.

Ei todellista ihan oikeasti.

3 km on steissiltä Vallilaan. Ei sitä kukaan kävele.

Vierailija
27/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuskataan tarvittaessa ja ollaan kuskattu myös tuttuja ja puolituttuja teinejä 'turvaan' kotiin. Jos yöaikaan on tyttö bilehile vaatteissa kävelemässä monta pitkää ja yksinäistä kilometriä niin mielestäni on aivan liian suuri riski että hän päätyy uutiseksi iltalehteen :(

Tokikin meistä on ollut ihan mukavaa toimia kuskina ja ollaan melko läheisiä lastemme ja heidän ystäviensä kanssa, ja 'taksikuskeina' saadaan kuulla kaikenlaisia juttuja, jotka muuten ehkä jäisi meiltä kuulematta...

Vierailija
28/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka keskustaan 6 km/suunta. Julkiset ei kulje päivälläkään. Iltariennoissa ei vielä käy, mutta 4x/viikko treeneissä. Pyörällä. Toisinaan kerkeän hakemaan pois töistä tullessa. Talvella yritetään järjestää kimppakyytejä samalla suunnalla asuvien joukkuekavereiden kanssa. Aina ei onnistu. Alle 10 vuotiaat sisarukset kuskataan autolla, mutta heidän harrastuksensa on kuuden jälkeen niin ehditään.

Vierailija
29/29 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa tuollaiset matkat kuljettiin pyörällä, päivällä ja yöllä yhtälailla. Pikkukaupungissa ei ollu tietoakaan mistään bussista eikä siellä kukaan mukaan noin lyhyttä markaa bussilla menny.

Älä valehtele! Sinun nuoruudessasi ei edes ollut pyörää keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi