Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistusta pienen vauvan äidillä

Vierailija
02.10.2016 |

Synnytys meni hienosti ja kk sitten vielä vastasin neuvolassa masennuskyselyyn hyvin tuloksin. Nyt on alkanut ahdistaa. Lääkäri kiinnitti vauvassa huomiota seikkaan, jota pitää seurata (voi olla merkki vakavasta sairaudesta, todennäköisempää kuitenkin lienee että ei ole). Mulla alkoi välittömästi kova ahdistus. Pelkään sairauksia, olen huolissani vauvan kehityksestä jne. Ahdistaa. Pari viikkoa nyt kestänyt tätä. En oikein tiedä kuka mua voi auttaa. Vauvan terveyden suhteen ei voida tehdä muuta kuin odottaa ja seurata. Mutta nyt alkaa tuntua, että kohta tartten ittelleni apua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika normaalilta, tuoreen äidin vastuu, väsymys ja hormonimyrsky aiheuttaa kaikenlaisia tunteita ja kohottaa arkisetkin tunteet ihan uusiin sfääreihin. Etenkin jos vauvan terveydestä on pienintäkään huolta niin se tekee kaikesta hieman raskaampaa ja saattaa tuntua siltä että ei itse pysty hallitsemaan mitään.

Hurjasti tsemppiä, käy juttelemassa neuvolassa jos ahdistus ei helpota ja muuten puhu läheisillesi ja pura huoliasi.

Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin.

Vierailija
2/3 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka huomenna soittaa neuvolaan (jos ei ihan lähiaikoina ole uutta käyntiä?) ja kertoa tilanteen sekä pyytää pääsyä jutteleen neuvolapsykologin kanssa asiasta. Eiköhän se varmasti järjesty! Kaikkea hyvää teille! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ajattelin että en puhu kellekään. Sitten kun puhuin, niin ensin joudun selittämään huolen syyn ja sitten kuuntelemaan sitä voivottelua. Kuulostaa, että kuuntelijakin huolestuu sen sijaan että rauhoittelisi minua. Ei helpota siis omaa oloa.