Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko 37.1 pientä lämpöä vai lämpöä?

Vierailija
02.10.2016 |

Viikon jo ollut 37.1-37.6.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Mitä merkitystä sillä on onko pientä vai vaan lämpöä?

Vierailija
2/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä lämpöä, jota ainakin lääkäri yskän yhteydessä piti normaalina ja sanoi, että voi hyvin työskennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädin tuskin lämpöä. Osoitus siitä, että elimistöön pyrkii jokin pöpö, jota elimistö yrittää torjua. Sairas et kuitenkaan ole. Panadolia huuleen ja villasukat jalkaat.

Vierailija
4/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilämpöä.

Vierailija
5/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mikä on normaali ruumiinlämpösi.. Tuo on omasta mielestä pientä lämpöä. Olo on vähän kehno, muttei vedä täysin voimattomaksi. 37,5 alkaa tuntua jo heti pahemmalta.

Vierailija
6/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 38.5 ei ole kuumetta, eli ihan sama mitä tuo on. Ota särkylääke.

Vierailija
7/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallisesti normaaliksi ruumiinlämmöksi luokitellaan noin 36–37,5 astetta. Jo pelkkä vuorokauden aika, ympäristön lämpötila, vaatetus ja liikkuminen voivat heilautella saman ihmisen kehon lämpötilaa."

Mutta koska kaikkien ruumiinlämpö ei ole sama, niin...

Kun mulla mittari näyttää 37 astetta, niin vointi on yleensä todella huono. Joillakin se ei tunnu miltään. Jos mietit töihin menoa, niin älä tuijota mittaria, vaan mieti omaa vointia ja jaksamistasi.

Vierailija
8/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu normaalilämmöstä, ts. siitä kuinka paljon lämpö on koholla.

Vierailija
9/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,0 on kylläkin kuumeen raja. Mutta kuumetta saatetaan sanoa lämmöksi alle 38,5:ssä asteessa. Ei minun elimistöni KOSKAAN terveenä ole yli 37,0. Pahassa flunssassa olen jo tosi kipeä lämmöissä 37,3.

Sillä ei ole merkitystä, onko tuo "lämpöä", vai "pientä lämpöä", lukema ratkaisee.

Vierailija
10/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah. Av ei petä. Niin heikkoa ja työtävieroksuvaa ainesta ei löydy muualta.

Vierailija
11/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ihan normaali lämpö vaihtelee 36,5 - 37,5 välillä. Välillä tuo 37,5 tuo huonon olon mutta lähtee helposti Buranalla tai muutenkin parin tunnin päiväunilla. Osoittaa vain kehon stressitilaa. Ns. normaalilämpö oli minulla melkein 30 vuota 36,7mutta sen jälkeen on tullut tätä vaihtelua. Veikkaan, että hormonit siellä hyrräävät ja vaihdevuodet lähestyy eikä stressi sitä helpota.

En tuijottele mittaria vaan mietin omaa oloa. Jos illalla on 37,5 ja olo huono, niin otan buranan ja menen aikaisin nukkumaan. Kyllä tuon hormonaalisen stressikuumeen oppii nopeasti erottamaan oikeasta kuumeesta. Vaikka flunssan aikanakin olisi vain vähän lämpöä niin olo on silti paljon kurjempi eikä mene ohi.

Vierailija
12/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on heikko olo. Vaikka on sen 37. Nyt lämpö nousussa. Olen eläkkeellä niin on aikaa sairastaa. Ap

Vierailija
13/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan, vaan normaali elimistön lämpötila.

Vierailija
14/14 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mielenkiintoista, että aina tulee tämä sana vastakkainasettelu kun kuumeen rajasta keskustellaan. Ne rajat on laskettu keskiarvoista. Eli tarkoittaa sitä että osalla tutkittavista on ollut normaali keskilämpö esim. 36 ja toisella 37 astetta ja jollain jopa 38. On naurettavaa ajatella yhden keskiarvoista lasketun lukeman olevan ainut mittari, jolla miettii onko sairas vai ei. Ihmiset ovat yksilöitä.

Minun mielipide on se, että jokainen aikuinen ihminen luultavasti osaa arvioida oman olotilansa, että jaksaako olla töissä ja onk sairas olo. Eri asia toki lorvijat, jotka hakemalla hakee ja keksii sairaan olotilan itselleen.

Minulla esimerkiksi tulee n. 36.8 asteessa semmoinen vähän kuumeinen olo ja kunnolla kuumeinen olo 37.3 maissa. Pari kertaa ollut yli 38 astetta kuumetta ja silloin en pysty kunnolla edes kävelemään ja olen pyörtynytkin. Peruslämpöni on aika matala. Töihin menen jos olo on ok ja lääke auttaa, mutta jos olo on sairas niin en mene. Työni ei ole toimistotyötä vaan olen asiakkaiden kanssa lähekkäin tekemisissä ja lähes päivittäin sormeni ovat jonkun kasvoilla ja jopa suussa. Mieheni lämpö on aina taasen yli 37, joten ei hän ole koko aikaa poissa töistä vaan kuumeinen olo tulee 38 hujakoilla. Yksilölliset erot ovat siis pointtini, ei yksi keskiarvoilla laskettu lukema ole kaikille se kuumeen raja.