Nainen autokaupoilla
Kokemuksia? Onko myyjät ylimielisiä? Onko mahdollisuutta saada palvelua vai täytyykö ottaa tuttu mies mukaan?
Kommentit (7)
En saanut mitään palvelua autoliikkeessä miesmyyjiltä kun menin siskoni kanssa. Mulla oli mietittynä kaikki valmiiksi mitä haluan ja rahat taskussa. Mun ainoa kysymykseni oli saanko auton saman tien mukaani :) Miesmyyjät meni palvelemaan renkaanpotkijoita. SItten tuli nuori naismyyjä ja teki kaupat. En tiedä oppiko niistä miehistä kukaan mitään. Mutta siis ei, en usko että saat kovin hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
En saanut mitään palvelua autoliikkeessä miesmyyjiltä kun menin siskoni kanssa. Mulla oli mietittynä kaikki valmiiksi mitä haluan ja rahat taskussa. Mun ainoa kysymykseni oli saanko auton saman tien mukaani :) Miesmyyjät meni palvelemaan renkaanpotkijoita. SItten tuli nuori naismyyjä ja teki kaupat. En tiedä oppiko niistä miehistä kukaan mitään. Mutta siis ei, en usko että saat kovin hyvää palvelua.
Ja ollaan siskoni kanssa keski-ikäisiä naisia.
Juurikin tämän vuoksi pitäisi isojen autoliikkeiden palkata myös naismyyjiä. Pikkuliikkeissä ei ole varaa menettää asiakkaita sukupuolen perusteella. Kokeile siis paikallista yritystä.
Sain tänään yhdessä paikassa erittäin hyvää palvelua ja neljässä muussa huonoa. Ärsyttää miten ylimielisesti osa myyjistä suhtautuu. Tässä yhdessä paikassa, jossa sain hyvää palvelua, selvisi heti ettei heillä nyt ollut tarvitsemani kaltaista autoa (yli 7h), mutta myyjä heitti pari automerkkiä ja mallia, jotka ovat etsimäni kaltaisia ja sopivia tilanteeseeni. Tosi kiva juttu. Nyt tiedän mitä etsin.
Olen ostanut elämässäni 13 autoa (vaihdan autoa 2-2,5 vuoden välein), kaikki miesmyyjiltä. Ja minua on aina kohdeltu todella hyvin. Myyjät ovat esitelleet autot ja vastanneet kysymyksiini. Kertaakaan miesmyyjät eivät ole olleet alentuvia.
Olen saanut aina hyvää palvelua. Käyn joskus ihan muuten vain kiertelemässä autoliikkeissä ja ei siellä tarvitse puolta minuuttia kauempaa koskaan olla, kun myyjiä alkaa tulemaan. Yleensä ei tarvitse kuin mennä kauppaan sisälle, niin saan katsekontaktin jo ensimmäiseen. Ehkä palvelu riippuu niin vaatetuksestani kuin myös itsevarmuudestani, eli olen aina pukeutunut siististi, jalassa on korkokengät, hiukset, meikit ja kaikki ovat kunnossa ja siistit. Itsevarmuuteni näkyy myös suorana katseena ja kun tiedän mitä haluan ja mistä pidän, niin palvelu on helppoa. En luimistele ketään, en ole ylimielinen, enkä anna mahdollisten turhien höpinöiden jatkua liian pitkään, vaan pidän myyntipuheet ruodussa. Olen ystävällinen ja samanlaista käytöstä saan silloin myös myyjiltä. N41
Riippuu sinusta. Jos näytät olevasi ostoaikeissa niin varmasti saat palvelua siinä missä mieskin. Hulluhan se myyjä olisi jos ei palvelisi tosiostajaa