Millainen tunnelmavalaistus kannattaa pyytää synnytykseen?
Vinkkejä kaivataan, ensikertalainen kun olen. Valkoisia kruunukynttilöitä vai tuoksuvia kynttilöitä? Joulukuusen koristevalot tai led-lamppuja? Vai sittenkin discotunnelmaa välkkyvien valojen muodossa? Onko valaistuksella eroa alatiesynnytyksessä/sektiossa? Perusteluja kaivataan myös. :)
Kommentit (53)
Alatiesynnytykseen suosittelen reippaampia myrskylyhtyjä, sektioon tuoksukynttilöitä. Itse käytin kanelintuoksuisia sektiossa viime jouluna. :)
mies osoittamassa taskulampulla sun rämemajavaa
Parasta on synnyttää mustaseinäisessä savusaunassa päreen valossa.
No me on otettu molemmilla kerroilla omat valonheittimet mukaan. Mutta ihan miten itse tykkää..
Meillä kulkee suvussa perinteikkäästi isoisoäitini öljylamppu. Myös siskoni ovat käyttäneet lamppua. Lapsen isä kaivertaa lampunjalkaan syntyneiden lasten nimet synnytyksen jälkeen. <3
Täällä on hyviä kokemuksia laavalampun käytöstä vuosituhannen taitteesta, mutta löytyyköhän niitä enää mistään?
-Kahden äiti
Me olimme varanneet 24-lamppuisen kristallikruunun, mutta sitten ei saatukaan lupaa lähteä sairaalaan. Sanoivat vaan, että olet vielä kotona, ei se vielä synny. Synnytin lopulta pesuhuoneen lattialla ja mies piteli sitä valaisinta käsissään, vaikka lamput ei palaneet.
Meillä 3 lasta ja meillä kokemusta seuraavista:
Esikoisen kohdalla testattiin moniväristä jouluvalosarjaa = 8+, ihan ok
Keskimmäisen kohdalla kokeiltiin ikean yövaloa = 7- , turhan hämärää
Kuopuksen kohdalla kokeiltiin lasten pyörivää discopalloa = 9+, tunnelmallinen, isommat lapset sai samalla tanssia ympärillä
Miten ois kännykän taskulamppu, aina mukana?
Onks kellään kokemusta ruohonjuuren ekotuikuista? La ois kolmen viikon päästä ja apuja kaivataan!
Meillä mies tuo halogeenivalot autotallista jotta syntyvä poika pääsisi sisään miesten maailmaan jo heti( ei päivänvalon vaan) halogeeniheittimen valon nähdessään.
Meillä oli kyllä jätkänkynttilä synnytyssalissa..se oli todella tunnelmallista, eikä sammunut vaikka vähän roiskahtikin sen päälle nesteitä.
Sellainen valkoinen ja vitun kirkas on aika suosittu.
Minä vaadin poliisin hälyvalot ja ne saatanan tontut purki seinät synnytyssalista, että saivat maijan sisään..
Onko aloittaja kokoomuslainen? normaaleille ihmisille tuollainen ei nimittäin tule mieleen..
Mä suosittelen kirkasvalolamppua, virkistää näin kaamoksen lähestyessä, ehkä ennaltaehkäisee synnytyksen jälkeistä masennusta :)
Strobovalot ja aika ei tunnu niin pitkältä! Ei tartte kiittää!
Kumpi tulossa? pinkkejä tuikkuja ja ruusutuoksukynttilöitä tytölle, baby blue -sävyisiä tuikkuja ja tervatuoksukynttilöitä pojalle
Aurinkoenergialla toimivat ekolamput oli ainakin meillä, täydellinen kympin tyttö syntyi juhannuksena toissavuonna. Nyt odotetun masuasukin laskettu aika on marraskuun lopulla, ajateltiin tällä kertaa testata adventtikynttilöitä.
Täältä ääni lämpölampuille, saa hot yoga treenin samalla ja kilot sulaa synnärille!!
Mä pyysin esikoisen pilttipurkkeihin tehtyjä ekotuikkuja, ihana tunnelma oli!!