Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä lapsenne ovat kun juotte kaljaa tai väkeviä

Vierailija
06.03.2006 |

Esim. viikonloppuisin ? Kuinkahan paljon lapsille sattuu tapaturmia, kun vanhempien ote herpaantuu? Kuinka paljon juotte keskimäärin kerralla niin, että koette olevanne vielä vastuuntuntoisia aikuisia? Tämä on aihe, jota ei varmasti saisi oikein ottaa esiin, mutta...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun otetaan kunnolla lapset on hoidossa mummolassa tms.

Vierailija
2/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi olemme selvinneet ilman tapaturmia moisesta juopottelusta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silloin harvoin kun juon enemmän kuin yhden pullon siideriä, lapset ovat joko kotona isänsä kanssa tai mummolassa. En juo kännejä, jos olen lapsesta vastuussa.

Vierailija
4/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kotona ovat lapset ja ihan vielä hereillä.

Väkeviä emme juo.

Ruuan kanssa miehen kanssa juomme joskus punkkupullon puoliksi. Jos vieraita tulee, niin punkkua kuluu silloinkin n. ½ pulloa per henkilö + pari siideriä yms.

Kukaan ei ole humalassa, eikä kukaan kärsi seuraavana päivänä krapulasta.

Ote lastenhoidosta ei ole koskaan " herpaantunut" ei illalla eikä aamulla.

Vierailija
5/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi olut tai alkoholiannos ei äidistäkään alkoholistia tee. Aina kuitenkin pitää olla ajokunnossa, jos jotain sattuisi.

Vierailija
6/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä määrästä humalaan..." punkkua kuluu silloinkin n. ½ pulloa per henkilö + pari siideriä yms. ? Saako esim. ajaa autoa?

Vierailija
7/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomme silloin tällöin viikonloppuisin pari lasillista viiniä ruuan kanssa, ruuan päälle saatamme ottaa vielä liköörisnapsit. Ja lapset istuvat samassa ruokapöydässä, saamatta mitään traumoja tästä. Osaamme käyttää alkoholia sivistyneesti, toisin kuin omassa lapsuudenkodissani (isä alkkis).

Vierailija
8/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta jo sanktio autolla ajaessa tulee(mikä on erittäin hyvä), mutta uskoisin, että aika moni on paljon enemmän humalassa kotona lasten kanssa. En näe itse yhtään hetkeä, jossa voisin kotona juoda, jos lapsia. Enkä tarkoita mitään yhtä sauna kaljaa tai lasillista ruokaillessa.

Mitä te ajattelette?

Vierailija
9/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tuleeko

tästä määrästä humalaan..." punkkua kuluu silloinkin n. ½ pulloa per henkilö + pari siideriä yms. ? Saako esim. ajaa autoa?"

En tule humalaan, pieneen hiprakkaan (riippuu tietty ihmisestä, joku tulee vähemmästäkin), mutta auton rattiin ei enää tuon määrän jälkeen parane tarttua, ei todellakaan.

Itse ajattelen, että humala= puhe sammaltaa ja jalka vippaa.

Me ajattellaan, niin, että jos tulee joku hätä, niin taksit on keksitty ja ambulanssinkin voi aina tilata.

Vierailija
10/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa lapsiperheissä ei kuitenkaan ole autoa, ja jotenkinhan nämäkin perheet hommat yrittävät hoitaa, jos jotain sattuu. Näin ollen en näe, mikseivät vanhemmat voisi ottaa enemmänkin kuin sen yhden alkoholiannoksen, vaikka lapset olisivat kotonakin. Siis tietysti kohtuuden rajoissa, kenenkään lapsen ei pitäisi nähdä vanhempiaan humalassa. Auto tai ei, vanhempien tulisi joka tapauksessa olla sen verran skarppina, ettei lastenhoito mitenkään häiriinny.

Vierailija
11/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetimme muutama vuosi sitten, kun esikoisemme syntyi. Mielestämme hänen ei tarvitse nähdä meissä sellaista.

Vierailija
12/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sanoa tulevani humalaan, vaan kivalle tuulelle, pelataan miehen kanssa lautapelejä tai muuten vaan jutellaan ilta ja saatetaan katsoa joku hyvä leffa, ja tosiaan jos jotain sattuisi lapselle niin taksilla voi aina mennä, siihen kuntoon en juo etten voisi poikaa hoitaa, meillä mummot ja muut sukulaiset asuu 500km päässä joten meidän illanvietot ei ole ravintolassa vaan ihan kotosalla.

Vierailija
13/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan saunakaljan tai pari lasia viiniä ruuan kanssa, on lapset kotona.

Väkeviä juon tooooooosi harvoin, oikeastaan vaan silloin, kun lähden baariin, eli 2-3 kertaa vuodessa.Silloin lapset ovat joko mummolassa tai hoitavat lapset meillä ja minä olen kavereilla.

Vierailija
14/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee illalla/yöllä pikainen sairaalareissu, tilaamme joka tapauksessa ambulanssin, koska asumme maalla kahden sairaalan puolivälissä. Ensin mennään päivystykseen aluesairaalaan, jonne on 40 km, ja sieltä sitten lapset kärrätään automaattisesti paperin saaneena toiseen suuntaan yliopistosairaalaan 90 km suunnilleen meidän talon ohi.

Vierailija
15/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen aikana meillä ei kännää kukaan. Pieni hiprakka on ok, mutta ei minulle (kun lapsi on kotona).

Voin juoda illassa (klo 20-02) noin neljä olutta (kolmosta). En enempää. Olen ensinnäkin niin hidas, että en kykenisi juomaan paljoakaan enempää tuona aikana :D Väkeviä juon todella harvoin, ja nekin aina baarissa. Olutta tai viiniä juodaan kotona.

Ajokuntoisuus ei ole ongelma. Minulla ei ole edes ajokorttia. Meillä ei ole autoa.

Vierailija
16/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei oteta alkoholia.

Vierailija
17/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yleensäkin niin vähän, että musta tulee höperö hihittelijä jo yhdestä siideristä/viinilasillisesta, ja se on sellainen tila, etten halua olla siinä lapsen aikana.

Vierailija
18/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran 2 kuukaudessa hyvän ruuan kanssa. Saunasiiderit noin 2x kk. Kun lapsi on yökylässä mummolassa, juomme viinipullon ja 2-3 siideriä/olutta.

Vierailija
19/19 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällöin juodaan korkeintaan pullo viiniä puoliksi tai pari olutta. Minä tulen hiprakkaan, mies ei mene juuri miksikään (90 kiloinen karpaasi). Jos ollaan oikeasti juhlatuulella, lapsi menee mummolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan