Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isovanhempien käytös.

Vierailija
01.10.2016 |

Usein on nyt tullut sellaisia tilanteita joissa isovanhemmat vesittävät minun sanan. Olen sanonut lapselle jotain mitä ei saa tehdä (ihan terveyteenkin liittyvää, ei mitään nillittämistä) niin he sanovat, että onpas se äiti tyhmä ja voi kun hölmö äiti on ja eihän äitin puheissa ole mitään järkeä. Muutenkin jos esimerkiksi sanon, että ei saa tuoda meille herkkuja kun lapsella on jo reikäkin ollut maitohampaassa niin tätäkään ei uskota vaan herkkuja tuodaan suunnilleen kaksin käsin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa tapahtuu, jos he tuovat herkkuja? Jos sinä et herkkuja hanki eli lapsi ei koko kuukauden aikana saa yhtään lisättyä sokeria missään, niin mikä on se kamala asia, joka tapahtuu, kun pussillinen pihlajanmarjakarkkeja ilmestyy kotiinne?

Eiköhän ne isovanhemmat näe, että kiellät lapselta asioita kieltämisen ilosta. Lapsille pitää olla rehellinen ja voitava sanoa, että äitisi ei ole järjissään, kun tuollaisia asioita vaatii.

Vierailija
2/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman vanhemmat? Se kumman ovat, pitää puhuttelun. Te olette lapsen vanhemmat ja te määräätte, ellei tämä isovanhemmille sovi , voivat suksia sudaniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin melko kova määräilemään vanhempiani lasten hoidossa.

Nyt se tuntuu hassulta, kun lapset jo isoja. Ja vanhemmat kuolleet

Minulla on kyllä taipumus tietää parhaiten ja haluan että asiat tehdään minun tavalla

Koskahan tästä pääsee kokonaan irti?

Vierailija
4/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Minä olen aina tyhmä nipo. Olen sanonut mm että lapsen ei ole hyvä syödä koko ajan. Siis kirjaimellisesti koko ajan niin että kun lapsi avaaa suunsa puhuakseen sinne työnnetään ruokaa. Olen myös sanonut että en halua että lapselle tuodaan aivan koko ajan halpaa pientä muovikrääsää jonka palat hukkuu jo pakettia avatessa ja jotka sattuvat aairaasti jos niiden päälle vahingossa astuu. Olen sanonut että lelut pitää kerätä leikin jälkeen. Ja että olohuoneeseen ei saa jättää kaaosta.

Kaikesta tästä on päätelty että olen todella törppö.

Vierailija
5/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kamalaa tapahtuu, jos he tuovat herkkuja? Jos sinä et herkkuja hanki eli lapsi ei koko kuukauden aikana saa yhtään lisättyä sokeria missään, niin mikä on se kamala asia, joka tapahtuu, kun pussillinen pihlajanmarjakarkkeja ilmestyy kotiinne?

Eiköhän ne isovanhemmat näe, että kiellät lapselta asioita kieltämisen ilosta. Lapsille pitää olla rehellinen ja voitava sanoa, että äitisi ei ole järjissään, kun tuollaisia asioita vaatii.

Eihän siinä mitään jos toisivat noin harvoin, mutta kun tuovat useamman kerran viikossa pahimmillaan. Olen nätisti sanonut, että halutaan rajoittaa lapsen herkkujen syöntiä (eikä syödä sen takia itsekkään) niin ovat sanoneet, että he kyllä saavat antaa lapselle mitä haluavat. ap

Vierailija
6/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapselle ei tietenkään saa haukkua edes pilan päiten hänen vanhempiaan. Tämän sanot nyt tiukasri vanhemmillesi. Jos eivät ota opikseen, heillä ei ole enää teille asiaa.

Mutta herkkujen suhteen nillität nyt tyhmästä asiasta. Ok, jatkuvasti ei kannata syödä makeaa, koska se lihottaa ja vie ruokahalun.

Mutta reiät johtuvat kariesbakteerista ja liian laiskasta hampaidne harjaamisesta. Kariesbakteeri saa ravintoa mistä tahansa ruuasta, ei siten edellytä sokeria. Jokaisen syömisen päälle on happohyökkäys, jonka takia kannattaa syödä herkut yhdellä kertaa ja harjata vaikkapa hampata sen päälle. Myös ksylitolipurkka lopettaa happohyökkäyksen, ja plakki harjataan siis pois.

Eli herkkuja VOI syödä, kunhan ei napostele jatkuvasti.

Toisin sanoen jos joku tuonteille vaikkapa nyt karkkia lapselle, sinä otat ne haltuusi ja annat lapselle kerralla vaikkapa ruuan päälle vähän, ja peset hänen hampaansa syömisen jälkeen.

Isovanhemmille kuuluu rooliin vähän hemmotella lapsenlapsia, ja sinä tietysti aikuisena ihmisenä ymmärrät ja sallit sen, järjen rajoissa.

Mutta sinun mollaamisesi on loputtava NYT.

Vierailija
7/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos toisivat noin harvoin, mutta kun tuovat useamman kerran viikossa pahimmillaan. Olen nätisti sanonut, että halutaan rajoittaa lapsen herkkujen syöntiä (eikä syödä sen takia itsekkään) niin ovat sanoneet, että he kyllä saavat antaa lapselle mitä haluavat. ap

Kun tulevat seuraavan kerran kylään, niin avaa ovi raolleen ja kysy onko heillä herkkuja mukanaan. Jos on, niin sanot vain että tervetuloa sitten kylään kun osaatte kunnioittaa toiveitamme, ja laitat oven kiinni. Isovanhemmathan saa yrittää tuoda niin paljon kuin huvittaa taloonne herkkuja, mutta sinä myös saat valita ketä teille tulee kylään ja millä perusteilla. Toki miehen pitää olla tässä mukana, jos kyseessä hänen vanhemmat.

Mutta luota tähän, tuo tulee vain pahenemaan jos et see kunnolla selväksi homman nimeä. Isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapsenlapseensa, ja tässä tapauksessa näyttää siltä että heillekin olisi se hyvä kertoa jotta ymmärtävät mitä voivat menettää.

Noihin "äiti on ihan tyhmä" -juttuihin puutut samantien tyylillä: "Anteeksi, miksi sinä kutsuit minua? Tuo loukkasi minua. Jos et osaa pyytä anteeksi, niin ole hyvä ja poistu kodistani. Minua ei nimitellä tyhmäksi." Tuon jälkeen saat vastauksia tyyliin, eihän me nyt tosissaan jne. Niihin vain sanot takaisin, että jos et sitä tarkoita niin älä sano niin. Minä loukkaannuin ja odotan anteeksipyyntöä. Se on yksi hailee onko kyseessä omat vai miehen vanhemmat, jokaisella on oikeus loukkaantua ja puolustautua kun toinen nimittelee, vaikka tekisikin sen "huumorin" varjolla. Kiusaajiahan tuollaiset isovanhemmat ovat. Jos eivät parempia tapoja osaa, niin kyllä teidän on parempi olla etäämmillä väleillä. 

Vierailija
8/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi ne isovanhemmat ovat sellainen pyhä lehmä verrattuna muihin ihmisiin. Ei kai tuollainen äidin haukkuminen tee hyvää yhdellekään lapselle. Mitä se lapsi tuollaisesta suhteesta edes saa? Tai ylipäätään, kuinka moni hyväksyisi ystävältä tuollaista käytöstä?

Vierailija
9/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo haukkumiset tapahtuu sillon kun en ole kuulemassa. Lapsi on ihmetellen niistä minulle kertonut.

Kyseessä miehen vanhemmat ja minä en uskalla heille sanoa vastaan koska saan kuitenkin kuulla olevani väärässä ja sekaisin. Mies taas ei uskalla sanoa mitään kun pelkää että pahoittaa heidän mielensä.

Vierailija
10/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo haukkumiset tapahtuu sillon kun en ole kuulemassa. Lapsi on ihmetellen niistä minulle kertonut.

Kyseessä miehen vanhemmat ja minä en uskalla heille sanoa vastaan koska saan kuitenkin kuulla olevani väärässä ja sekaisin. Mies taas ei uskalla sanoa mitään kun pelkää että pahoittaa heidän mielensä.

Hei oikeasti, kyse on teidän lapsesta! Ei lapselle tee hyvää tuollainen ristiriita, että isovanhemmat vesittää ja haukkuu lapsen äitiä. Nyt otat itseäsi niskasta kiinni, ja soitat isovanhemmalle tällaisen tilanteen jälkeen, että Erkki kertoi että olitte sanoneet näin, ja minulla on herännyt epäluottamus teitä kohtaan. Jos vielä tällaista harrastatte, niin meidän Erkki ei enää tule kuin meidän vanhempien kanssa kylään. Jos mies on niin tossukka, niin tuskinpa alkaa kanssasi asiasta riitelemään.

Jos vastauksena on, että olet sekaisin ja väärässä, niin siihen voit kommentoida että anteeksi mutta en voi altistaa lastani tuollaiselle käytökselle. Minä olen ihan tervejärkinen ihminen, jota loukkaa tuollaiset nimittelyt. Soitelkaa kun osaatte käyttäytyä jälleen. Ei tuollaisessa tilanteessa lempeät vihjailut auta, tuollainen isovanhemmuus (ja tilanne jossa aikuinen mies ei uskalla vastustaa vanhempiaan) ei ole normaalia.

Vierailija
11/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihan  naurettavaa että aikuiset ihmiset eivät uskalla vastustaa vanhempiaan/appivanhempiaan, kun on oman lapsen hyvinvointi kyseessä. Ja ei, se ei tuota lapselle hyvinvointia katsella kun isovanhemmat toimivat suvun matriarkkana ja patriarkkana, ja vanhempien kaikki sanomiset jätetään huomiotta. 

9

Vierailija
12/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on. Oletko sä kynnysmatto vai aikuinen nainen?

Saatana. Mulla lähtisi mies ulkoruokintaan, jos ei panisi tuollaiselle stoppia.

Anna mä arvaan, appivanhempasi elättävät teitä? Mitään muuta syytä tuollaisen sietämiselle en keksi.

Vierailija
13/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja miehesi pitää nyt vain kasvaa aikuisiksi ihan oikeasti. Pidä/pitäkää puolenne. Olkaa asiallisia mutta tiukan johdonmukaisia.

Teidän elämä, teidän koti, teidän lapsi ja teidän säännöt.

Jos ei kelpaa niin isovanhemmat eivät ole tervetulleita ja ovi pysyy kiinni.

Ei voi olla kovin vaikeaa ja jos tulee riitaa niin sitten tulee sillä se ei ole kuolemaksi vaan voi jopa puhdistaa ilmaa ja ehkä isovanhemmatkin alkaa kunnioittaa teitä aikuisina ihmisinä kun laitatte selvät rajat.

Vierailija
14/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on nyt itse otettava asia esille vaikka omasta mielestäni se kuuluisi miehelle koska miehen välit heihin ovat paljon avoimemmat kuin minun ja he ovat paljon enemmän tekemisissä. Toivottavasti mies on minun puolellani tässä etten pian ole kaikkien mielestä se riidankylväjä. ap

Vierailija
15/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et uskalla/kykene/voi ja mieskin on munaton tossu. Se on sitten voi voi. 

Meidän lapset eivät menisi paikkaan missä meitä vanhempia ei arvosteta ja jopa haukutaan ja arvostellaan.

Meidän lapset eivät viettäisi minuuttiakaan ihmisten kanssa jotka mollaavat minua ja miestäni ja ISO PISTE!

Nyt olisi syyttä alkaa olla se äiti ja isä jonka teidän lapset ansaitsevat ja tarvitsevat.

Mene terapiaan jos et uskalla elää.

Vierailija
16/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on nyt itse otettava asia esille vaikka omasta mielestäni se kuuluisi miehelle koska miehen välit heihin ovat paljon avoimemmat kuin minun ja he ovat paljon enemmän tekemisissä. Toivottavasti mies on minun puolellani tässä etten pian ole kaikkien mielestä se riidankylväjä. ap

Laita sun miehesi lukemaan tämä ketju. Hei ap:n mies jos luet tämän. Sinulla on vaimosi/avovaimosi kanssa yhteinen lapsi. Te olette perhe, jossa vanhemmat yhdessä huolehtivat rakkasta lapsestaan. Lapsen asioista ja perheen säännöistä päättävät vain vanhemmat. Nyt tilanne on se että vanhempasi eivät kunnioita teidän perhettä ja nimittelevät puolisoasi lapselle. Tämä on lapselle haitallista, ja sinun tehtävä isänä on suojella perhettäsi tuollaiselta ilkeältä käytökseltä. Kumpaa olet enemmän:lapsesi isä vai vanhempiesi lapsi? Aivan,ota puhelin kouraan ja ilmoita että puolisosi nimittely ja teidän sääntöjen noudattamattomuus saa luvan loppua, jos haluavat olla osa elämäänne.

Vierailija
17/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava ksekustelu miehesi kanssa. Näytä myös tämä keskustelu miehellesi.

Jos miehesi ei uskalla puolustaa omaa vaimoa ja perhettä niin nyt on aika opetella.

Toki mies voi muuttaa lapsuudenkotiin mamman helmoihin jos vanhemmat ovat tärkeintä maailmassa vaikka käyttäytyvät huonosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi