Sukulaiskutsut 6 hengen astiastolla?
Muutimme yhteen miehen kanssa, meillä on 5 hengen uusperhe ja sitä varten olemassa 6 hengen astiasto.
Ei olla koskaan kutsuttu vieraita, mutta nyt päätettiin pitää kahvikutsut molempien sukujen sukulaisille ja myös tuparit ystäville. Ehdotin ostettavaksi Ikean halvimpia kahvikuppeja, lusikoita ja lautasia, n 40 senttiä kappale.
Mies oli ihan, että miten niin tarvitaan muka lisää astioita, meillähän on jo olemassa se 6 hengen astiasto ja se on kuulemma normaali astiaston koko.
Oli ihan pakko laittaa tästä aloitus.
On 49-vuotias mies kyseessä...
Kommentit (14)
Miten voi olla ettei kahdella aikuisella perheellisellä ok kuin kuuden hengen astiasto? Siis vielä kahdells perheellä yhteensä
Minä ostaisin tupareita varten kertakäyttöastioita.
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että kuuden hengen astiasto teidän poppoolle on liian pieni, mutta en tosiaan lähtisi ostamaan kaappeja täyteen ikealla - etenkään kun ette yleensä järjestä juhlia / kutsu ystäviä kylään.
Hämmennyin. Muutitte yhteen ja teillä on 6 hengen astiasto. Toisella ei siis aikaisemmin ollut astioita lainkaan, vain joku pariton kuppi ja lautanen?
Meidän uusperheeseen minä toin 12 hengen astiaston, mies noin 6 hengen lautaset ja ruokailuvälineet ja noin 12 hengelle mukeja, laseja jne.
Miksi ette vuokraa astioita, jos ne ovat kertakäyttöön?
Kunnon konmari ja kommuuni hengellä kai toikin onnistuu. Meillä on onneks kahdet 12 hengen astiastot. Tosin mä oon 49v ja mies vasta 44v.
martoilta, monilta seuroilta jne saa vuokrattua tai lainattua astioita. Oletko selvittänyt. Jos ei siis muuten tarvetta lisäastioille.
Vierailija kirjoitti:
martoilta, monilta seuroilta jne saa vuokrattua tai lainattua astioita. Oletko selvittänyt. Jos ei siis muuten tarvetta lisäastioille.
Hinta on enemmän kuin Ikean astiat.
Ja kyse on muutamasta vieraasta.
Kyllä kai perheessä pitää muutenkin olla enemmän astioita kuin yksi per nenä
Tässä iässä on tosiaan vähän outoa jos kahden aikuisen yhdistetyssä taloudessa on minimimäärä astioita arkeen :) Mutta kukin tavallaan. Vuokratkaa kivat kupit juhliin.
Nuorena pidin kerran sukulaistuparit, kutsussa luki että oma tuoli ja kuppi mukaan, molemmat saa jättää jos ei jaksa kantaa pois :D Sain kerralla hurmaavan kokoelman erilaisia nurkkiin unohdettuja ja vintiltä kaivettuja aarteita, ja tädeistä oli hauska kertoa astian tai jakkaran historiaa.
Joo ei ole tosiaan mitään tyhjästä, mä olen ne 6 hengen astiat ja ylipäänsä asunnon ja irtaimiston ostanut itselleni ja lapselleni. Mies muutti viikonloppulastensa kanssa meille ihan vain vaatekassin kanssa, ei tuonut kuin vaatteet ja kenkiä.
Muuten fiksu ja organisointikykyinen mies mielestäni, joten hämmentää tämä hänen käsityksensä astiatarpeesta. Kyse ei ole kuitenkaan isoista juhlusta vaan ehkä n 12-14 henkeä olisi kerralla paikalla meidät mukaan laskien juhlapyhinä ja lasten synttäreinä tms. Joten kannattaahan nyt ne kupit ja kahvilautaset ostaa eikä joka kerta vuokrata.
Uskomatonta sinänsä, kun mies on valittanut, että heillä oli aina hirveästi vieraita kylässä ex vaimonsa kanssa (joka jätti miehen uuden miehen takia, en ole siis syy eroon, toim huom...). Eli kai hän nyt on huomannut, ettei edellisessäkään kodissaan nelihenkinen perhe kestittänyt vieraita kuuden hengen astiastolla...
Ap
Mekin ostettiin ylppäreihin uusia, tosin Anttilan tarjousastioita koska oli halvempaa kuin vuokrata. Niille tulikin sitten käyttöä kun seuraavana keväänä sukulaistyttö piti omat juhlansa jo omassa asunnossaan, eikä hänellä ollut vielä paljoa astioita, annoin ne hänelle kera luvan saa antaa eteenpäin. Jos ei olisi ollut tarvitsijaa, olisin vienyt kirpparille. Terkkuja!
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole tosiaan mitään tyhjästä, mä olen ne 6 hengen astiat ja ylipäänsä asunnon ja irtaimiston ostanut itselleni ja lapselleni. Mies muutti viikonloppulastensa kanssa meille ihan vain vaatekassin kanssa, ei tuonut kuin vaatteet ja kenkiä.
Muuten fiksu ja organisointikykyinen mies mielestäni, joten hämmentää tämä hänen käsityksensä astiatarpeesta. Kyse ei ole kuitenkaan isoista juhlusta vaan ehkä n 12-14 henkeä olisi kerralla paikalla meidät mukaan laskien juhlapyhinä ja lasten synttäreinä tms. Joten kannattaahan nyt ne kupit ja kahvilautaset ostaa eikä joka kerta vuokrata.
Uskomatonta sinänsä, kun mies on valittanut, että heillä oli aina hirveästi vieraita kylässä ex vaimonsa kanssa (joka jätti miehen uuden miehen takia, en ole siis syy eroon, toim huom...). Eli kai hän nyt on huomannut, ettei edellisessäkään kodissaan nelihenkinen perhe kestittänyt vieraita kuuden hengen astiastolla...
Ap
Pyöritättekö te aina heti syönnin jälkeen astianpesukoneen niin, että siellä on viisi lautasta, viisi lasia ja viidet haarukat ja veitset? Vai mistä lapset syö esim. iltapalaa jos ne viisi lautasta on päivällisen jäljiltä likaisina odottamassa astianpesukoneen täyttymistä?
Jos rahasta ei ole hirmu tiukkaa, kannattaa aloittaa jonkun juhlavamman astiaston kerääminen nyt. Ostakaa tupareita varten muutama uusi lautanen, joita yhdistätte nyt olemassa oleviin. Tupareissa ei ole niin nöpö nuukaa, jos astiat eivät sovi yhteen.
Tulevina vuosina juhlien määrät todennäköisesti lisääntyvät, on lasten syntymäpäiviä, rippijuhlia, valmistujais-/ylioppilasjuhlia ym.
Nyt olisi hyvä hetki aloittaa keräily. Vieraatkin kysyvät todennäköisesti lahjatoiveita ja ilahtuisivat selkeästä vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pyöritättekö te aina heti syönnin jälkeen astianpesukoneen niin, että siellä on viisi lautasta, viisi lasia ja viidet haarukat ja veitset? Vai mistä lapset syö esim. iltapalaa jos ne viisi lautasta on päivällisen jäljiltä likaisina odottamassa astianpesukoneen täyttymistä?
Ei ole tiskikonetta joten tiskataan käsin.
Mies on kyllä tosi pihi kaikessa mitä tulee kotiin, täytyy sanoa, tuntuu olettavan että mä kustannan ihan kaiken. En haluaisi itse ostaa ihan kaikkea, mutta kävin hakemassa ne ikean halpisastiat täydennykseksi, maksoi n 15 euroa. Ehkä mä kutsun vain omia sukulaisiani sitten...
Ap
Nyt ap kuulostaa surulliselta. Teitkö liian nopeen yhteen muuton, vai mikä harmittaa?
Juu. Ei kyllä kuuden hengen astiasto riitä kuin yksinasuvalle.
Kyllä sellanen 18 on lähempänä tarvetta