Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
01.10.2016 |

Miksi en kertakaikkiaan vain laihdu? Vuoden ajan olen yrittänyt kaikki ns viralliset terveyssuositusruoksvaliot ja välillä tosi kovaan liikuntaan yhdistettynä ym. Painon saan alimmilleen noin 79kg, jos syön kulutuksen, niin paino pysyy 83kg. Nyt syksyllä hermostuin toden teolla ja otin rääkkidieetin käyttöön. Eikö sillä pitäisi lähteä vähintään lihakset? Painossa ei näkynyt kuitenkaan mitään eroa, joka päivä vähintään 1000kcal vaje. Nyt olen ollut viikon hirveässä vatsataudissa, syönyt olen 500-1000 kcal päivässä. Muutamana päivänä en oikeastaan mitään, kun kaikki tuli pihalle. Paino on laskenyt kilon ja arvatenkin paruwkiloa ylös heti kun syön esim 1500kcal. Liikun 3krt viikossa, body combat/pump tms. Askelia kertyy 15000, kulutus on 2200-2700 normaaleina päivinä. Mittari tikittää koko ajan ranteessa, fitbit charge hr. Alan olla henkisesti ihan loppu. Onko kenelläkään kokemusta? Laihdutin yli 20kg sujuvasti ja sitten täydellinen jumi ollut yli vuoden. Auttakaa. Kun luulisi edes tuon vatsataudin vieneen nesteitä tms, mutta eikö kilo ole niistäkin jotenkin vähän? Ja etenkin jos huomenna söisin enemmän, niin pelkään sitä parin kilon pompsahdusta, joka merkitsisi sitä, että olen lihonut viikon oksennustaudissa..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressistä kaikki aina sanovat samaa, että se on syynä. Mutta eikö kaikilla ole koko ajan stressiä?

Sanoit että stressaat painosi takia, itket joka päivä asiaa ja vihaat itseäsi. Kaikilla ei todellakaan ole sellaista. Ei edes kaikilla ylipainoisilla.

Vierailija
22/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressistä kaikki aina sanovat samaa, että se on syynä. Mutta eikö kaikilla ole koko ajan stressiä?

Sanoit että stressaat painosi takia, itket joka päivä asiaa ja vihaat itseäsi. Kaikilla ei todellakaan ole sellaista. Ei edes kaikilla ylipainoisilla.

Toisaalta kaikilla ihmisillä on jossain suhteessa erilaista elämä kuin valtaosalla. En usko, että painosta stressaaminen niin harvinaista on. Itse olen stressannut painosta 6-v lähtien, kun terkka siitä huomautti. Ja olen aina ollut normaalipainoinen. Uskoakseni maailmassa vallitsee pohjalla ajatus, että oikeastaan et voi olla liian laiha, kunhan et ole anorektinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se aloittajan pituus olikaan? Tuollainen 80 kilon hujakoilla liikkuva paino on vähän eri asia 183-senttiselle amatsonille kuin 150-senttiselle pygmille. Eli haluaisin tietää, onko sitä ylipainoa edes.

Vierailija
24/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä se aloittajan pituus olikaan? Tuollainen 80 kilon hujakoilla liikkuva paino on vähän eri asia 183-senttiselle amatsonille kuin 150-senttiselle pygmille. Eli haluaisin tietää, onko sitä ylipainoa edes.

Kääks! Se tosiaan unohtui, 170cm. Eli keskimittainen. Vähän persjalkainen malli, ei pahasti. :D

Ap

Ps. Täällä on paljon kommentteja joihin vastailen heti, kun saan perheen illan vedettyä läpi.

Vierailija
25/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääks! Se tosiaan unohtui, 170cm. Eli keskimittainen. Vähän persjalkainen malli, ei pahasti. :D

Jaa noinkin paljon. Virallisesti olet siis ihan lievästi ylipainoinen, ja vielä jos olet lihaksikas, kuten sanoit olevasi, niin hyvä jos lainkaan ylipainoinen. 

Todellisuudessa en usko, että sulle tuosta painosta on mitään terveyshaittaa. Sitäkin enemmän painon takia stressaamisesta ja siitä, että syömisesti on ihan perseellään ja suhde ruokaan omituinen. Kitukuurit ovat varmin tapa saada paino jojoilemaan ja aineenvaihdunta sekaisin loppuelämäksi, ja pahimmassa tapauksessa periytät ajatusmaailmasi lapsillesikin.

Näinkö se taas käy, ne joiden pitäisi oikeasti painostaan huolestua viittaavat terveysvalistukselle kintaalla, ja sitten nämä joilla ei oikeasti olisi tarvetta niin pistävät valistuksen takia päänsä ja terveytensä sekaisin.

Mitäs muuten miehesi tuumaa, kun nikerrät ruoan sijasta yhteisessä pöydässä raejuustojasi?

Mutta joo, onnea 20 kilon karistamisesta! Toivottavasti seuraavaksi opettelet syömään. Ihan ruokaa, ei pelkkiä raaka-aineita saati makroja. 

PS. aamiaisesi näyttää suht. hyvältä vielä, siitä eteenpäin kohti iltaa menee huonommaksi ja huonommaksi.

Vierailija
26/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Ikä, pituus, sukupuoli, mitä teet työksesi?

2) Mitä päivän mittaan syöt ja juot? Tuleeko välipäiviä, jolloin syöt ja juot ihan toisin?

Todellista kulutustasi et pysty tietämään, ne ovat vain arvioita. Pitkälti sama pätee syömisiinkin. Ja sitten tosiaan voi käydä niinkin, että lihasmassa kasvaa ja rasva hupenee. Ei kannata tuijottaa vain kiloja.

3) Miksi se laihtuminen olisi sinulle tärkeää?

1) nainen, 35-v, työ, jossa istumista n 4h, loppuaika kevyttä liikkumista (kävelyä)

2) aamu: 30g kaurahiutale, 100g raejuusto, puolikas avokado tai 10 pähkinää tai 10g oliiviöljyä, marjoja kourallinen pakkasesta

Lounas: Kaurahiutale 30g, raejuusto 100g

Päivällinen: salaattia ja kanaa 100g tai soskeittoa ja raejuustoa tai kanaa

Iltapala: Jos on pakko syödä jotain, niin avokadon puolikas tai puuroa

Jos syön enemmän, niin lisään kanan määrää tai syön kananmunan välipalaksi. Lisään noita e.m. juttuja

Liikun niin, että vien aamulla lapset kävellen hoitoon, kannan pienempää. Kävelen noin puoli tuntia töihin. Sitten niitä pieniä 15 min pyärhdyskävelyjä on noin 4 työpäivän mittaan, kävelen kotiin ja haen lapset. Sitten illalla jumppa tai ulkoilua lasten kanssa tai kävely. Liikun jollain muotoa joka päivä. Loppuilta kotitöitä tehden.

3) Haluan laihtua ja olla normaalipainoinen. Pelkään ylipainon aiheuttamia sairauksia ja haluan minua kohdeltavan normaalina, en sinä porukan "läskinä". Olen malliltani vanttera ja erittäin lihaksikas, epänaisellinen. Hyväksyn tämän, mutta en halua olla ylipainoinen.olen voimakkaampi kuin lähipiirin riskitkin miehet. Minut kutsutaan muuttoavuksi, kun pitää kantaa sohvia ym.

Syöt kyllä aivan liian vähän ja siksi on koko ajan nälkä. Siksi ajattelet koko ajan ruokaa ja stressaat ja paino ei liiku mihinkään suuntaan. Ehdottomasti edes yksi kunnollinen lämmin ateria lounas/päivällinen.

Vierailija
27/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2) Mitä päivän mittaan syöt ja juot? Tuleeko välipäiviä, jolloin syöt ja juot ihan toisin?

Todellista kulutustasi et pysty tietämään, ne ovat vain arvioita. Pitkälti sama pätee syömisiinkin. Ja sitten tosiaan voi käydä niinkin, että lihasmassa kasvaa ja rasva hupenee. Ei kannata tuijottaa vain kiloja.

1) nainen, 35-v, työ, jossa istumista n 4h, loppuaika kevyttä liikkumista (kävelyä)

2) aamu: 30g kaurahiutale, 100g raejuusto, puolikas avokado tai 10 pähkinää tai 10g oliiviöljyä, marjoja kourallinen pakkasesta

Jos syön enemmän, niin lisään kanan määrää tai syön kananmunan välipalaksi. Lisään noita e.m. juttuja

Liikun niin, että vien aamulla lapset kävellen hoitoon, kannan pienempää. Kävelen noin puoli tuntia töihin. Sitten niitä pieniä 15 min pyärhdyskävelyjä on noin 4 työpäivän mittaan, kävelen kotiin ja haen lapset. Sitten illalla jumppa tai ulkoilua lasten kanssa tai kävely. Liikun jollain muotoa joka päivä. Loppuilta kotitöitä tehden.

3) Haluan laihtua ja olla normaalipainoinen. Pelkään ylipainon aiheuttamia sairauksia ja haluan minua kohdeltavan normaalina, en sinä porukan "läskinä". Olen malliltani vanttera ja erittäin lihaksikas, epänaisellinen. Hyväksyn tämän, mutta en halua olla ylipainoinen.olen voimakkaampi kuin lähipiirin riskitkin miehet. Minut kutsutaan muuttoavuksi, kun pitää kantaa sohvia ym.

Syöt kyllä aivan liian vähän ja siksi on koko ajan nälkä. Siksi ajattelet koko ajan ruokaa ja stressaat ja paino ei liiku mihinkään suuntaan. Ehdottomasti edes yksi kunnollinen lämmin ateria lounas/päivällinen.

rr

Ja aineenvaihdunnan takia pitäisi syödä 3-4tvälein edes hedelmä tai jotain muuta pientä välipalaa ja muista juoda paljon vettä.

Vierailija
28/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rr

Ja aineenvaihdunnan takia pitäisi syödä 3-4tvälein edes hedelmä tai jotain muuta pientä välipalaa ja muista juoda paljon vettä.

Eikä tarvitse

Vierailija
29/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet lentää heti pihalle

Raejuusto on kyllä maitotuote...

Vierailija
30/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet lentää heti pihalle

Raejuusto on kyllä maitotuote...

Itse ymmärsin ap:n sepustuksesta, että se raejuusto lentää nyt pihalle kun on vatsuri ja siis on syönyt nyt viikon jotain puuroo pelkästään suunnilleen ja paino kn laskenut vain kilon. Toi raejuusto kuului vissiin normiruokavalioon.

Itellä putos vatsurissa -4kg viikossa. Tietty suurin osa nesteitä.

Vierailija
31/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ylipainoisen ihmisen suolistofloora. Katso http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/09/21/prisma-bakteerit-vatsassamme

Vierailija
32/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin puutos sanoisin... Hyvät rasvat tai esim. Jodin puutoksesta aiheutva kilpirauhasen vajaatoiminta.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2609072/selittamaton_vasymys_vitaamiini_…

Vierailija
33/33 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran olet jo 20 kiloa laihduttanut, ehdotan että keskittyisit nyt vain pitämään painosi siinä mitä se on.

Komppaus tälle. Päätä että pidät painon seuraavan vuoden ajan nykyisellään etkä yritäkään laihtua. Syöt oikeaa ruokaa kohtuullisia annoksia eikä niin että lounas on 30 g kaurahiutaleita ja 100 g raejuustoa. Syö mieluiten muiden seurassa, ateria on myös sosiaalinen tapahtuma. Liiku sen verran mikä hyvältä tuntuu. Tuo työmatkakävely on oikein sopivaa liikuntaa, samoin pihalla lasten kanssa touhuaminen. Jos on joku kiva laji jota tykkäät harrastaa ja joka lievittää stressiä eikä tuo sitä lisää niin sitä voit kyllä tehdä. 

Mitään oikeaa terveydellistä riskiä lievästä ylipainostasi ei ole, kaikenlaisista kitukuureista ja rääkkiliikunnoista sen sijaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi