Valikoiva tervehtiminen työpaikalla - mikä on sinun syysi harrastaa tätä?
Kun tiedät kyllä kuka toinen on, työpaikka ei ole mikään 2000 henkilön jättilaitos jossa sitä "moi"ta joutuisi hokemaan tauotta ja silti valitset ohittaa hänet sanomatta mitään, tiukasti eteenpäin tuijottaen?
Ärsyttää, kun itse olen tällaisen kohteeksi joutunut.
Kommentit (9)
No joskus on vaan joku asia mielessä mitä miettii, eikä jaksa huomioida kuka siinä käytävällä tulee vastaan, ehkä sen huomaa sit kun se hetki on ohi, eikä kehtaa alkaa kääntymään ja huutelemaan että ai moi. Ja sit tulee se outo tilanne kun on jo kerran sinä päivänä moikannut, että pitääkö sitä joka helvetin kerta jotain sanoa, hymyillä tms. kun tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En tervehdi turhaan ihmisiä joista en pidä.
Tuijotatko heitä silti kauempaa?
Mä tervehdin niitä jptka tervehtii ensin mua koska en kehtaa kulkea tuppisuuna vaan ohi. Jos kukaan ei tervehtisi mua en edes huomaisi, enkä itsekään tervehtisi ketään. Mä oon siellä tekemässä töitä, en leikkimässä sosiaalista..
Av:n juntit koolla. Taitaa olla sama porukka, joka itkee niissä "mulla ei ole yhtään ystävää" -valitusketjuissa. Taitaa normaalit käytöstavat olla ihan vieras käsite?
Jossain vaiheessa vaan alkaa vituttaa sanoa huomenta joka aamu viiskyt kertaa ja lopulta tervehtii vain niitä joiden kanssa on enemmän tekemisissä. Eikö se nyt ole ihan ymmärrettävää? Totta kai jos toinen tervehtii niin tervehdin takaisin, mutta mun mielestä sen tulee tervehtiä joka näkee asian tärkeäksi.
Yritän kyllä tervehtiä, mutta aina ei muista onko jo tervehtinyt vai ei. Jonkunlaista katsekontaktia kuitenkin otan. Ei minua haittaa, vaikka joku ei tervehtisikään.
Kehonkielellä on suurin vaikutus sille, ketä tervehdin ja ketä en. Jos ei ota vaikka edes katsekontaktia, niin jätän tervehtimättä. Se viestii, että henkilö ei haluakaan tulla tervehdityksi, vaikka tosiasiassa ei edes näin olisi.
En tervehdi turhaan ihmisiä joista en pidä.