Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitkistä äitiyslomista kitisevät miehet eivät jää itse vanhempainvapaalle ja päästä lapsen äitiä töihin

Vierailija
01.10.2016 |

Vai onko nää kitisijät yksinäisiä miehiä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!!! Mulle olisi käynyt tämä, mutta mies ei halunnut. Palkat meillä on suurinpiirtein samat.

Vierailija
2/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi ettei mistään hinnasta jäisi kotiin lasten kanssa. Tulisi kuulema hulluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän siellä kotona ole pakko kenenkään kovin kauan lapsen kanssa olla: hoitoon vain :)

Vierailija
4/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kitissyt äitiyslomista? Yrittäjiä häiritsee niiden kustannusten kohdistuminen, mutta etusijassa naisvaltaisilla aloilla se koskee enemmän yrittäjä naisia.

Vierailija
5/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vanhenpain lomia ei ole pakko pitää. M21

Vierailija
6/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se äidin töihin "päästäminen" miehen lupaa kysyy. Menee töihin vaan, jos haluaa.  

Vierailija
7/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän siellä kotona ole pakko kenenkään kovin kauan lapsen kanssa olla: hoitoon vain :)

Ethän itse tee ainuttakaan, ethän? Jos asenne on tuo niin ei todellakaan maksa vaivaa.

Vierailija
8/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se äidin töihin "päästäminen" miehen lupaa kysyy. Menee töihin vaan, jos haluaa.  

3kk ikäiselle saattaa olla hankala löytää hoitopaikkaa. Siksi isä tai äiti jää yleensä vanhempainvapaalle.

Vierailija
9/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään vanhenpain lomia ei ole pakko pitää. M21

No ei pakko, mutta kyllä se nyt lapsen kannalta hyvä olisi hoitaa kotona vähintään nyt ihan ekat kuukaudet.

Vierailija
10/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne otetaan hoitoon alle 9- tai 10-kuukautisia lapsia? Käsittääkseni ei ainakaan kunnallisiin hoitopaikkoihin, että kyllä se vanhempainloma sikäli aika pakollinen on.

Vierailija
11/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patriarkaalinen ja sovinistinen mieskulttuuri on otettu taas hallituksen päätöksiin normiksi: tähän kuuluu naisen näkeminen ainoastaan lastentekovälineenä ja tämän propagandan mukaista on pitää naisia kotona vuositolkulka hoitamassa lapsia ja pois työmarkkinoilta kilpailemassa miesten kanssa työpaikoista. Tähän kuuluu naisen ylistämällä alistaminen:lapsi pitää imettää pitkään, olla äidin hoivissa ja isä on pikku apulainen halutessaan. Isä on leivän saalistava alfa, joka pitää huokta perheestään niin kauan kuin jaksaa ja haluaa, kunnes tulee kutsu paremmalta naaraalta. Kotihoidontukea ei poisteta ja tehdään päivähoito kalliimmaksi. Näin modernitkin naiset langetetaan vanhaan ansaan: pois oman elämän hallinnasta palkkatuloillaan ja eläkekertymästä hyväntahtoisen miehen tulojen armoille.

Vierailija
12/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat lastenhoitajan kotiin äly hoi

Vierailija
13/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis yhteiskunnalle aika kalliiksi järjestää hoitopaikat pienille vauvoille. Yhdellä hoitajalla ei voi olla kovin monta vauvaa vastuullaan. Tarvittaisiin myös aika paljon lisää tiloja, jos kukaan vanhempi ei hoitaisi yhtään lasta kotona edes vauva-aikana.

Vierailija
14/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis yhteiskunnalle aika kalliiksi järjestää hoitopaikat pienille vauvoille. Yhdellä hoitajalla ei voi olla kovin monta vauvaa vastuullaan. Tarvittaisiin myös aika paljon lisää tiloja, jos kukaan vanhempi ei hoitaisi yhtään lasta kotona edes vauva-aikana.

Oi kun mua säälittäisi koko ajatus, että pitäisi rintaruokinnassa oleva pikkuvauva viedä jonnekin päiväkodin kaltaiseen tilaan joka päivä, jotta kumpikin vanhemmista voisi olla töissä. Vauva itkisi (ellei sitten kiintyisi hoitajaansa voimakkaasti), äiti itkisi töissä hormonihuuruissaan ikäväänsä ja rintojen pakotusta, hoitajat väsyisi vauvojen kanssa, koska henkilökuntaa ei kuitenkaan olisi tarpeeksi jne. Kuka voittaisi? Ei edes äidin työnantaja, kun äiti ei kuitenkaan voisi antaa 100% työpanostaan, tulisi sairauspoissaoloja ym.

Jos äiti työskentelee vauvaloman aikana, sen on järkevä olla keikkaluonteista hommaa, joitakin tunteja muutamana päivänä viikossa. Silloin kotiin palkattaisiin vauvalle hoitaja tai isä hoitaisi nämä keikka-ajat. Tällöin järjestelyssä olisi edes joku järki. Luonnollisesti keikkalaisuus ei toimi läheskään kaikissa ammateissa, ainakaan niin, että äiti saisi itse rajata työaikansa ja -tuntinsa.

Vierailija
15/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko nää kitisijät yksinäisiä miehiä?

Koska kenenkään ei pidä jäädä sinne kotiin.

Vierailija
16/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käsittänyt tätä ajatusta, että lapsia kotona hoitava nainen tai mies eläisi jotenkin sen työssäkäyvän puolisin rahoilla tai siivellä. Jos lapset hankitaan yhteisellä päätöksellä, niin niistä myös sitoidutaan huolehtimaan yhdessä. Siinä tarvitaan sekä rahaa että hoivaa ja läsnäoloa. Vanhemmista tulee mielestäni yksi yksikkö, joka järjestää lapsilleen hyvät elinolosuhteet parhaaksi katsomallaan tavalla. Usein se on siten, että toinen jatkaa työelämässä ja toinen jää tauolle työelämästä siksi aikaa, kun lapset ovat ihan pieniä. Molemmat ovat tavallaan "uhrauksia" ja ponnistelua lasten hyvivoinnin hyväksi. Vanhemmat puhaltavat yhteen hiileen, heillä on yhteinen päämäärä ja tavoite.

Meillä minä hoidin lapset kotona pari ensimmäistä vuotta. Se oli yhteisesti päätetty asia ja molemmat halusimme, että pienet lapset hoidetaan kotona. Myöhemmin sitten osat kääntyivät kun mies joutui jäämään työelämästä pois pitkäksi aikaa. Silloin minä jatkoin töissä ja turvasin perheen taloutta. Ei olis tullut mieleenkään vihjata, että asetelma olis jotenkin epäreilu. Me ollaan sitouduttu huolehtimaan yhdessä tästä perheestä. Ei koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuka sairastuu tms. Elämä on pitkä ja vaiherikas. Lasten lapsuusaika on vain lyhyt jakso koko elämässä. Varmasti tulee muitakin jaksoja, jolloin toinen tekee rahaa enemmän kuin toinen. Mutta sen tiedän, että molemmat parhaamme yritämme jotta meillä olisi perheenä asiat hyvin.

Vierailija
17/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3kk ikäiselle saattaa olla hankala löytää hoitopaikkaa. Siksi isä tai äiti jää yleensä vanhempainvapaalle.

Palkkaa hoitaja ja lopeta tuo valitus

Vierailija
18/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän senyt yhteiskunnan asia ole niitä hoitopaikkoja järjestää vaan vanhempien itse.

Vierailija
19/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käsittänyt tätä ajatusta, että lapsia kotona hoitava nainen tai mies eläisi jotenkin sen työssäkäyvän puolisin rahoilla tai siivellä. Jos lapset hankitaan yhteisellä päätöksellä, niin niistä myös sitoidutaan huolehtimaan yhdessä. Siinä tarvitaan sekä rahaa että hoivaa ja läsnäoloa. Vanhemmista tulee mielestäni yksi yksikkö, joka järjestää lapsilleen hyvät elinolosuhteet parhaaksi katsomallaan tavalla. Usein se on siten, että toinen jatkaa työelämässä ja toinen jää tauolle työelämästä siksi aikaa, kun lapset ovat ihan pieniä. Molemmat ovat tavallaan "uhrauksia" ja ponnistelua lasten hyvivoinnin hyväksi. Vanhemmat puhaltavat yhteen hiileen, heillä on yhteinen päämäärä ja tavoite.

Meillä minä hoidin lapset kotona pari ensimmäistä vuotta. Se oli yhteisesti päätetty asia ja molemmat halusimme, että pienet lapset hoidetaan kotona. Myöhemmin sitten osat kääntyivät kun mies joutui jäämään työelämästä pois pitkäksi aikaa. Silloin minä jatkoin töissä ja turvasin perheen taloutta. Ei olis tullut mieleenkään vihjata, että asetelma olis jotenkin epäreilu. Me ollaan sitouduttu huolehtimaan yhdessä tästä perheestä. Ei koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kuka sairastuu tms. Elämä on pitkä ja vaiherikas. Lasten lapsuusaika on vain lyhyt jakso koko elämässä. Varmasti tulee muitakin jaksoja, jolloin toinen tekee rahaa enemmän kuin toinen. Mutta sen tiedän, että molemmat parhaamme yritämme jotta meillä olisi perheenä asiat hyvin.

ERITTÄIN suuri osa äitiyslomia pitävistä on yksinäisiä naisia eikä ne ole parisuhteessa.

Joten turha sinun syyttää miehiä siitä että nainen elää toisten rahoilla.

Vierailija
20/46 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ERITTÄIN suuri osa äitiyslomia pitävistä on yksinäisiä naisia eikä ne ole parisuhteessa.

Joten turha sinun syyttää miehiä siitä että nainen elää toisten rahoilla.

OHO! Tuollaista tilastoa en ole nähnytkään. Ehkä erittäin nuorten äitien lapsista suurempi osa syntyy parisuhteen ulkopuolelle, mutta kyllä suurin osa lapsista syntyy parisuhteeseen, yleensä niitä eroja tehdään vasta kun lapset ovat vanhempia.