Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fiksuina pitämäni ihmiset eivät kierrätä!

Vierailija
01.10.2016 |

Olimme kylässä perhetuttujen luona. Tämän perheen aikuiset ovat akateemisia, hyvin menestyneitä ja tienaavia ihmisiä. Hämmennyin kun näin rouvan kippaavan kaikki lasipurkit ja metallit, paperit ja kahvinpurut samaan roskapussiin. Seurasin hetken ja todellakin, kaikki roskat laitetaan tässä akateemisessa, sivistyneessä perheessä samaan läjään. Ja jos joku nyt erehtyy luulemaan tätä luokkavihaksi, voin paljastaa että olen itsekin akateeminen.
Miksi fiksut ihmiset toimivat näin?!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät ole fiksuja.

Vierailija
2/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättäminen on turhaa ja ihan perseestä. Samaan kippoon kaikki vaan. Turhaa vouhotusta koko touhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokysymys.

Vierailija
4/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyit pitämään koulutusta ja uramenestystä merkkinä fiksuudesta. No, tietynlaista fiksuutta ne toki vaativatkin, mutta valitettavan usein myös narsistisia luonteenpiirteitä ja itsekeskeisyyttä. Omassa tuttavapiirissäni ne "menestyneet" ihmiset ovat juuri niitä, joita ei kierrättäminen, ekologisuus, ihmisoikeudet yms. yms. voisi vähempää kiinnostaa, vaan ainoastaan sillä on väliä, että itselle tulee mahdollisimman paljon rahaa ja muita privileegioita.

Vierailija
5/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu näky omassakin keskiluokkaisessa taloyhtiössämme. Energiajäteastiassa on lasia, elektroniikkaa, pahvilaatikoita jne. Pahveille tarkoitetussa astiassa on ollut mm. metallisia juomatölkkejä ja sekajätettä. Kerran oli biojäteastiassakin kasa metallitökkejä. Ainoa johtopäätös johon olen voinut päätyä on, että ihmiset ovat imbesillejä.

Vierailija
6/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemimen, meillä kierrätetään, löytyy komposti ja poltettavissa olevat roskat poltetaan (asutaan maalla). En jaksa olla yhtään kiinnostunut lapsityövoiman käytöstä tai siitä, onko asiat tuotettu mahdollisimman eettisesti. Ympäristöystävällisyys taas on mulle myyntivaltti.

Mulla ei ole tarvetta kokea nykyistä enempää maailmantuskaa, nuorempana olin idealistisempi.

Vierailija
7/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paperin tai muovin kierrätys nyt vain on hölmöläisten hommaa. Onneksi on lämpövoimalat.

Vierailija
8/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans heitän metalli- ja lasipurkit sekajätteeseen, niitä tulee niin harvoin etten jaksa kierrättää. Myöskään biojätettä en jaksa eritellä.

Vierailija
9/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset eivät myöskään lue kirjoja! Siis nykyaikana, kun lukutaitokin on lähes jokaisella!

Vierailija
10/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua hämmentää se, että akateemisessa sivistyneessä perheessä vieraat kestitään keittiössä ja kesken kahvitelujen ryhdytään täyttämään roska-astiaa. Kun joku tulee meille vieraisille, ei hänellä ole aavistustakaan siitä, miten meillä kierrätys toimii vai toimiiko lainkaan.

Miksi paperi ja kahvinpurut ei saisi olla samassa jäteastiassa?

Vierailija
11/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni! Ilmeisesti minä olenkin sitten elänyt jossain omassa ekologisessa kuplassani, mutta rehellisesti sanottuna, en tunne ihmisiä jotka eivät kierrätä. Jopa appiukko(äijä) kierrättää ja lajittelee jätteensä.

Ap

Vierailija
12/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInua hämmentää se, että akateemisessa sivistyneessä perheessä vieraat kestitään keittiössä ja kesken kahvitelujen ryhdytään täyttämään roska-astiaa. Kun joku tulee meille vieraisille, ei hänellä ole aavistustakaan siitä, miten meillä kierrätys toimii vai toimiiko lainkaan.

Miksi paperi ja kahvinpurut ei saisi olla samassa jäteastiassa?

Eihän tähän asian totemiseen tarvita kuin kysymys, mihin voi purukumin sylkäistä suustaan, onko roskista.

Vierailija
13/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite joudun heittään kaikki samaan. Lasia ja metallia tulee tosi vähän. Ei oo tilaa missä noita säilyttää enkä oo löytänyt kierrätyspistettä tavalliselta liikkumisalueeltani.

Vierailija
14/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko nämä akateemiset omakotitalossa? Luulen, että omakotiasujat on laiskempia lajittelemaan kun pitää niitä roskia sitten kuljetella ympäriä kyliä.

Vierailija
15/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vähän laiska kierrättämään. Tällä hetkellä erottelen vaan paperit ja pahvit/kartongit. Muut menee sekajätteeseen. Mulla ei oo keittiössä eikä muuallakaan ylimääräisiä kaappeja, mihin roskia säilöä. Enkä yksinkertaisesti jaksa satunnaisia tölkkejä, hillopurkkeja yms kierrättää. Lasijätettä tulee ehkä 2 purkin verran vuodessa, tölkkejä vähän enemmän. Ruoan jätteet nyt tuskin tekee suurta tuhoa palamalla energiajätteessä.

Vierailija
16/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kans heitän metalli- ja lasipurkit sekajätteeseen, niitä tulee niin harvoin etten jaksa kierrättää. Myöskään biojätettä en jaksa eritellä.

Vantaan polttolaitoksessa onneksi metalli ja lasi siivilöityy onneksi pohjalle polttoprosessissa. Ainakin toistaiseksi, kun idioottien määrä on suhteellisen pieni.

Vierailija
17/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan akateemisia, jos voi kysyä?

Ammattikorkea - "akateemisia"?

Vierailija
18/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaan on niin vitun tyhmiä ja itsekeskeisiä, niin jotkut akateemiset kuin "elämän korkeakoululaisetkin". Koska MINÄ. Muutamat mulkut tekevät muiden tekemän lajittelun turhanpäiväiseksi, kun tunkevat ne lajittelemattomat jätteensä astioihin joihin ne eivät kuulu. Koska MINÄ en jaksa, MINÄ en pidä sitä tärkeänä, viis siitä että yhteiskunta tänä päivänä edellyttää jätteiden lajittelua - ihan vaan siksi, että meidän lapsillamme ja heidän lapsillaan olisi mahdollisuus elää tällä kirotulla pallolla.

Nuo samaiset mulkut eivät tajua esimerkiksi sitä, että esimerkiksi poltettavan jätteen seassa oleva orgaaninen aines - se, joka kuuluisi biojäteastiaan - oikeasti pilaa ajan myötä polttolaitteistoa. Mistä aiheutuu lisää kustannuksia polttolaitokselle ja mikä siis lisää painetta nostaa jätemaksuja. Senhän jokainen mulkkukin tietää, että maatumaton jäte biojätteen seassa pilaa koko satsin, mutta mitä se haittaa - koska MINÄ en jaksanut ottaa pois sitä sekajätenyssykkää, jonka heitin vahingossa biojäteastiaan.

Ihmiset on niin %&¤#&%&%#¤%"#= !!!!

Vierailija
19/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko nämä akateemiset omakotitalossa? Luulen, että omakotiasujat on laiskempia lajittelemaan kun pitää niitä roskia sitten kuljetella ympäriä kyliä.

Asuvat omakotitalossa ja kyllä, ovat " ammattikorkeakouluakateemisia", mutta rouvalla on myös yliopistotutkinto.

Ap

Vierailija
20/52 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestivätköhän vihreitä? Tuskin.