Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lekurit&hoitsut kysymys:Soitetaanko himaan jos tulehdusarvot pilvissä

Vierailija
30.09.2016 |

Olen tosi kipeä ja kuumessa ja otettiin tulehdusarvot tänään Labrassa. kuitenkaan mistääntiedä mitä ne on ei edes omakannassa vielä ollut. Voinko olla siis huoleti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö saanut mitään hoitoa? Verikokeet vaan otettiin?

Vierailija
2/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrasta soitetaan hälytysarvoista (korkea CRP esim) lähettävälle yksikölle ja sitten sieltä ollaan sinuun yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis päässyt hoitajan tai lääkärin vastaanotolle? Vai oliko kyse jostain kontrollilabroista?

Vierailija
4/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin soitettiin kun tulehdusarvot olivat lähemmäs 300. Olin silloin tiineenä. Valitin ä-polilla kurjaa oloa. Neuvoivat ottamaan vettä ja panadolii. Sitten sanoivat että käy ny sit labrassa. Sitten ne soittelivat kotiin notta pitäs osastolle tulla pian.

Vierailija
5/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakaan ei soiteta vaikka arvot pilvissä. Riippuu siis ihan paikasta. Jos et käynyt päivystyksessä, kukaan ei katso vastauksia ennen ma-aamua. siksi eivät näy kannankaan kautta, kukaan ei ole kuitannut niitä. Voit soittaa neuvontanumeroon ja kysyä voisivatko antaa vastauksen

Vierailija
6/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lekurilla ja pisti sit menemään saman tien labraan oireiden perusteella. No eiköhän ne soita tai sitten ei. Kipeä kun on niin ei enää jaksa välittää.

Kiitokset. AP

Vierailija
7/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu Kanta.fi ja katso sieltä omakannasta vastaukset.

Nykyisin monessa paikassa ollaan niin huolettomia, että ei huomata edes vakavasti poikkeavia arvoja.

Kun tiedät arvon, ilmoita se tänne, niin palstan terveydenhuollon ammattilaiset voivat kommentoida jatkohoidon tarpeen.

Vierailija
8/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityiskiitos Tampere 5/6 AP

Vierailija
9/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun omakannassa ei näy vastaksia. AP

Vierailija
10/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu Kanta.fi ja katso sieltä omakannasta vastaukset.

Nykyisin monessa paikassa ollaan niin huolettomia, että ei huomata edes vakavasti poikkeavia arvoja.

Kun tiedät arvon, ilmoita se tänne, niin palstan terveydenhuollon ammattilaiset voivat kommentoida jatkohoidon tarpeen.

Ei ne vastaukset tuu kantaan ennenku lääkäri on tulokset katsonut, kommentoinut ja kuitannut. Saattaa kestää monta päivää ja koska vielä on viikonloppu niin menee varmaan ens viikkoon. Kannattaa soittaa viimeistään huomenna vaikka päivystykseen ja kysyä mitä kokeista selvisi, jos olo on kamala.

Vierailija
11/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toista tuhatta, Jorvista ei soitettu, mutta kun menin seuraavana päivänä ilmoittautumaan, niin hoitaja ihmetteli että tulinko paikalle ihan itse ja jätti muut tulijat jonottamaan ja vei minut sairaala sängylle odottamaan.

Vierailija
12/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriotuloksilla on tietyt hälyrajat jolloin ne viedään päivystäjälle katsottavaikdi jokatapauksessa, mutta vrp:n kohdalla hälyraja taitaa olla parinsadan luokkaa(hussissa). Pienemmälläin crp:llä ehdit kuolla ennen maanataita.

Vierailija
13/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä määräsin verikokeita. Yhdellä oli crp yli 300 mutta laboratorio ei soittanut tästä. Oli ihan sattumaa, että olin töissä pidempään ja katsoin vielä vastauksen. 

Aiemmin oli soitettu mutta käytäntö olikin muuttunut.

tk-lääkäri

Vierailija
14/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRP 230, lääkäri soitti illalla työaikansa ulkopuolella kehoittaen järjestämään 4-vaiheen syöpäpotilaan välittömästi sairaalaan. Lääkäri oli ilmoittanut potilaasta jo sinne. Toimitin hoippuvan, vain 3-4 askeleeseen pystyneen vanhuksen henkilöautolla sairaalaan, koska ambulanssia ei suostuttu lähettämään. No, ei se 10  päivää myöhemmin menetettyä henkeä oli pelastanut, mutta odottaisin palveluvalmiutta verovaroin kustannetulta pelastusorganisaatiolta.

Vierailija
15/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli toista tuhatta, Jorvista ei soitettu, mutta kun menin seuraavana päivänä ilmoittautumaan, niin hoitaja ihmetteli että tulinko paikalle ihan itse ja jätti muut tulijat jonottamaan ja vei minut sairaala sängylle odottamaan.

No johan. Pääsit varmaan ennätystenkirjaan. Yli 1000;ei voi olla

Vierailija
16/16 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten näissä voi olla niin erilaisia käytäntöjä vaikka sama maa samat lait? Miksi näin suurin osa näistä informoiduista/pelastetuista näyttää olevan vain jonkun mahtavan alansa työntekijän ansiota, joka ei katso kelloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi