Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen masentunut ja en voi lopettaa ylensyömistä

Vierailija
30.09.2016 |

En pysty vaikka yritän. Masennus kestänyt neljä vuotta, paheni kaksi vuotta sitten kun menetin työpaikkani. Siitä alkoi myös lihominen, kahdessa vuodessa tullut 20kg lisää painoa.
En käytä lääkkeitä, mutta käyn juttelemassa hoitajalle. Pyrin syömään terveellisesti mutta syöminen riistäytyy käsistä joka päivä ja päädyn ahmimaan herkkuja. Mitä teen? Neuvoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain lapa ruokaa suuhusi. Ei pitäisi olla sen vaikeampaa.

Vierailija
2/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain alotakkaan lääkkeitä, minulla ne tuplasi painonnousun. Vinkkejä en osaa antaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty vaikka yritän. Masennus kestänyt neljä vuotta, paheni kaksi vuotta sitten kun menetin työpaikkani. Siitä alkoi myös lihominen, kahdessa vuodessa tullut 20kg lisää painoa.

En käytä lääkkeitä, mutta käyn juttelemassa hoitajalle. Pyrin syömään terveellisesti mutta syöminen riistäytyy käsistä joka päivä ja päädyn ahmimaan herkkuja. Mitä teen? Neuvoja?

Pystytkö tekemään itse ruokasi? Kykenetkö liikkumaan ulkona?

Vierailija
4/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unoha hetkeksi se huono omatunto syömiseen, ja keskity elämän muihin, hyviin juttuihin? :) Ja voithan syödä herkkujen lisäksi myös vähän aina terveellisiä juttuja ja terveellisiä herkkuja?

Vierailija
5/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: itse vaivun usein vatvomisen kierteeseen ja ahdistun joskus helposti: uskon, että jos teet syömisestä ongelman, ja mietit liikaa, sorrut jatkossakin vain syömään enemmän.

Vierailija
6/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin masennuksen aikana 40 kiloa jotka istuvat edelleen tiukassa. Vinkkejä ei ole antaa.. Kenenkään ei kannata päästää itseään tähän kuntoon.. :(

Vierailija
7/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu on auttanut mua tosi paljon ahmimishalujen hillitsemisessä. Itsellä siis syömishäiriötausta ja tästä muodostunut BED (ahmimishäiriö). Raitis ilma ja liikunta auttaa selvittämään ajatuksia kun aivot saa happea ja vapauttaa jotain niitä hormoneja (? en oo kyllä alan ammattilainen mut ymmärtääkseni adrenaliinia ja endorfiinia ainakin) ja tekee mielelle ja keholle tosi monella tasolla hyvää.

Aika kokonaisvaltasta näyttöö on mun mielestä siitäkin että kaikki liikunta, esim. kävelylenkit metsässä auttaa paljonkin masennuksen hoidossa kun on muut hoidot kohdallaan. Eihän se tietenkään masentuneelle voi helppoa olla pakottaa itteään liikkeelle, mut jos alotat pienestä, vaikka ihan kilsan-parin kävelylenkistä ja etenet siitä?

Voimia. Pystyt tähän <3

Vierailija
8/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla todella on syytä huolestua jos rasvaa on +20kg. Vielä ei ole liian myöhäistä! Jos jatkat, pian on ja vaikka laihduttaisit niin ihosi jää roikkumaan.

Vierailija
9/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena on aika vähän voimia käytettäväväksi itsekuriin. Hoida ensin mielenterveys kuntoon!

Vierailija
10/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia haluta säännöllisesti mielihyvää, joka tulee tutussa ja helpossa paketissa. Ihminen on heikko, arka ja tarvitsee mielihyvää, tuttuutta ja helppoutta tässä pahassa maailmassaan. Herkkujen syöminen täyttää kaikki tämän mielihyväpaketin kriteerit. Seurauksena on varma, välitön mielihyvä.

Mutta kaikella on hintansa. Päivittäinen herkkujen syöminen voi johtaa lihomiseen. Sinun on varmaan ap. harvennettava herkuttelukertoja, esim. joka kolmanteen päivään, jos haluat saada herkuista mielihyvää sekä toisaalta myös hoikkuuden.

Yksi huomionarvoinen keino on korvaavat välittömät mielihyväpaketit: musiikki, liikunta, elokuva, kirja, keskustelu ystävän kanssa... Liikunta ei välttämättä ole helppo paketti (riippuen siitä, millaisia haasteita sinulla on), mutta esim. musiikin kuuntelu yleensä on.

Ihminen voi haluta jotain ja jopa jo päättää toteuttaa tahtonsa, mutta silti ei pysty siihen. Silloin on vain jäätävä odottamaan otollista aikaa – aikaa, jolloin haluaa sitä niin paljon, että on valmis tuntemaan vähän kärsimystäkin sen eteen. Ehkä et vielä ole valmis, ap.?

________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii iankaikkisen elämän. **

Vierailija
12/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut ja en voi lopettaa juomista.

Vierailija
13/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen masentunut ja en voi lopettaa juomista.

Alkoholi pahentaa masennusta.

Vierailija
14/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyötkö sokerista ja muutenkin hiilaripitoista ruokaa? Jos, niin yritä jättää sokerit kokonaan pois ja vähentää viljojenkin käyttöä. Korvaa ne kasviksilla ja rasvoilla. Etsi tietoa vhh ruokavaliosta.