Kuinka paljon käyttörahaa etelänmatkalle?
Suunnitellaan viikon matkaa Teneriffalle. Ollaan jo katseltu hotellien ja lentojen hintoja ja niiden osalta summat ovat jo noin suunnilleen tiedossa. Mutta minkä verran käyttörahaa olisi syytä varata mukaan kun perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta (iät matka-ajankohtana 1v 7v ja 11v.)? Ajateltiin että otetaan sellainen hotellihuone missä voimme itse tehdä ruuat.
Niin ja tarkoituksena olisi mennä myös Loro Parqueen, sen hintaa en ole vielä katsonut.
Kommentit (32)
1000e-2000€ pitäisi riittää jos ette paljon ostele tuliaisia.
Loro parque -liput ovat perheeltänne 125€. Syödä voi aika halvallakin, jos tosiaan tekee itse, käyttää hyväkseen Burger kingin tarjouksia ja katsoo, missä syö ulkona. Mainittu Mercadona on hyvä ja edullinen. Meillä menee "elämiseen" viikon aikana reilusti alle tonni (meitä 2 aikuista ja lapset alakoulussa). Auton vuokraan alle satanen ja vaatteisiin/muihin tuliaisiin ehkä 300.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Teneriffalla, joten pakko kysyä: miksi sinne pitää varata rahaa mukaan? Eikö siellä siis voi maksaa luottokortilla (ja nostaa lisäksi käteistä automaatilta, jos välttämättä johonkin tarvitsee käteistä)?
Ap laskee matkabudjettia, tuskin käteistä ottaa mukaan
Mitä käteiseen tulee, niin olen havainnut sen toimivimmaksi maksuvälineeksi matkoilla. Otan aina matkakassani mukaan käteisenä ja vaihdan valuuttaa perillä. Pankkikortti on varalla sitä varten, jos jotain yllättävää sattuu, mutta en maksa sillä missään, koska korttien kopiointi on ulkomailla yleistä.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Älkää kuitenkaan menkö Loro Parqueen. Siellä pidetään eläimiä todella huonosti, sitä ei pidä tukea.
Vaikea sanoa, kun et kerro millaista ruokaa aiotte tehdä. Varaisin kuitenkin n. 1000e aikuista kohti ja 500e lasta. Siinä on hiukan pelivaraa, jos vaikka haluaa käydä jollain lisäreissulla tai ostaa tuliaisia.
Älä usko tuota valehtelijaa.
Loro Parquessa pidetää eläimistä todella hyvää huolta, sinne voi ja kannattaa mennä. Näet sen ihan itse paikan päällä.Niin, onhan se ihan normaalia, että orcia pidetään pienissä altaissa, jossa ne pureksivat betonilaitoja niin, että hampaat murenevat... Tai että yksi rantauttaa itsensä minuuteiksi vain paetakseen toisten aggressioita.
Viherpiipertäjän valheita -ihan putintrollien perseilyihin verrattavaa.
Väitteitä esitetään mutta jostain ihmeen syystä todisteet AINA PUUTTUVAT!
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Älkää kuitenkaan menkö Loro Parqueen. Siellä pidetään eläimiä todella huonosti, sitä ei pidä tukea.
Vaikea sanoa, kun et kerro millaista ruokaa aiotte tehdä. Varaisin kuitenkin n. 1000e aikuista kohti ja 500e lasta. Siinä on hiukan pelivaraa, jos vaikka haluaa käydä jollain lisäreissulla tai ostaa tuliaisia.
Loro Parquessa pidetää eläimistä todella hyvää huolta, sinne voi ja kannattaa mennä. Näet sen ihan itse paikan päällä.Niin, onhan se ihan normaalia, että orcia pidetään pienissä altaissa, jossa ne pureksivat betonilaitoja niin, että hampaat murenevat... Tai että yksi rantauttaa itsensä minuuteiksi vain paetakseen toisten aggressioita.
Väitteitä esitetään mutta jostain ihmeen syystä todisteet AINA PUUTTUVAT!
Todisteita laitoinkin jo ylle.
Missä on sinun todisteesi siitä, että orcat elävät täyttä ja onnellista elämää yleisön nähtävyyksinä pienissä altaissa, erotettuna perheestään ja pakotettuna tekemään temppuja maksavalle yleisölle?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väitteitä esitetään mutta jostain ihmeen syystä todisteet AINA PUUTTUVAT!Todisteita laitoinkin jo ylle.
Missä on sinun todisteesi siitä, että orcat elävät täyttä ja onnellista elämää yleisön nähtävyyksinä pienissä altaissa, erotettuna perheestään ja pakotettuna tekemään temppuja maksavalle yleisölle?
Inhimillistät eläimiä -siis eläimiä!
Mene syömään kasviksiasi sinne mihin te viherhihhulit nyt menettekin. Ei kiinnosta.
Minä olen ensi viikolla menossa Loro Prqueen perheen kanssa.
Harmittaako? Toivottavasti. :)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väitteitä esitetään mutta jostain ihmeen syystä todisteet AINA PUUTTUVAT!Todisteita laitoinkin jo ylle.
Mene syömään kasviksiasi sinne mihin te viherhihhulit nyt menettekin. Ei kiinnosta.
Harmittaako? Toivottavasti. :)
Harmittaa. Sinunkin tilallesi olisi voinut syntyä älykäs ihminen, tai vaikka sitten orca, mutta kun ei.
Meillä meni aika tasan 1000€ viimeksi viikon lomalla. Mukana minä, mies, 3-vuotias ja vauva. Vauva ei juonut kuin maitoa, joten häneen ei kulunut rahaa ollenkaan. Me muut syötiin aamupala hotellilla (kuului hintaan), päivälliseksi jotain hotellin baarista ja illallisella käytiin ravintolassa. Lisäksi lapselle ostettiin jotain välipaloja, hedelmiä ja sellaista.
Suosittelisin kyllä, että syötte ravintoloissa. Ei lomasta saa kaikkea irti, jos pitää kokata ja tiskata. Eihän ravintolan ole pakko olla sieltä kalleimmasta päästä, mutta luulisin, että ulkona syöden nauttisir itsekin enemmän matkasta.
Me maksetaan myös etelän reissuilla kaikki syömiset ja muut käteisellä.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Harmittaako? Toivottavasti. :)Harmittaa. Sinunkin tilallesi olisi voinut syntyä älykäs ihminen, tai vaikka sitten orca, mutta kun ei.
Hienoa! ;¨)
Käymme myös delfiini & merileijonanäytöksissäkin.
Itselläni kuluu viikon reissulla Granille n. 500€ päivittäisessä käytössä. Hotellini on ollut jo vuosia sama, ja samaa tasoa kun ap:n kuvailema. En käy opastetuilla kierroksilla, en ryyppää, pervoile tai tee kalliita heräteostoksia. Syön kerran päivässä ravintoloissa tai rantabaareissa ja pikkupurtavat laitan asunnolla.
Osaatko sinä käyttää nettiä? Ei tarvitse olla kovinkaan hyvä lukutaito ymmärtääkseen, että Orcat ovat äärimmäisen älykkäitä, herkkiä ja perhekeskeisiä eläimiä. Näitä olentoja pidetään pienissä betonialtaissa (uivat satoja kilometrejä päivässä luonnossa) keskenään, vaikkeivät ne tule toimeen, ja niillä teetetään temppuja rahasta. Loro Parquen orcien huonosta voinnista on todisteita vaikka kuinka paljon. Yhtenä niiden murtuneet hampaat, epänormaali rantautuminen, haavat, tapettu hoitaja yms.
Miksi sinä haluat tukea tuollaista kidutusta? Kyseessä on tunteiltaan ja ajatuksiltaan täysin ihmiseen verrattavissa olevat olennot.