Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylässä joku ajanut lapsen päälle

Vierailija
30.09.2016 |

Menimme ohi risteyksen, jossa ambulanssi oli paikalla ja poika maassa, näytti että auto oli ajanut pyöräilevän pojan ylitse.

Minkä ihmeen takia jotkut autoilijat eivät pysähdy ja päästä kävelijöitä ja pyöräilijöitä ylitse? Tämäkin onnettomuus oli siis suojatien kohdalla. Olen itse monesti nähnyt ja kokenut, miten autoilijat tunkevat suojatien ylitse eivätkä pysähdy, vaikka näkevät, että ihmiset odottavat.

Onneksi ei näyttäny, että poika oli kuollut. Näin että nosti päätä, mutta ei kyllä muuten liikkunut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menimme ohi risteyksen, jossa ambulanssi oli paikalla ja poika maassa, näytti että auto oli ajanut pyöräilevän pojan ylitse.

Minkä ihmeen takia jotkut autoilijat eivät pysähdy ja päästä kävelijöitä ja pyöräilijöitä ylitse? Tämäkin onnettomuus oli siis suojatien kohdalla. Olen itse monesti nähnyt ja kokenut, miten autoilijat tunkevat suojatien ylitse eivätkä pysähdy, vaikka näkevät, että ihmiset odottavat.

Onneksi ei näyttäny, että poika oli kuollut. Näin että nosti päätä, mutta ei kyllä muuten liikkunut.

Missä?

Vierailija
2/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä risteys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyöräilijällä ole etuoikeutta suojatiellä.

Vierailija
4/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuokkalan keskustan lähellä, juuri ennen siltaa, siinä ympyrä risteyksessä

Vierailija
5/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijatkaan eivät ole täydellisiä, siksi jokaisen liikenteen seassa olevan, oli sitten liikkumaväline mikä hyvänsä, täytyy pysyä valppaana. Kurja juttu silti!

Vierailija
6/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä siis oli minulta -ap

Vierailija
7/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että alle 12-vuotiailla on

Vierailija
8/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesta enempää tietämättä pitäisi muistaa,että pyöräilijää koskee myös tietyt liikennesääntöjä kuten autoilijaakin ja eihän se autoilija mitään mahda,jos esim Pokemon pelaaja ajelee pyörällä alle.

Vierailija
9/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis ylittänyt tien? Itse menen usein tuosta ohi ja tuntuu, että Kuokkalan puolella on todella vaikea päästä tien yli. 

Vierailija
10/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itse asiassa ole. Jalkakäytävällä alle 12v saa pyöräillä, mutta suojatien yli pitää taluttaa. Tästä tapauksesta ei kuitenkaan vielä selvinnyt, onko kyseessä suojatie vai pyörätien jatke.

Vierailija
11/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis ylittänyt tien? Itse menen usein tuosta ohi ja tuntuu, että Kuokkalan puolella on todella vaikea päästä tien yli. 

En yhtään tiedä, en nähnyt itse onnettomuutta, mutta olivat ihan suojatien vieressä. Ajoimme ohitse. Olen huomannut, että tuossa samassa risteyksessä on aika usein kolareita. - ap

Vierailija
12/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijäkin voi joutua ylittämään tien, jos esim asuu suunnassa, johon ei pääse jatkamalla samaa puolta.

Vierailija
13/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole. Mutta siitä huolimatta suojatietä ylittävän yli ei saa ajaa, oli tämä sitten jalankulkija tai pyöräilijä. Ja suojatietä lähestyessään autoilijan on ajettava niin hitaasti, että pystyy tarvittaessa pysähtymään. 

Ja muutenkin pitää varautua siihen, että liikenteessä on aina myös niitä, jotka eivät pelisääntöjä ihan osaa. Kuten lapset jotka eivät kaikkia sääntöjä muista, vanhukset jotka ovat hitaampia ja joilla ei havaintokyky enää ehkä ole ihan huippua, jne.

Vierailija
14/14 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itse asiassa ole. Jalkakäytävällä alle 12v saa pyöräillä, mutta suojatien yli pitää taluttaa. Tästä tapauksesta ei kuitenkaan vielä selvinnyt, onko kyseessä suojatie vai pyörätien jatke.

En ole kuokkalassa asunut pitkään aikaan, mutta oman muistin mukaan siellä ei ole (ainakaan tuossa kohdassa) pyörätien jatketta eikä erillistä kohtaa, mistä pyöräilijä pääsisi ylitse.

Tosin saattaa olla, ettei poika ollut edes pyörällä, mutta siellä oli pyörä kallella joten oletan, että pyörällä oli liikkeessä.