Te joilla neljä lasta...
tai useampi
Millaiset ikäerot lapsilla? Kuinka arki sujuu? Minkä kokoinen auto/talo? Ym vinkkejä ja tarinoita.
Meillä täällä hetkellä 5-vuotiaat poika ja tyttö ja 3-vuotias tyttö.
Neljättä kuumeillaan miehen kanssa. Pikkusen hirvittää " kaksosvaara" .
Kuinkahan todennäköistä se oikeasti on?! Esikoiset sain 19vuotiaana.
Kiitos jo etukäteen. =)
Kommentit (3)
neljä lasta, tällä hetkellä 9v, kaksi 6 vuotiasta ja kuopus pian 4v. Tällä hetkellä autona S40 volvo, sovitaan hyvin ja saa paljon matkatavaraa, kun lapset oli pieniä, meillä oli minibussi mutta oli tosi kallis käyttää ja kun harvoin autolla kuljetaan, tällä pärjätään. Asuntona 4h+k+s rivarissa, oma piha ja tosi lapsiystävällinen ympäristö, isompaa asuntoa en halua, koska en jaksais ees siivota =/ Meillä kaksoset on tyttöjä ja näinollen likoilla yhteinen, pojilla yhteinen huone, alakerrasta sais vielä väliseinällä tarvittaessa erotettua vaikka meille makkarin,mut toistaseks mahdutaan näinkin=)
hei...
olen 22-vuotias kuuden lapsen äiti....yllätyitkö?ensimmäisen lapseni sain 18-vuotiaana,hän on nyt viisi vuotta,toisen helmiikuussa2003,kolmannen maaliskuussa 2004 ja viidennen ja kuudennen heinäkuussa 2005...eli tuplat.vanhin lapsi on ns.kasvattini,hän on kahdeksan vuotias...ja vielä loppuhuipennus että nämä kaikki on poikia. hyvin on arki meillä kuitenkin sujunut,vaikka ei aina niin helposti,mutta lapset tykkää kun on rinnalla paljon toisia lapsia ja he kasvattavat toinen toistaan..asumme tampereella rivitalossa vuokralla ja asunto alkaa olla ahdas 4h,keittiö,khh,sauna..asuinympäristö on ihana ja meillä on hakusessa omakotitalo läheltä,muttä ei ole vielä löytynyt sopivaa.suuri perhe on mitä ihanin asia,itse olen ainut lapsi ollut ja aina toivonut siskoa tai veljeä,mutta ei niitä ikinä tullut.jos vain koette jaksavanne suuren perheen parissa niin anntakaa mennä,mutta helppoa se ei aina ole ja jos tuplia pelkäät,niin voin sanoa että sekin mahdollisuus on olemassa..minulla eikä miehelläni ei ole suvussa kaksosia joten en ikinä osannut kuvitellakaan että minulla olisi joku päivä kaksoset...mutta sekin päivä tuli...hyvää kavättä teille ja jaksakaa...
kuuluu tyttö 12 v, kaksospojat 10 v ja tyttö 5v sekä tyttö ja poika kohta 3v. Eli ollaan tehty lapset kahdessa sarjassa, mutta nyt ikää on yli 40v että ei jakseta enää ottaa kaksosvauvoja vastaan. Viimeiset tuplat olivat oikeastaan vahinko, piti ensin tehdä vaan yksi iltatähti, mutta ajateltiin että jos kaveria, kun ikäero edellisiin oli aika iso...ja tulikin toiset tuplat.
Mutta loppujen lopuksi on aika sama, onko lapsia neljä vai kuusi. Suurempi hyppäys oli mielestäni yhdestä kolmeen lapseen kuin kolmesta kuuteen.
Asuntoa ollaan vaihdettu kuluneen kymmenen vuoden aikana kolmesti, ja nyt asumme lähiössä rivitalossa 5h+k, n 115 m2. Meillä on kaksi tavallista pikkuautoa, toinen farmari, toinen pienempi ja ketterämpi kaupunkiauto, ei lainkaan isoa tila-autoa/pikkubussia. Ollaan todettu että näin on helpompaa hoitaa isompien lasten kuskaamiset harrastuksiin ym.
Mökille/ matkalle lähdetään yhdellä autolla. Tavarat ja osa porukasta autoon, ja loput julkisilla. Vaatii vähän järjestelyä, mutta minusta pienten lasten kanssa junassa on mukavampi matkustaa pitkää matkaa kuin autossa.