Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On mulla sitten "IHANA" mies! Sairauteni ei SAA häiritä häntä!

Vierailija
29.09.2016 |

Ei luoja. Minulla on tämän vuoden aikana todettu epätyypillinen (ei siis selkeä ykkös- tai kakkostyyppi, olen 24-vuotias ja hoikka, absolutisti ja haima silti rapakunnossa) diabetes. Tuli itselle järkytyksenä luonnollisesti, että nyt se on vaan totuteltava tähän jatkuvaan mittailuun ja piikittelyyn. No olen asian kanssa sinut, pelkäsin pitkän oireilu jälkeen pahempaakin joten olen tsempannut itseni hyväksymään tilanteen.

Mutta voi perhana tota äijää. Sanoin, että jos alan vaikuttaa liian omituiselta enkä itse sitä huomaa niin sokerit on varmaan alhaalla. Että vähintään huomauttaa kun en aina itse tajua jos jumitan ja kohta sitten onkin jo tosi paha olo. En osaa oikein vielä tunnistaa oireita ajoissa.

Miehen vastaus: "Joo no ei mitään sekoiluja tänään. Eilenkin olit niin outo."

Joo. Olen outo kun sokerit laskee ja käyn aika hitaalla. En meinaa tajuta tehdä asialle mitään ennen kuin kylmänhiki iskee ja meen syömään sokeria suoraan pussista. Ja kyllä, hoitotasapaino on päin persuuksia ja varasin jo eilen ajan hoitajalle, että miten tämä mun vointi voi nyt heitellä tälleen vaikka mittailen ja lasken annokset.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli maksa menny  pilalle sokerin(fruktoosin) takia. Mä suosittelen että sen sijaan että lapat hiilihydraattia ja piikität, koitat pitää verensokeri tasaisena tavalla tai toisella. Käypä hoito-ohjeellahan se pomppii pahemmin kuin Lintsin vuoristorata.

Verensokerin vaihtelut haistava koira ois sulle tarpeellisempi kuin tuo mies.

Vierailija
2/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä: toimiiko sulla haiman betasolut lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, näissä tilanteissa näkee onko miehestä kumppaniksi. Toiset ihmiset vaan on kovin itsekeskeisiä. Puntaroi miten sinä suhtaudut siihen, että parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa.

Vierailija
4/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi mikä juntti mies. En olisi tyypin, joka paljastuu tuollaiseksi, kanssa loppulämää.

Vierailija
5/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä mies, henkihän sinulla lähtee, jos sokerit laskee liian alas. Ei ole mikään, älä käyttäydy typerästi juttu.

Vierailija
6/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi mikä juntti mies. En olisi tyypin, joka paljastuu tuollaiseksi, kanssa loppulämää.

Pakko sanoa, että mua varmaan suututtais niin, että sanoisin sen hänellekin päin naamaa. Sit vois mies miettiä mitä tulikaan sanotuksi ja haluaako todella asennoitua noin ja alkaa katsella uutta suhdetta VAI oppia uusia asioita. Kuten miten mun sairauden kanssa eletään.

Vierailija
7/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok eli maksa menny  pilalle sokerin(fruktoosin) takia. Mä suosittelen että sen sijaan että lapat hiilihydraattia ja piikität, koitat pitää verensokeri tasaisena tavalla tai toisella. Käypä hoito-ohjeellahan se pomppii pahemmin kuin Lintsin vuoristorata.

Sinäpä se asiantuntija olet! Jestas mikä idiootti!

Vierailija
8/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on kyllä monilla magneeteilla ja TT:illä ja kokeilla todettu normaaliksi? :/

Ap

Vierailija
9/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te aina löydätte ne miehet! :)

Vierailija
10/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Vierailija
11/20 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetkö treffeille? En piikittele sairaudestasi.

Vierailija
12/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta! Kyllä diabetes on koko perheen asia!

Tietääkö mies edes miten toimii, jos menet shokkiin?

Miehesi on täysin idiootti. Insuliinin kanssa eläminen vaatii sopeutumista ja valppautta, se on myös

Läheisten asia.

Onko miehelläsi edes tietoa diabeteksestä?

T. Diabetikon ex-rouva

Vierailija
13/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhaiseen verensokeriin voi vaikka kuolla. Ja miestä ärsyttää jos olet outo? Taitaa olla vähän lapsellinen jätkä, joka reagoi kuin pikkupoika heti jos edessä on jotain josta joutuisi ottamaan itse vastuuta tai jos kaikki ei muuten mene oman mielen mukaan. Ja kyllä, diabeetikon puoliso joutuu ottamaan osavastuun. Koska aina joskus tulee tilanne, jossa se diabeetikko itse ei siihen pysty jos verensokeri laskee odottamattoman nopeasti. Puoliso joutuu myös itse osittain sopeutumaan tarkempaan rytmiin ja ruokavalioon. Taitaa jätkää ärsyttää kun joutuu tekemään jopa kompromisseja.

Oma ex on ykköstyypin diabeetikko. Ikäviä tilanteita seurasi esim parikin viikkoa vatsataudin jälkeen. Joskus edellisen päivän pikkasen rankempi urheilutreeni teki tepposia. Joskus vain ehkä oli tullut laskettua väärin ulkona syöden ruoka-annoksen sokerit ja pistettyä liikaa insuliinia. Jne. Kyllä niitä tilanteita tulee.

Vierailija
14/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt vähän, haluatko olla tuollaisen miehen kanssa? Jos sulle olisi tullut esim. rintasyöpä (joo, vähän kaukaa haettu), ja rinta leikattu pois, niin mitäpä tämä ihanuus olisi siihen kommentoinut? Ja ikää sun miehelläsi on?

Vierailija
15/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä se asiantuntija olet! Jestas mikä idiootti!

Taitaapi olla kuitenkin viisaampi kuin itse olet.

Vierailija
16/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 2-tyypin diabeetikko ja minulla on 1-tyypin diabeetikkoserkku. Voin kokemuksesta sanoa, että elämässä on tilanteita, joissa toisen outoa käytöstä on vaikea havaita, joskus taas helpompi. Oikeasti sen tilan ymmärtäminen vaatii ei-diabeetikolta hieman asiaan paneutumista ja tilannetajua. Jokainen myös ragoi hieman erilailla alhaiseen verensokeriin. Toisista tulee agressiiviisia, toisista passiivisia.

Kumppanisi ei ole ihan tainnut sisäistää mitä pahimmillaan seuraa jos diabeetikon outoon käytökseen ei reagoi asianmukaisesti.

Vierailija
17/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa koira, joka osaa varoittaa. Nehän haistavat asian. Ja heitä se "mies" ulos talosta.

Vierailija
18/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun ex ei antanut mun puhua mun äidistä ollenkaan kun hänellä oli MS tauti. Ei hän kuulemma osannut suhtautua siihen. Pihalle lenti ja äkkiä, samaa suosittelen sinulle.

Vierailija
19/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihalle! Ite sairastin aivokasvaimen sinkkuna ja hyvin meni ja myöhemmin löytyi aikuinen ja järkevä mies, jonka kanssa jaetaan kummankin myötä- ja vastoinkäymiset ja myös pikku tyttäremme asiat : )

Vierailija
20/20 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo valopää "maksa pilattu fruktoosilla" voi olla tosissaan? Mistä näitä aina löytyy? Menee tunteisiin, kun lähipiirissä useampi diabeetikko. Diabetes 1 ja 2 ovat aivan eri sairauksia, ja sitten on vielä näitä harvinaisempia tyyppejä kuten aloittajalla. "Fruktoosimaksa" ei vaan nyt ymmärrä, että ei tiedä asiasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi