Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä reseptien säästämiseen - miten säilötte hyväksi havaitut reseptit?

Vierailija
29.09.2016 |

Tuntuu, että reseptini ovat aivan levällään, kun osa on kirjoissa, osa irtolehtisinä, osa kuvankaappauksina kavereilta ja osa nettisivuilla. Mietin, että olisiko järkevämpää kopioida hyvät reseptit johonkin lehtiseen, vai pikemminkin luoda joku järkevä (mikä?) tapa tallentaa ne sähköisesti. Mikähän olisi paras tapa sähköiseen tallennukseen, jotta niitä olisi helppo tarvittaessa hakea koneelta.

Miten te säilötte hyvät reseptinne?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasipurkkiin etikkaan

Vierailija
22/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein miehelle hääpäivälahjaksi muistikirjan, johon voi laittaa reseptejä. Usein niihin kuitenkin tulee myös omia merkintöjä. Säästyy sitten jälkipolville

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tekstinkäsittelyllä tehty itse kirjoittamani tiedosto läppärillä,mihin kerään parhaat ohjeet. Muokkaan ne perheen tarpeiden mukaan oikeanlaisiksi annoksiksi. Siinä on varmaan 80 % käyttämistäni resepteistä.

Joo, mulla on aikaa ja se on mun yksi harrastus. Ehkäpä joskus julkaisen sen pienelle piirille.

Toinen tapa on ottaa valokuva kännykällä kaikista lippulappusista.

Vierailija
24/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin vihkoon.

Voit hankkia jonkun irtolehtikansion, siihen saa välilehtiä ja lisättyä sivuja, jos haluaa organisoida niin siihen voi sitten laittaa alkuruuat, liharuuat jne. kaikki erikseen niin helpottaa käyttöä.

Tai vaikka omat kansiot eri ruuille, jos niitä reseptejä on jo kertynyt.

Vierailija
25/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan parhaat reseptit vihkoon ja kotona olevissa keittokirjoissa olevat reseptit merkkaan ihan reilusti kynällä.

Tätä teen minäkin. Tosin hävitän tehdyt reseptisivut pois, koska ne ovat mapissa luentolehtien sivuilla ja merkitsen uudelleen käytettävät tabletin muistiinpanoihin reseptin nimellä ja löytöpaikalla, esim. blogin tai lehden nimellä. Jos on joku, mitä ei löydy mistään netistä tai kirjasta, kirjoitan sen sinne muistiinpanoihin kokonaisuudessaan, näitäkin mun muistiinpanoista saattaa löytyä.

Vierailija
26/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietokoneelle googlaa -> näin luot oman soppa 365 keittokirjasi poistaa asetuksissa vaan täpän julkinen 

Yritäpä tulostaa sieltä. Leikkaa liimaa -tekniikallakin sivunäkymästä tulee ensimmäiseksi aivan kamalan näköinen viritys.

Vierailija
27/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannastahan ne respetit löytyy, siellä ne voi laittaa myös uusintaan.

Etsipä sitten sieltä huviksesi kizukalakeiton resepti, kun noin nokkela olet.

Vierailija
28/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke vai ruoka?

Etkö ressukka jaksanut niin paljon lukea, että olisit lukenut muutakin kuin otsikon? Itse avauksesta tollotkin ymmärtävät, että kyse ei ole lääkkeistä.

Vierailija
29/29 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen kun 80-luvulla pentuna ruinasin Commodore 64:sta vanhemmilta, äitiäkin yritin houkutella sillä että tietokoneella saisi tallennettua leivontareseptitkin talteen :D

Äiti ei oikein ottautunut siihen ideaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan