Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksivuotiaalla borrellioosi?

Vierailija
29.09.2016 |

Pari viimeisintä viikonloppua olen ollut töissä, joten mies vietti lasten kanssa aikaa. Jostain syystä hän on vienyt lapsia leikkimään joen/puron varteen viereiseen kaupunkiin ja siellä on juuri sen näköistä seutua, jossa punkit viihtyvät ja olenkin yrittänyt kieltää miestä viemästä lapsia sinne, sillä lapset olivat tipahtaneet sinne puroon kaksi kertaa, kun mies oli jutellut kännykkäänsä huomaamatta, mitä lapset tekevät.

Mieheni on siis muutenkin tosi vastuuton tapaus ja antaa lasten vapaasti juoksennella parkkipaikoilla ja -halleissa ja saan aina jännittää, ovatko lapset kunnossa ja suunnilleen hengissä oltuaan hänen seurassaan. Nyt lapsella on sellainen klassinen, laajeneva punoittava rengas kaulan alueella. :( Huolettaa ja harmittaa aivan vietävästi. Mies aluksi toppuutteli, että turhaan panikoin ja että harvalle borrellioosia sairastavalle edes tulee mitään pysyviä oireita, joten liioittelen, kun haluaisin viedä lapsen lääkärille. Onko kellään kokemuksia ko. taudista ja miten suuri riski noin pienelle on saada jälkiseuraamuksia siitä? :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ehdottomasti lääkäriin. Vahvat antibiootit pitää aloittaa nopeasti.

Vierailija
2/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait viet lapsen lääkäriin

Ei siinä lupia kysellä

Borrelioosin voi torpata antibiooteilla nyt, myöhemmin kroonisena ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii viedä lääkäriin.

Vierailija
4/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: olen tosiaan itse tottunut siihen, että pikkulapsia varjellaan ja suojellaan vaaroilta, onnettomuuksilta ja riskeiltä, mutta mies on perheestä, jossa he ovat saaneet kasvaa aivan "pellossa", sillä hänen ja sisarustensa äiti on hieman outo ja heikkolahjainen tapaus ja puolestaan heidän normaalifiksu ja vastuullinen isänsä oli ollut jatkuvasti töissä heidän ollessaan lapsia. Miehelläni ei ole jotenkin mitään käsitystä ihan perusjutuista.

Ja itse asiaan liittyen: olen todella huolissani ja varasin lääkärille ajan. Ilmeisesti antibioottihoito on tällaisissa tapauksissa välttämätön.

Vierailija
5/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kanssa pitäis varmaan keskustella vakavasti. Hitto miten välinpitämätöntä touhua lasten kanssa,

ihme ettei ole sattunut mitään vakavampaa huh. En kyllä antaisi omia lapsia tuollaisen kanssa mihinkään.

Vierailija
6/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kanssa pitäis varmaan keskustella vakavasti. Hitto miten välinpitämätöntä touhua lasten kanssa,

ihme ettei ole sattunut mitään vakavampaa huh. En kyllä antaisi omia lapsia tuollaisen kanssa mihinkään.

Mikä ihme häntä muuten voisi vaivata, kun hän ei edes ymmärrä tekevänsä jotain väärin, kun kritisoin hänen toimintaansa? Hän vain ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä lainkaan, vaikka on esim. matemaattisesti ihan fiksu. Sen sijaan hän pitää mua hankalana ja ikävänä ihmisenä, kun huomautan asiasta tai vaihtoehtoisesti ei kuuntele mua lainkaan, vaan katsoo suunnileen ohitseni.

Onkohan hän siis ihan täysillä käypä vai oisko jotain syndroomaa? Kun siis kyllähän normaaliälyiset ihmiset yleensä ymmärtävät nuo jutut. Lisäksi mainittakoon, että kun esikoinen oli vuoden ikäinen tai jopa alle yksivuotias, niin anoppi (se hieman vähälahjainen) jätti lapsen yksin kylpyhuoneeseen leikkimään, koska lapsi kuulemma niin "halusi". Lapsi sitten kaatui siellä parikin kertaa ja löi päänsä. :( Mies sitten peesasi ja piti sitä ihan normaalina ja anoppi onkin tuominnut mut ylihysteeriseksi ja jotenkin "kahjoksi", kun olen liian tarkka ja huolellinen. :(

Täytyy nyt toivoa, että se antibioottihoito auttaa ja ettei tule kuopukselle mitään kompikaatioita tai pysyvämpää haittaa. :(

Vierailija
7/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Lapsi oli siis tuon kylpyhuone-episodin aikaan hoidossa isovanhemmillaan sen aikaa, että kävimme kaupassa (olimme siellä kesälomalla). Isovanhemmat vielä vakuuttivat, ettei ole mitään hätää, mutta se homma olikin ihan hakusessa heillä. Ongelman kruunasi se, että mieheni oli vanhempiensa puolella ja kritisoi minun toimintatapaani. T. Ap

Vierailija
8/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko joku ulkopuolinen taho tyyliin neuvola/perheneuvola , jossa voisitte puhua asiasta ja suuresta

VASTUUSTA liittyen lapsiin. Ihan järkyttyneenä luin, että pienet lapsenne olleet miehen kanssa jossain joen rannalla !!!!!!! Ja miehesi vaan jutellut kännykällä.. Apua.

Vierailija
9/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta miehesi välinpitämttömyydestä  voisi ulkopuolinen tehdä jo lasun.

Vierailija
10/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisko joku ulkopuolinen taho tyyliin neuvola/perheneuvola , jossa voisitte puhua asiasta ja suuresta

VASTUUSTA liittyen lapsiin. Ihan järkyttyneenä luin, että pienet lapsenne olleet miehen kanssa jossain joen rannalla !!!!!!! Ja miehesi vaan jutellut kännykällä.. Apua.

Olet oikeassa. Mies ei hirveämmin minua kuuntele, joten lienee pakko ottaa puheeksi asia esim. neuvolassa. Hän varmaan ottaisi asian vakavammin, joku ulkopuolinenkin mainitsisi asiasta.

T. Ap

Vierailija
11/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap tukihenkilöä arjessa, oma äiti, sisko, ystävä tms. Joka olisi sinun puolellasi tässä vastuuasiassa?

Vierailija
12/12 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurin olisi hyvä olla kuukauden mittainen, mutta harvat lääkärit Suomessa antavat niin pitkiä, yleensä antavat max 2 viikon kuurin. Koita jos saisit pitkän kuurin. Tetrasyklin tehoaa parhaiten, korkealla annostuksella tuo 4 viikkoa.

terv. krooninen borrelioosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme