Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa psykoosikokemuksianne

Vierailija
29.09.2016 |

Mitä luulit ja miten harhaluulot alkoivat? Mitä näit? Mitä kuulit? Mitä tunsit?

Oletko myöhemmin miettinyt miksi luulit / näit / kuulit / tunsit juuri sellaisia harhoja? Oletko keksinyt selityksiä niille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello näytti menevän hetkessä neljä tuntia eteenpäin. Kaupan nimen tilalla näytti lukevan jotain ihan muuta. Peilistä katsoi outo hahmo. Ei tainnut olla muuta, olin samalla masentunut.

Vierailija
2/4 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maailman sellaisena kuin se oikeasti on. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki läheiseni ovat lyöneet minuun välit poikki. Luulin, että minua vastaan on laaja kansainvälinen salaliitto, johon kuuluu nimekkäitä, vaikutusvaltaisia henkilöitä ja ryhmittymiä.

Tunsin olevani eri ulottuvuudessa kuin ympäröivä maailma ihmisineen.

Tunsin pudonneeni parissa päivässä niin syvälle masennukseen, etten tule ikinä pääsemään sieltä normaaliin mielialaan ja joudun viettämään koko loppuelämäni mielisairaalassa.

Noin viikossa palauduin ennalleni, paitsi että muutuin pysyvästi moraalisesti paremmaksi ihmiseksi.

Tosin minulla eivät täyttyneet psykoosin tunnusmerkit, vaan kyseessä oli dissosiatiivinen, stressin laukaisema tila, joka on oireiltaan samanlainen kuin psykoosi.

Vierailija
4/4 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin äkäistä lätkää kaveriporukassa. Kuuntelimme musiikkia, kuulin musiikin erilaisena kuin muut (kysyin jälkikäteen), näin seinällä kultaisen koristenaamion (sitä ei ollut enää päihtymyksen jälkeen!) ja kuvittelin että ystävät suunnittelivat keittiössä kahvia keittäessään minun raiskaamistani+puukotusta. Kuulin siis kavereiden juttelun, mutta en saanut siitä selvää musiikin pauhaamisen takia. Mistä lie sain noin absurdin paranoidisen ajatuksen :D Päihtymyksestä toettuani, tajusin ettei seinällä mitään naamiota ollut ja kaveritkaan eivät aikoneet raiskata ja puukottaa vaan tuoda kahvia!

No, lopetin tuolloin vähäksi aikaa pajauttelun. Myöhemmin tuli poltettua enemmän (=päivittäin) ja päädyin suljetulle. Siihen päivään loppui polttelu itseltä, eikä sittemmin ole psykoottisia oireita ilmennyt.

Tää oli aikaa jolloin kotikasvatus ei ollut niin yleistä kuin nyt, joten lätkässä saattoi olla ihan mitä tahansa. En saa minkäänlaisia oireita kotikasvatetusta, kokeiltu on, mutta pajauttelu ei vaan enää näin aikuisena kiinnosta.

Teininä ja myös nyt aikuisena stressitilanteessa ja huonosti nukutun yön jälkeen saatan kyllä nähdä illuusioita. Eli äkkiä katsottuna maassa olevat lehdet näyttävät linnuilta ja uudelleen katsottuna aivot rekisteröi ne todellakin lehdiksi :D Normaalit äänet voi tuntua kovilta jne. Mitään "ääniä" en sinänsä ole koskaan kuullut. Saati nähnyt "hahmoja", joita sairaalassa useampi potilas kertoi näkevänsä. Siinäpä mun kokemukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä