Bipot. Onko teitä muita ja vaikuttaako elämäänne??
Itsellä sairaus todettu 20 vuotta sitten. Käyn normaalisti töissä ja syön lääkkeeni. Olen erittäin korkeastikoulutetussa ammatissa eikä haittaa työntekoa mitenkään. Olen tietoinen siitä, että lääkkeet otettava joka ilta. Muutoin tilanne että joutuisin suljetulle pariksi viikoksi.
Muita samaa sairautta kärsiviä?
X
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sairaus todettu 20 vuotta sitten. Käyn normaalisti töissä ja syön lääkkeeni. Olen erittäin korkeastikoulutetussa ammatissa eikä haittaa työntekoa mitenkään. Olen tietoinen siitä, että lääkkeet otettava joka ilta. Muutoin tilanne että joutuisin suljetulle pariksi viikoksi.
X
Käytätkö Litoa?
1 jatkaa. Sain diagnoosin vasta pari vuotta sitten, kun ssri-lääkkeistä puhkesi mania. Olin n. 10 vuotta ilman diagnoosia.
Mulla lievä (?) jota en halua lääkitä. Välillä nukun paljon ja välillä vähän. Välillä olen hyperseksuaalinen, en seurustele koska minuun ei voi luottaa. Elämä on melko ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X
Käytätkö Litoa?
Ensimmäistä lääkettä en enää muista. Lihoin kahdessa kuukaudessa kauheasti. Onneksi lääkäri ymmärsi asian. Vaihdettiin lääke. Oli Seroquel monta vuotta. Nykyään Ketipinor. Sekin ollut jo 7 vuotta. Toimii mulla hyvin. Nyt miettinyt että voisin käydä lekurilla kysymään voiko annostusta tiputtaa.... 500 mg on määräys, mutta olen itse tiputtanut 350 mg asti. Alemmaksi en tuosta uskalla mennä ilman lupaa.....
Oireet tosi vahvat jos päälle iskee. Aistiharhat, Mutta ei siis ongelmaa kun lääkkeet syön,
X
Mulla todettiin vuosi sitten mutta olen kärsinyt mania/masennusjaksoista jo vuosia. Nyt lääkityksellä maniajaksot ovat jääneet kokonaan pois mutta masennus tälläkin hetkellä sen verran pahana että olen ollut yli kuukauden saikulla töistä. N27
Vierailija kirjoitti:
Mulla lievä (?) jota en halua lääkitä. Välillä nukun paljon ja välillä vähän. Välillä olen hyperseksuaalinen, en seurustele koska minuun ei voi luottaa. Elämä on melko ok.
Ei sulla Bipoa ole jos ilman selviät. Lääkkeet ehdoton edellytys koska kyse on aivojen serotoniinitason ongelmasta. Lääkkeillä saadaan serotoniintaso normaaliksi. Bipoon kuuluu paljon muuta kuin uni tai unettomuus.....
Aistiharhat. Meno ja vauhti. Rahan käyttö. Kotona oleminen. Masennuskautena ääripää.
X
Ap on trolli, koska puhuu pelkkää puutaheinää:
1. Seroguel ja Ketipinor on sama lääke.
2. Serotoniinistä ei ole kyse. Kaksisuuntainen mielialahäiriö on keskushermostoperäinen. Kyse on suolakanavan liiasta läpäisevyydestä eli kanava läpäisee aluksi liikaa ja kun sitä tarpeeksi rasitetaan, se väsyy eli lamaantuu ja seuraa masennus.
3. Serotoniini valmisteet aiheuttaa maniaa.
Ym. Ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla Bipoa ole jos ilman selviät. Lääkkeet ehdoton edellytys koska kyse on aivojen serotoniinitason ongelmasta. Lääkkeillä saadaan serotoniintaso normaaliksi. Bipoon kuuluu paljon muuta kuin uni tai unettomuus.....
Aistiharhat. Meno ja vauhti. Rahan käyttö. Kotona oleminen. Masennuskautena ääripää.
X
Disinformaatiota tässäkin.
1. Kaikilla ei ole aistiharhoja
2. Kaikilla ei ole manioita lainkaan
3. Sairautta on kahta tyyppiä ja on vielä kolmaskin eli mielialan aaltoiluhäiriö
4. Bipo voi olla masennusvoittpoinen, jolloin ei maniaa vaan ehkä joskus vaan lievää hypomaniaa...
Ota selvää ennen kuin trollaat.
Joo kyseinen diagnoosi lyöty papereihin. En syö lääkkeitä. Viimeksi joskus 2008 oli lääkkeitä mutta kieltäydyin niistä. Kouluttauduin ja olen töissä.
En ole ollut koskaan sairaalassa, yrittänyt itsemurhaa jne. Minulla 200 mg Ketipinor ja 200 mg Lamictal. Lääkkeet välttämättömät. Oreidenhallinta on mulka erittäin hyvä. Hallitsen mielialojani todella hyvin. Jos homma lähtee menemään suuntaan tai toiseen, saan 2-3 päivässä itseni tasapainoon. Voin todella hyvin kokonaisvaltaisesti, rakastan elämää. Työelämässä minäkin. Menestyn ihan hyvin.