Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter kirjat 7veelle?

Jejje
29.09.2016 |

Luin 7 vuotiaalle tytölleni ensimmäisen Potterin ja hän tykkäsi siitä ihan valtavasti. Lopussa oli aika jännittäviäkin kohtia mutta ei kuulemma ollut yhtään liian jännittävä. Lapsi ei ole ikinä ollut kovin herkkä ja rakastaa jännitysjuttuja ihan kaikessa muodossa. Nyt haluaisi kovasti että aletaan lukea seuraavaa osaa (Salaisuuksien kammio). Ongelma on vaan se etten itse ole lukenut sitä (ekan olin) enkä tiedä onko se paljon jännittävämpi kuin tuo eka? Jos on yhtä jännä kuin ensimmäinen niin olisi ok.. Kertokaahan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ehkä vähän jännittävämpi kuin ensimmäinen kirja, mutta ei nyt mikään kamalan pelottava kuitenkaan. En usko että pelottaa sen enempää kuin ensimmäinenkään kirja, mutta toisaalta en tunne sun lasta niin hankala sanoa kun ihmiset on niin erilaisia. Itse taisin olla vain vähän vanhempi kun sitä luettiin äidin kanssa ja tykkäsin kyllä.

Vierailija
2/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut semmoinen periaate, et jos jaksaa itse lukea, on se hänelle sopiva. Jos menee jutut överiksi, ei jaksa vielä kiinnostua. Meillä ovat lukeneet n. kirjan per vuosi (siis Potterin), ekaluokkalaisesta lähtien. Oon ollut myös silleen natsi, et oon vaatinut lukemaan kirjan ennenkuin on saanut katsoa leffan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuuksien kammio menee kyllä 7-vuotiaalle, taisin olla itse tuon ikäinen kun luin sen. Kolmas osa on sitten selvästi jännittävämpi jo mutta sitä voi pohtia sitten myöhemmin.

Vierailija
4/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma jälkikasvuni ei Pottereita lue. En kannusta lapsia noituuteen.

Vierailija
5/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaana mäkin niiden lukemisen aloitin. Ei ollut yhtään liian pelottavia, vaikka olinkin aika herkkä lapsi.

Vierailija
6/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKan osan loppu oli pelottava, mutta vastaavaa ei kakkosessa ole. Anna mennä vain. Muiden osien kanssa odottaisin vähän, alle murrosikäinen ei ehkä saa niistä kaikkea irti, vaikka voihan ne lukea sitten uudelleen sopivassa iässä.

Vierailija
7/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kolme ovat (minun mielestä) sopivia pienille lukijoille. Kolmas alkaa olla jo pelottavampi kuin ensimmäinen, mutta ei nyt paljoa. Neljännen kanssa saattaisin vähän empiä, jos pitäisi 7veelle antaa. Neljännessä siis SPOILERISPOILERISPOILERI kuolee henkilö, ja onmuutenkin synkempi. Ja neljännen osan jälkeen kirjat menevät yhä "synkemmiksi". Mutta ei kyllä pelottaviksi tyyliä kauhukirjallisuus.

Itse luin ensimmäisen Harry Potterin toisella luokalla, ja sitten aina sitä mukaa kun ne ilmestyivät suomeksi. Silloin oli tainnut juuri kolme ensimmäistä ilmestyä jo suomeksi.

Vierailija
8/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut semmoinen periaate, et jos jaksaa itse lukea, on se hänelle sopiva. Jos menee jutut överiksi, ei jaksa vielä kiinnostua. Meillä ovat lukeneet n. kirjan per vuosi (siis Potterin), ekaluokkalaisesta lähtien. Oon ollut myös silleen natsi, et oon vaatinut lukemaan kirjan ennenkuin on saanut katsoa leffan.

Hyvä asenne! Kymmenen pistettä tällä mammalle ja pöllö! :)

Vierailija
9/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin muistaakseni 1-3 ensimmäisellä luokalla. 3 oli jo vähän jännä, mutta mielikuvitukseni on aina ollut vilkas ja olin tosi herkkä lapsi.

Vierailija
10/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuuksien kammion ja Azkabanin antaisin vielä lukea, mutta odottaisin hetken ennen kun menisin pidemmälle, koska nelosessa alkaa jo tapahtua vähän synkempiä juttuja, jotka ehkä pelottaa pientä.

Vierailija
11/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia isketään Raamatulla päähän? Samanlaisia satukirjoja molemmat, Potterit ja Raamattu. Raamattu on kuitenkin paljon huonompaa proosaa, lisäksi Raamatussa on insestiä, murhia, sotia.. ja hullu zombie.

Vierailija
12/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia isketään Raamatulla päähän? Samanlaisia satukirjoja molemmat, Potterit ja Raamattu. Raamattu on kuitenkin paljon huonompaa proosaa, lisäksi Raamatussa on insestiä, murhia, sotia.. ja hullu zombie.

Miks mä en oo kuullu raamatun hullusta zombiesta?:0 Pitääkö tässä nyt ruveta sit raamattua lukemaan seuraavaks? ::D Potterit on luettu jo niin monesti.

Ja Aplle, lue vain lapsen kanssa kakkos osakin! Monta loistavaa hahmoa ja ainahan sen voi lopettaa kesken, jos tuntuu liian jännältä:)

Vierailija
13/13 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta! Alotettiin Salaisuuksien kammion lukeminen tänään :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän