Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette syö perunaa, pastaa, riisiä jne, niin mitä sit syötte?

Vierailija
29.09.2016 |

Yritän olla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, mutta tuntuu vaikealta.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tähän vastais. No yleensä vaan jätän sen perunan, pastan tai riisin laittamatta ja syön sen kaiken muun eli kastikkeen, salaatin ja jonkun kasvislisukkeen. Näin siis silloin jos peruna pasta tai riisi on keitettynä lisukkeena vaikkapa noutopöydässä. Kastikkeet teen niin, että suurustan tomaattipyreellä ja vaikka jollain juustolla.

Laatikkoruokia tehdessä korvaan jotain jollain. Eli makaronilaatikossa makaronit korvaan vaikka pienityllä fenkolilla. Lasagnelevyt korvaan kesäkurpitsalla tai jos viitseliäisyyttä on vähänkään, niin sitten teen itse vhh lasagnelevyt kananmunasta, tuorejuustosta ja psylliumista. Kiusaukseen perunan sijaan juureksia (vaikka peruna ei ole mulle mikään ehdoton ei, niin sitäkin voin laittaa). Kaalilaatikosta tylysti jätän riisin pois ja muuten valmistan sen normaalisti. Yksi hyvä laatikkoruoka on raejuustolaatikko. Se on kyllä tosi tuhtia syödä sellaisenaan, hirveä proteiinipommi, joten sen seuraksi yleensä teen jonkinlaisen kasviskevennyksen ja lisään jotain rasvaa päälle.

Keitosta voi aina jättää perunan pois ja lisätä juuresten määrää.

Pikaruokana minulla on joku munakas. Siihen höystöt sen mukaan mitää kaapeista löytyy. Toinen nopea on kuulloke, johon tulee jotain juuresta raastettuna, jauhelihaa ja jotain rasvaista maitotuotetta. Valmistuu siten, että rehut raasteena pannulle, kuullotellaan reilussa rasvassa, paistetaan jauhelihaa, haudutetaan hetkinen ja vaikka nokare ranskankermaa päälle. Jos on niin kiire, ettei ehdi raastelemaan, niin sitten vaan paistetaan jauheliha ja sen seuraksi hapankaalia suoraan rasiasta pannulle, lämmitys ja syömään.

Vierailija
42/42 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmusto: Kikhernenuudeli. Meidän uusi suosikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä