Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus alkaa kuristaa, kun nielaisen jotain?

Vierailija
29.09.2016 |

Mitä se on, kun joskus kun syön tai juon jotain, niin heti nielaisun jälkeen tulee sellainen kuristus, mikä kestää yleensä ihan hetken/muutaman sekunnin vain? Joskus on kyllä kestänyt vähän pidempäänkin, mutta ehkä vain max 10 sekuntia pisimmilläänkin. Tuntuu kuin henkitorvessa jotenkin kramppaisi ja jotain menisi hetkeksi "lukkoon". Tätä on ollut "aina" aina silloin tällöin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla samaa?

Vierailija
2/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kyllä kuullut moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia?

Vierailija
4/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on mutta mulla samaa ehkä.Tuntuu että ruoka ei nähty is menemään alaspäin.Outoa vaan kun voi tulla juomastakin.Toisinaan taas se juoma auttaa.

Vierailija
5/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta mulla on sama, varsinkin jos juon vettä.

Vierailija
6/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee raa'asta porkkanasta sama tunne.

Vierailija
7/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tunne on se kun jäisi pala kurkkuun kiinni kaulan kohdalle niin joo, mulle tulee se jos syön liian nopeasti.

Vierailija
8/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatorven spasmi, eli jonkinlainen kramppi. Tuskin on oire refluksista. Mulla nimittäin on refluksia , ja kun kävin erikoislääkärillä vaivan takia, hän sanoi, että spasmit (joita mulla siis on myös), eivät liity refluksiin. 

Vierailija
9/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tunne on se kun jäisi pala kurkkuun kiinni kaulan kohdalle niin joo, mulle tulee se jos syön liian nopeasti.

Ja on muuten todella inhottava tunne, ja jos erehdyt syömään lisää kun se ei vielä mennytkään ohi...

Vierailija
10/11 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen spasmi se vois ehkä olla. Se tuntuu kuin siellä torvi jotenkin supistuisi yhtäkkiä kiinni eikä mikään mene hetkeen alas. Yleensä se tosiaan aina mennyt äkkiä ohi, nyt kerran hiljattain vaan ehdin jo vähän pelästyä, kun ei se ihan heti lauennutkaan ja tuntui kestävän.  Tai mites, voisko johtua jostain allergiasta? Tai ei ehkä sittenkään, kun voi tulla just jos juo vaikka ihan vettäkin vaan. Mistäs tollaiset spasmit sit johtuu? Ovatko ihan harmittomia? Mulla myös epäily eräästä lihassairaudesta (siis ei mikään oma epäilys, vaan sairaalassa tutkittu ja siellä epäilevät), voikohan tää liittyä sellaiseen vai olla ihan erillistä, jotain viatonta?

Vierailija
11/11 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös joskus tuollaisia.