Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kannattasko käydä lääkärissä? lämpöä 37.4. korva ja poskiontelot kipeänä.

Vierailija
29.09.2016 |

Mutta ei räkätautia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöilyä koko tämä viikko. Ap

Vierailija
2/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Poskiontelotulehdus menee itsellään ohi reilussa viikossa. Et tarvitse lääkäriä sitä kertomaan.

Vierailija
4/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus -

Mitä ne siellä sulle tekis? Kerää nyt vaan ittes siellä. Monelle 37-something ei edes ole kuumetta.

Vierailija
5/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat lääkärin tekevän tai sanovan asiaan?

Vierailija
6/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan vastaavaa viime viikolla. Hommaa hyvää allergiaan tarkoitettua nenäsumutetta ja ota antihistamiinia. Mulle kerran määräsi lääkäri tollasen lääkityksen kun oli poskiontelot kipeet. Auttoi todella nopeesti. Sen jälkeen olen itse lääkinnyt siten itseäni ja aina mennyt muutamassa päivässä ohi.

Suosittelen!

Vierailija
7/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa Tk:hon, todennäköisesti saat ajan hoitajalle, joka ultrata sun poskiontelot ja katsoo korvat. Jos on tulehdus, saat antibioottikuurin ja esim. Nasonexin.

Kaikilla poskiontelotulehdus ei mene ohi itsestään eikä varsinkaan siinä vaiheessa kun on lämpöilyä.

Vierailija
8/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 10 päviää lievää lämpöilyä on-off, poskiontelot ja korvat kipeät sahaavasti. Ja sitten se loppui itsekseen. Olin suunnitellut meneväni 11. päivänä lääkäriin (se olisi ollut maanantai, en halunnut viikonloppupäivystystä ruuhauttaa tuon takia). Mutta ei sitten tarvinnutkaan mennä kun aamulla oli olo hyvä eikä lämpöä. Eli kannattaa antaa virustautien parantua itsekseen ajan kanssa, niihin kun ei lääkettä ole.

Särkylääkettä kannattaa ottaa säännöllisesti huonoina päivinä, maksimissaan parasetamolia 1g esim. klo 8, klo 14 ja klo 20. ja tämän lisäksi väliajoilla/yöllä buranaa 600mg max. kolmesti päivässä.

Jos lääkityksen kanssa lämpö ja kipu pysyy poissa, niin ei syytä lääkärille. Jos olo vain pahenee, kuume nousee korkeaksi, lääkitys ei auta - vasta silloin lääkäriin.

Vierailija
9/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan hoitaa itseään?

Eli yritä huuhdella poskionteloita joko nenäkannulla tai suihkutettavalla suolavesispraylla. Jos jossain onteloissa on limaa/räkää, joka ei sieltä itsekseen tule pois, tuo auttaa. Estää varsinaisen tulehduksen muodotumisen jne. Lisäksi, jos nenä tuntuu tukkoiselta, voi sitä avata Nasonexilla tai vastaavalla.

Vierailija
10/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poskiontelotulehdukset menee ohi Otrivin mentholilla. Halvempaa kuin (turha) lääkärissä käynti.