Sukulan suojatit, mitä ajatuksia herättää?
Itse olen alkoholistiperheen lapsi. Hakattu ja alistettu. Muutin 16 - vuotiaana omilleni. Masennusta ja raiskaus takana. Silti mulla on 2 tutkintoa. Päivääkään en oo ollut työttömänä.
Selittämällä ja tekosyitä keksien aina on selitys miksei ota itseään niskasta kii.
Huonot lähtökohdat on hidaste mut ei este. Ellei halua niin.
Kommentit (64)
Sukulan kannattaisi vähän rauhoittua ja hengittää syvääään, silloin oppilaatkin voisivat oppia enemmän. Useimmiten rauhallinen, mutta alastaan innostunut opettaja on paras yhdistelmä - sähläävää, hermostuneen oloista kälättäjää ei kukaan jaksa kuunnella.
Tuolta pernillalta kun sais pesää... huh huh
En viitsi katsoa. Nuo kaikki on niin nuoria että voisivat vain kokeilla hakea ihan itse jonnekin koulutuksiin, mahdollisuuksia heillä paljon. Mieluummin ihmisiä joilla on oikeasti kaikki kortit jo katsottuna, niin olisi jokin mielenkiinto.
Yhdyn yllä mainittuun kommenttiin vaikutti myös tosi kohteliaalta
JAMIE SUKULA PISTÄÄ TAAS PARASTAAN EIKÖ
TOSIAAN LÖYDY MIEHELLE MUUTA KUIN RAMSEY JAOLIVERIN KOPIOINTI, ASIA ITSESSÅÅN HYVÅ MUTTA TÄMÄ KOPIOPELLE PILAA KOKO HOMMAN,
On kyllä inspiroiva ohjelma. Silver vaikuttaa kunnon nuorelta, se että on opiskellut skedeemään tarkoittaa että on tahtoa ja intohimoa, kunhan ohjausta kipinään löytyy!
Tuo abdi puhuu ja elehtii kuin esittäisi jotain räppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi tuohonkin ohjelmaan on ujutettu yksi kiintiötyyppi mukaan?
Öh, oletko koskaan käynyt pääkaupunkiseudulla?
Tuo Abdi vaikuttaa edes ulospäinsuuntautuneelta ja reippaalta.Pääkaupunkiseudulla joka 5. lapsi on maahanmuuttajataustainen. Meille on ihan normaalia, että ihmisillä on eri taustoja ja erilaisia ulkonäköjä. Mietin ensin, että onko nuorten joukossa joku avoimesti homoseksuaali, kun viittasit kiintiöihmiseen. En ole itse katsonut tätä ohjelmaa.
Ihan normaalia? Mitä normaalia siinä on että vieraista kulttuureista tuodaan tänne ihmisiä. Maksaa ihan helvetisti ja rahat leikataan suomalaisilta
Sukula näyttää naamahaituvissaan mädättäjäarkkipiispa Kari Mäkiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn yllä mainittuun kommenttiin vaikutti myös tosi kohteliaalta
Tosi kohteliasta antaa aina muiden odottaa ja laiminlyödä annetut tehtävät?
Vierailija kirjoitti:
Herättää valtavaa myötähäpeää, niin kuin lähes kaikki suomalainen tv-tuotanto nykyisin. Ja mistä hel***tä on tullut ajatus, että Sukula olisi joku Suomen Jamie Oliver *huutonaurua*
Niin Sukula osaa tehdä ruokaa
Musta toi ohjelma on parantanut kovasti, Sukula rauhoittunut (kun sille on väännetty rautalangasta miten käyttäytyä) ja noi nuoret on IHANIA! Toi on oikeasti iso juttu ja hieno muutos elämään kaikille, pelkkä Italiakin tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo abdi puhuu ja elehtii kuin esittäisi jotain räppiä.
Aikamoinen räppäri olikin siinä viimeisen päivän showssa. :-)
Aloittajan ajattelutapa ja ilmeisesti myös maailmankatsomus on niin mustavalkoinen "jos minä olen selviytynyt niin kaikkien muidenkin on selviydyttävä tai sitten ne on luusereita". Unohtuu täysin se tosiasia, että ihmiset ovat erilaisia, persoonia, joilla on erilainen kokemusmaailma, he kokevat siis asiat erilailla. Jos sinuun ei vaikuta pätkääkään, vaikka sinua kiusattaisiin 20 vuotta, niin toisiin se voi vaikuttaa niin, että päätyvät itsemurhaan - se ei tee sinusta parempaa ihmistä.
Jotenkin ohjelma on aika herättävä; tässä nuoria syrjäytyneitä. Osaa auttaa se kun annetaan mahdollisuus, osa on jo liian syvällä eikä pysty siihen, että heiltä vaaditaan mitään.
Pernilla säälittää minua, voisin alkaa sen varaäidiksi, toivottavasti pääsee jaloilleen, se on niin pieni ja suloinen ja asuu siellä ankeassa tyhjässä asunnossa.
Toki se on luonnollista valintaa, ei kaikki ole keittiöalalla omimmillaan. Ne jotka ovat, heihin se iskee ja haluavat jatkaa.
Varmasti kaikille keittiöala ei ole se oma juttu, mutta osa ei varmasti kykenisi mihinkään tai tarvitsisi ensin terapiaa yms. vaikka ala olisi mikä eli peruselämänhallintataidot hukassa.
Katsooko tätä enää kukaan? Mitä mieltä eilisestä jaksosta? Nuorten työkokeilu alkoi. Tiiankin kuulumisia kuultiin.
Hhmm... Ekaa jaksoa katsoessa tulee väistämättä mieleen, että osalla noista nuorista voi olla ihan henkiseen kapasiteettiinkin liittyvä ongelma? Eli nuo kokkausasiat voivat vaan olla liian vaikeita käsittää? Sukulan hektinen oppi ei taida olla lainkaan oikea paikka.