Katuva teini-ikäinen kiusaaja täällä
Meen suoraan nyt asiaan.
Eli mä olen yläasteikäinen kiusaaja. Tajusin sen eilen.
Millä tavalla oon kiusaaja?
Mun luokalla on yks tyyppi, nimetään se vaikka X:ks. Se oli mun kanssa samalla luokalla kans ala-asteella, jolloin mua kiusattiin koulussa. X oli yks ainoista tyypeistä, joka ei kiusannu mua, oli aina mulle ystävällinen ja kohtelias ja tänkin jälkeen, kun mä aloin kiusaamaan sitä, se ei edelleenkää vihaa mua.
Eli se, kun mä aloin kiusaamaan sitä, alko joskus ala-asteen lopussa. Se kaikki alko siitä, kun mä tein sille yhden "pilan", jonka seurauksena sitä alettiin dissaamaan ja jonka takia X itekin nolostui.
Sen jälkeen mä oon muun muassa häirinny sen elämää tosi paljon, nauranut sille tunnilla kun se lukee, haukkunu sitä joka ikiselle mun kaverille (joita on siis jotain yli 70 ainakin, monesta eri kaupungista), nauranu sille tahallaan mun kavereiden kanssa silleen että se oli siinä vieressä ja tajus että me naurettiin sille, puhuin siitä pahaa mun kavereille jotka ei ollu koskaan edes tavannu tätä henkilöä (ja sain nekin vihaamaan sitä), löysin siitä netistä pari vuotta vanhoja noloja juttuja joita sitten linkitin mun kaikille kavereille, ja niin edelleen. Lista on loputon, ja tossa ei todellakaan ollu kaikki. Ja mä luulin, että se oli paska tyyppi mua kohtaan, ja sain jotku tähän (aikoja sitten) puuttuneet opettajatkin uskomaan mua.
Ja mä menin jossai vaihees kysyy siltä että vihaako se mua, se sanoi että ei. Ihmettelen.
Mä en edes tajunnu että mä olen kiusaaja, kunnes eilen jotenkin mun silmät avautu kun mun hyvä kaveri selitti mulle miten sitä kiusataan koulussa. Ja mä en haluu enää kiusata X:ää, tänään koulus mä en edes pystyny katsomaan siihen päin kun mä vaan mietin mitä paskaa oon tehny sille.
Mitä mä voisin tehdä hyvittääkseni tän? Mä teen oikeesti mitä tahansa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
X vaikuttaa ihmiseltä,joka tulee pärjäämään elämässään.
Toivon todellakin, että näin käy. X on oikeasti tosi hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi karma cafe tarjoilee sulle mitä ansaitset!
Vapautettu vastuusta, koska tunnusti tänne.
Aika vitun outoa, että tuollaisen helvetin paskiaisen avaus on saanut yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi karma cafe tarjoilee sulle mitä ansaitset!
Ap on vasta 12-15-vuotias, joten entä jos hän tekeekin lopun elämäänsä pelkkää hyvää muille?
Eli yläpeukuttajien mielestä on oikein kiusata mukavaa ja ystävällistä tyyppiä ilman syytä?!
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin sellaiselta, joka pysyy hyvänä ihmisenä jonka yli muut voivat talloa.
Ei ole mitään karmaa. Hyville ihmisille käy huonosti ja ilkeimmät pärjäävät elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Voit ehkä palauttaa hänen uskoa ihmisen hyvyyteen, jos sanot X:lle, että susta itsestäsi tuntuu tosi hirveältä ajatellakaan miltä X:stä mahtaa tuntua. Ja ettet halua olla sellainen tyyppi, joka aiheuttaa toisille pahaa, vaan haluat olla hyvä tyyppi.
Joo. Musta tuntuukin ihan hirveältä. Eilen kun tajusin miten paska tyyppi olen, aloin itkee.
Kaikkea hyvää X:lle, kuka ikinä oletkaan.
X oli siis ystävällinen ap:lle kun kukaan muu ei ollut, ja ap palkistee hänet näin?
Taas kerran nähtiin, ettei hyvyys kannata elämässä.
No ainakaan x ei tehnyt itsemurhaa takiasi -_-
Hienoa, että olet ajatellut asiaa ja haluat muuttua. Pyydät anteeksi ja sanot, että olit tosi typerä ja et edes tiedä miksi häntä kiusasit, ettei ollut edes mitään syytä. Paitsi siis, että olit niin tyhmä itse. Ja kerrot, ettei kiusaamisesi liittynyt häneen itseensä, että hänessä olisi ollut jotain vikaa.
Aika näyttää tuleeko tilannetta jossa voit maksaa hänelle takaisin. Jos et voi hyvittää tekoasi hänelle, tee se jollekin toiselle. Puolusta heikompia ja kiusattuja kun sellaista näet. Pidä koulussa esitelmä kiusaamisesta tai osallistu aktiivisesti kiusaamisen vastaisiin kamppanjoihin.