En usko että mieheni mielestä olen viehättävä, mitä voin tehdä?
Eli tilanne on se, että en oikein usko sitä, että mieheni pitää minua kauniina ja viehättävänä. Mielestäni olen aika lihava (painoindeksi 22) ja naamakin on aika perus, ei todellakaan mitkään kauniit, erikoiset kasvot. Olen laihduttanut ja saanut tuloksia, mutta tuntuu, että en ole oikein vieläkään tyytyväinen itseeni. Rinnat roikkuvat imetyksen jäljiltä (aikaa n. 3 vuotta) ja mahassa on haalenneita raskausarpia. Lisäksi minussa on tosi paljon ylimääräistä, vaikka käyn salilla ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.
Olin lapsena kiusattu monta vuotta, joka vaikuttaa varmasti siihen, miten koen itseni. Lisäksi sain tietää vuosi sitten, että mieheni oli hetken ihastunut minua 10 vuotta nuorempaan ja hoikempaan naiseen. Ei kylläkään pettänyt, mutta myönsi, että hänellä oli ollut tuota naista kohtaan tunteita.
Mitä tässä kannattaisi tehdä? Ja miten voisin saada itsetuntoni kunnolliseksi? Ja miten voisin luottaa mieheeni paremmin? Ja uskoa siihen, että hän todella rakastaa minua, vaikka oli ihastunut toiseen? Mitä mieheni voisi tehdä minun hyväksi tässä tilanteessa vai voiko mitään?
Ja toivon asiallisia vastauksia.
Kommentit (8)
Huokaus. Ehkä sinun pitäisi keskittyä parantamaan itsesi ennen kuin alat miettimään tuollaisia asioita. Miehesi pitää sinusta varmasti enemmän kun pääsi on kunnossa ja terve.
Huokaus takaisin. Sitähän tässä juuri yritänkin tehdä, parantaa itseäni ja löytää tapoja hyväksyä itseni paremmin. En oikein nyt ymmärrä, miksi edes vaivautua vastaamaan, jos ei ole muuta sanottavaa?
ap
Samat tuntemukset. Muuten olisin sinut itseni kanssa varmasti, mutta koska mies on etääntynyt, niin se nakertaa luottamusta. Se ainoa, kenelle haluaisin kelvata... :(
Ole kyllä menossa psykologille, mutta jonot on tääällä aika pitkät..
Vaikea neuvoa kun oma mies kuolaa muita naisia minkä ehtii ja minua ei huomaa edes. Niin ja olen ihan kaunis nainen, tosin myös minua raskaudet muuttaneet.
N37
Taisi ukko jo tänne kirjoitella. Puhukaa keskenänne. Vaik kuolleelta vaikuttaa.
Voit mennä puhumaan psykologin kanssa.