Miten teillä riittää rahat?
Mulla on nettopalkka 1600-2000 e/kk, vähän vaihdellen. Lainanlyhennyksen ja muiden laskujen + ruokakulujen yms. jälkeen ei todellakaan jää yhtään rahaa säästöön. Miten teillä muilla riittää rahat? Entä mitä olette mieltä, onko reilua, että maksan lainanlyhennyksen kokonaan yksin ja mies ei osallistu ollenkaan? Hänellä on oma talo, joka on asumattomana tällä hetkellä, koska asutaan minun luonani ja olen yrittänyt suostutella, että laittaisi sen myyntiin ja voitaisiin näin helpottaa rahatilannettamme, mutta ei ole ollut innostunut ajatuksesta. Hänellä on itsellä nollatulot tällä hetkellä, koska on periaatteessa opiskelija, mutta ei saa opintotukea (eikä suostu menemään sossuun) ja maksaa säästöistään lainanlyhennystään. Lisäksi ravaa entisellä asuinpaikkakunnallaan (jossa talokin sijaitsee) kerran viikossa, vaikka välimatkaa on 150km, koska haluaa nähdä kavereitaan (ei ole ollut kiinnostunut hankkimaan uusia kavereita täältä nykyiseltä paikkakunnalta). Meillä on todella tiukkaa rahallisesti, mutta mies ei ole oikein ollut kiinnostunut menemään töihin, vaikka aikaa siihen kyllä olisi. Olenkin yrittänyt itse etsiä kakkostyötä.
Kommentit (27)
Jeesus näitä nykyajan naisia! Miten te ette osaa yhtään pitää puolianne?! Nyt sanot sille ukolle, että alkaa maksamaan sulle vuokraa sekä puolet lämmityksestä, sähköstä, vedestä ja kotivakuutuksesta. Itse ostaa ruokansa, vaatteensa ja kaikki, mitä kuluu hänen hygieniaansa jne. Ja jos ei ala rahoja kuulua, käsket sen omaan taloonsa asumaan, kun kerran muutenkin viihtyy sillä paikkakunnalla enemmän. Tapailette sitten vaikka viikonloppuisin.
Tulee jotenkin mieleen, että mies ei ole ihan vakavissaan sun kanssa, koska ei halua myydä taloaan pois. Miettii varmaan, että jos vaikka parempi löytyy niin ei olekaan paikkaa minne muuttaa.
Jaa. No sehän panee sie vanhassa talossa.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sun lainaa lyhentää? Molemmat lyhentäkööt lainojaan. En kyllä ymmärrä miksi mies pitää asuntoaan tyhjillään. Piatäisi vaikka vuokralle.
Periaatteessa tämä on siis meidän yhteinen talo, mutta minä otin lainan yksin, koska mies ei saanut enää toista lainaa. Etsittiin siis monta vuotta tällaista taloa yhteiseksi kodiksi, mutta nyt joudunkin maksamaan kaiken yksin. :(
Omistaako mies siis 50% talosta jonka kaikki kulut sinä maksat yksin? Kuinka tyhmä oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sun lainaa lyhentää? Molemmat lyhentäkööt lainojaan. En kyllä ymmärrä miksi mies pitää asuntoaan tyhjillään. Piatäisi vaikka vuokralle.
Periaatteessa tämä on siis meidän yhteinen talo, mutta minä otin lainan yksin, koska mies ei saanut enää toista lainaa. Etsittiin siis monta vuotta tällaista taloa yhteiseksi kodiksi, mutta nyt joudunkin maksamaan kaiken yksin. :(
Omistaako mies siis 50% talosta jonka kaikki kulut sinä maksat yksin? Kuinka tyhmä oikein olet?
Vastaus löytyy ylempää...
Totta kai miehen pitää osallistua sähkö-, vesi-, vakuutus jne juokseviin kuluihin. Varsinkin kun olette yhteisestä suunnitelmasta muuttaneet nykyiseen kotiin. Lainanlyhennyksiin ei, ne ovat sijoitus sinun omaisuuteesi.
Jos miehellä ei rahat muuten riitä,niin talon vuokraaminen on ihan hyvä idea. Omakotitalon myyminen ei tällä hetkellä ole ihan helppoa.
Nyt numeroita paperille, sinun tulosi ja menosi, samoin miehen. Homma on pakko saada toimimaan yhteisellä suunnitelmalla. Ei teitä nyt voi oikein perheeksi laskea.
Ongelma on ihan selkeästi itse aiheutettu. Siis se että teillä on kaksi taloa kahdelle ihmiselle. Teille yhdessä riittäisi ihan hyvin yhteinen rivari tai kerrostalo kolmio. Tai kaksi kaksiota jos ette uskalla yhteistä ostaa.