Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiseen tilanteeseen sait ensimmäisen lapsesi?

Vierailija
27.09.2016 |

Kertokaa omia tarinoitanne. :)
Me olemme mieheni kanssa nyt 21 ja 24-vuotiaita. Miehellä ok-talo, jossa asumme. Kaksi koiraa. Kummallakin ammattikoulutasoinen koulutus, mies vakitöissä, minä osa-aikaisena ja teen sijaisuuksia. Pienellä paikkakunnalla asumme, elämä aika seesteistä. Alamme piakkoin yrittämään vauvaa, viimein. :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 27v ja vaimo 25v. Minulla oli vakityöpaikka, vaimo työtön. Sittemmin ollaan saatu toinenkin lapsi, vaihdettu paikkakuntaa muutaman kerran, molemmilla on töitä yllin kyllin ja kaikki on hyvin. Lapset on nyt 17 ja 21v, talot, autot, mökit jne hankittu.

Vierailija
22/25 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 21, mies 19. Mies opiskelee jo toista ammattia ja pääsee melko varmasti töihin nyt opiskelujen jälkeen. Itse olen todellinen luuseri ja taas tällä hetkellä tuntuu ettei minusta ole mihinkään. Ehkä olisi ollut parempi olla lisääntymättä ikinä..

Olen yrittänyt opiskella, mutta ekana puhkesi allergiat ja jouduin lopettamaan. Nyt opiskelin etänä ja oli aivan helvetin rankkaa, en oppinut kaikkea. Työharjoittelukin oli todella perseestä, sain kaikki paskahommat ja masennuin täysin tästä kaikesta. Nyt kun vielä jaksaisi kerran ponnistaa kun saisi sen saman motivaation mikä on tämän viimeisimmän myötä kadonnut. Itkettää vain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 21 ja mies 23. Opiskelin amk:ssa ja mies oli määräaikaisessa työsuhteessa. Vuokralla rivitalossa. Nyt 3 vuotta myöhemmin ollaan edelleen vuokralla rivitalossa, mutta asunto vaihtunut kivempaan. Mies ollut monessa eri työpaikassa pätkiä, tällä hetkellä työtön. Ja minä vieläkin amk-opiskelija, tosin aloitin kokonaan uudessa koulutusohjelmassa. Vauvakuume vaivaa, mutta pakko saada ensin koulu ainakin loppusuoralle. Kuulostaa repaleiselta, mutta oikeastaan meillä menee tosi kivasti :) Lykkyä yritykseen ap!

Vierailija
24/25 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v ja 29v, vuokralla rivitalokaksiossa.Naimisissa vajaa 2v.Pahin lamakausi meneillään 90-luvun alussa.Itsellä yo-ja amistausta, miehellä ei amm.koulutusta, mutta pitkä työkokemus.Itsellä hieman työkokemusta.Lapsen syntymän aikaan molemmat työttömiä.(ei velkaa)

Hyvin pärjättiin!Silloin rahalla sai enemmän kuin nykyisin.

Vierailija
25/25 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli just saanut vakituisen työpaikan, ekan valmistumisensa jälkeen. Palkka ei päätä huimannut. Minulla oli epävarma työpaikka ja äitiyslomani aikana työnantajani tekikin konkurssin. Oltiin pari vuotta aiemmin ostettu rintamamiestalo, josta osa oli jo rempattu. Oli asunto-, remontti-, opinto- ja autolainaa. Rahaa oli vähän ja vauva kovasti odotettu, oltiin 27 ja 28 v. Käytettynä ostettiin vaunut ja pinnasänky ja vaatteita, ompelin kestovaippoja ja neuloin nuttuja. Hirmuisen onnellisia oltiin. Kaksi lasta lisääkin saatiin ja nyt ollaan yli 40-v ja edelleen onnellisia, vaikka on ollut väsymyksenkin hetkiä.