Äiti varastaa rahaa
Olen 16 vuotias. Työskentelin koko kesäkuun, ja sain kerättyä 800 euroa. Rahat menee suoraan siis tilille johon säästän rahaa tulevia opiskeluja varten. Kuitenkin huomasin että tililtä kadonnut 400 euroa, itse en ole ottanut ja äitini on ainut jolla käyttöoikeus tiliin. Siis voinko tehdä asialle mitään? Kysyessäni asiasta äiti suuttui.
Kommentit (11)
Voit tehdä. Kysy äidiltäsi uudestaan. Hänellä ei ole oikeutta suuttua, vaadit tietää missä rahat on. Käy pankissa kertomassa asiasta ja pyytämässä tiliote (jos sinulla on jokin henkilötodistus?) voit ottaa yhteyttä myös sosiaaliviranomaisiin. Äitisi teki väärin.
valitettavasti ainut vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus
ja suosittelen että haet ne rahat pankista pois, nosto-oikeus sinulla kuitenkin on! Säilytä rahat jemmassa jossain muualla mistä äitisi ei niitä löydä!
Riippuu siitä mitä olet valmis tekemään? Rikosilmoitus nyt ensteks tulee mieleen.
ei kai rikosilmoitusta voi tehdä jos on käyttöoikeus tiliin?
Rahaa kadonnut tililtä, silloin normaali suhtautuminen olisi huoli ja kyseleminen. Suuttuminen kertoo paljastumisesta.
Miten huomasit, verkkopankin kauttako?
Voinko tehdä rikosilmoituksen/tms vaikka kyseessä on äitini? Olen kuullut sanottavan että periaatteessa alaikäisen omaisuus on myös vanhempien? Ja juu netin kautta huomasin
Alaikäisen itse tienaamat rahat on hänen omiaan. Muutenkaan ei alaikäisen tililtä voi ottaa rahaa esim elatukseen, kun vanhemmilla elatusvelvollisuus. Tiukka puhuttelu äidille ja jos ei rahoja kuulu niin poliisille rikosilmoitus.
Up