Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti varastaa rahaa

Vierailija
27.09.2016 |

Olen 16 vuotias. Työskentelin koko kesäkuun, ja sain kerättyä 800 euroa. Rahat menee suoraan siis tilille johon säästän rahaa tulevia opiskeluja varten. Kuitenkin huomasin että tililtä kadonnut 400 euroa, itse en ole ottanut ja äitini on ainut jolla käyttöoikeus tiliin. Siis voinko tehdä asialle mitään? Kysyessäni asiasta äiti suuttui.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä. Kysy äidiltäsi uudestaan. Hänellä ei ole oikeutta suuttua, vaadit tietää missä rahat on. Käy pankissa kertomassa asiasta ja pyytämässä tiliote (jos sinulla on jokin henkilötodistus?) voit ottaa yhteyttä myös sosiaaliviranomaisiin. Äitisi teki väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti ainut vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus

Vierailija
4/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus

Vierailija
5/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suosittelen että haet ne rahat pankista pois, nosto-oikeus sinulla kuitenkin on! Säilytä rahat jemmassa jossain muualla mistä äitisi ei niitä löydä!

Vierailija
6/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä olet valmis tekemään? Rikosilmoitus nyt ensteks tulee mieleen.

Vierailija
7/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai rikosilmoitusta voi tehdä jos on käyttöoikeus tiliin?

Vierailija
8/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kadonnut tililtä, silloin normaali suhtautuminen olisi huoli ja kyseleminen. Suuttuminen kertoo paljastumisesta.

Vierailija
9/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huomasit, verkkopankin kauttako?

Vierailija
10/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tehdä rikosilmoituksen/tms vaikka kyseessä on äitini? Olen kuullut sanottavan että periaatteessa alaikäisen omaisuus on myös vanhempien? Ja juu netin kautta huomasin

Vierailija
11/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen itse tienaamat rahat on hänen omiaan. Muutenkaan ei alaikäisen tililtä voi ottaa rahaa esim elatukseen, kun vanhemmilla elatusvelvollisuus. Tiukka puhuttelu äidille ja jos ei rahoja kuulu niin poliisille rikosilmoitus.