Monenko mielestä olisi hyväksyttävää, että 13 vuotias lähtisi 3 viikoksi kielimatkalle ulkomaille .?
???? JA Tietenkin vielä maksaisitte n.3500e reissun.
Kommentit (23)
En päästäisi, liian nuori lähtemään yksin noin pitkäksi aikaa.
Ihan ok. Oli jo 11-vuotiaana kaksi vkoa ja ntyt 13-vuotiaana kolme viikkoa. Tietenkin maksoin kulut ja käyttörahat. Mikä tässä on ongelma?
Päästin 14-vuotiaan yhtä pitkälle kielimatkalle. Hyvin pärjäsi. Maksoin tietenkin palkinnoksi, kun oli suoriutunut koulussa niin hyvin.
No en vielä 13 vuotiasta päästäisi, mutta kyllä meillä 15v ensi kesänä on lähdössä. Maksaa sen mitä maksaa, onko se sulta ap pois, jos multa toi raha löytyy?
Olin 14-vuotiaana kolmen viikon kielikurssilla. Millä rahalla minä olisin koko reissua rahoittanut? Toki vanhempani sen maksoivat, itse maksoin käyttörahat. Tämä vuonna 2005.
Onhan tuo nyt aika kallista. Onko siis kyseesä luokkaretki?
Meilläpäin koululaiset matkustavat yleensä n. viikoksi kerralla, joten retkille tulee hintaa n. 600-1000 Euro per lapsi. Siihen päälle tietenkin taskurahat.
Mikä tuossa nyt ihmeellistä? Iät ja ajat on teinit käyneet kielikurssella. Minäkin olin 80-luvulla 15-vuotiaana.
Mun mielestä ihan ok, itsekin olen ollut ekan kerran heti seiskaluokan jälkeen kielikursilla.
saa isäntäperheen tai opettajasedän kieltä ;)
Tyttö ei ole suostunut olemaan yötä ikinä missään vieraassa pikassa, ja tuolla olisi kotimajoitus. Itsellä on kokemukset hyvin negatiivisia alkoholisti paikasta, mistä ei saanut vaihtoa. Eikä ole luokkaretki, vaan omarahoitteinen itsenäinen reissu.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ei ole suostunut olemaan yötä ikinä missään vieraassa pikassa, ja tuolla olisi kotimajoitus. Itsellä on kokemukset hyvin negatiivisia alkoholisti paikasta, mistä ei saanut vaihtoa. Eikä ole luokkaretki, vaan omarahoitteinen itsenäinen reissu.
Valitse majoitukseksi asuntola tai vaihtakaa paikkakunta sellaiseksi, jossa on mahdollisuus asuntolaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ei ole suostunut olemaan yötä ikinä missään vieraassa pikassa, ja tuolla olisi kotimajoitus..
No, eiköhän tuo lause vastaa omaan kysymykseesi? Tuskin yökyläilyn harjoittelua kannattaa tuolla lailla aloittaa...
Riippuu paikasta ja nuoresta.
Poika ei olisi edes lähtenyt vaikka olisi maksettu mitä.
Tyttö olisi mennyt vaikka minne mutta ei olisi ollut tarpeeksi "kypsä" vielä 13v. Suomessa on reissannut...onkin ollut monilla leireillä ja kisamatkoilla.
Olin itse 12-vuotiaana 2 viikkoa, ja teki todella hyvää. Mikä tässä on ongelma jos rahaa on? Vai oletko kateellinen kun kaverin lapsi lähtee?
Tyttö pääsee neisyydestään jonkun ulkomaisen gigolonalun käsitellyssä. Se on varma se. Hyviä muistoja.
Jos 13-vuotias on reipas ja rohkea, tottunut huolehtimaan asioistaan sekä tottunut olemaan pois kotoa pitkähköjäkin aikoja, niin asia on OK, jos kerran on varaa maksaa. Eikös niissä kielikurssiryhmissä ole yleensä mukana suomalaisia opiskelijoita pitämässä kuria ja huolta kurssilaisista? Mutta, mutta ... Ensin on opeteltava se kotoa poissa oleminen.
PS Kannattaisiko muuten katsella, olisiko kotimaassa tarjolla kielikursseja noin nuorille. Voisi olla helpompi aloittaa sellaisesta. Ei tulisi hädän hetkellä kielivaikeuksia. Ja varmaan aluksi riittäisi viikkokin?
En halua lastani minnekkään ulkomaille hortoilemaan kun ei osaa suomessakaan pienellä paikkakunnallamme liikkua itsenäisesti. Tämä on tytön oma tyhmä idea. En ole todellakaan kateellinen jos jotkut päästävät lapsensa raiskattavaksi näille reissuille.
Ap.
Vielä ap jatkaa. Tyttö ei pidä koulunkäynnistä, että kielikurssi sinänsä on tekosyy. Kyllä se on rantaelämä mielessä, js hauskanpito +selfiet instaan.
Ap.
Hyväksyttävää? Kenen se pitäisi hyväksyä?