Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko mielestä olisi hyväksyttävää, että 13 vuotias lähtisi 3 viikoksi kielimatkalle ulkomaille .?

Vierailija
27.09.2016 |

???? JA Tietenkin vielä maksaisitte n.3500e reissun.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma muuta päästäisin. Olin itse nuorena kolme viikkoa Eastbournessa ja oli tosi kiva reissu. Käytiin Pariisissakin päivän reissulla. Suosittelenä

Vierailija
22/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi jotenkin jälkeen jäänyt vai miksi ei osaa liikkua 13-vuotiaana yksin pienellä kotipaikkakunnalla?

Sitten en tietenkään päästäisi. Omani olen päästänyt ja maksanutkin tietenkin mutta he ovat muutenkin fiksuja nuoria. Tänä kesänä oli juuri 3 viikkoa Amerikassa kielimatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian nuori! Mikä siinä on, että kovin nuorena pitää itsenäistyä, lapsi itsenäistää - ja maksaa kaikki-heti-mulle-nyt-kun-muutkin...

Onko aivan kaikki koettava heti ja mahdollisimman nuorena?

Miksi lapselle ei voi opettaa, että aivan kaikkea ei voi saada heti? Että asioilla on aikansa?

Vanhempana esim. kielikursseista saa paljon enemmän irti. 13-vuotias, tai sitä nuorempi on - yksinkertaisesti - aivan liian nuori.

Itse kasvoin semmoisena "lapsena", jota alettiin pitää aikuisena jo varhain. Lue: jouduin huolehtimaan kuusihenkisen perheen ruokahuollosta 13-vuotiaasta lähtien, pesemään itse pyykkini 12-vuotiaasta, jne. Kotitöitä (siivous, ikkunanpesu, mattojenpesu, puiden hakeminen, lehmien hakeminen laitumelta, tiskaus, marjastus, kasvimaan kitkeminen, just name it!) tein varmaan nelivuotiaasta. Kasvatusihannne oli "itsenäinen". Nyt olen suurissa ongelmissa perhe-elämässä, sillä en yksinkertaisesti tiedä, millaista on sellainen elämä, ettei tarvitse huolehtia muista kuin itsestään. Lakkaamatta teen kotitöitä, ja huolehdin muista - siihen minut pikkuaikuisena tyttönä kasvatettiin. Sori, meni vuodatus aiheen viereen.

Silti - anna lapsellesi, nuorellesi aikaa, huoletonta eloa. Ei hänen kuulu viettää kesää kieltä päntäten koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi