Äiti hukutti aikuisen poikansa Pattijokeen
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä "paskamyrsky jos isä" -kommentteja. Jos isä olisi pääasiallinen tai ainoa hoitaja vaikeasti vammaiselle lapselleen ja esim. oman sairastumisen aiheuttaman epätoivon murtamana päätyisi vastaavaan tekoon, tuntisin häntä kohtaan ihan samaa sääliä kuin tätä äitiäkin.
Lienee todella harvinaista että isä olisi omaishoitaja, yleensä äidit uhraa elämänsä ja mahdollisen uran vammaisen lapsen hoitamiseen.
Mielestäni on perusteltua että vaikeasti vammaisen voisi laittaa laitokseen ja ihan hyvällä omalla tunnolla. 24/7 hoitoa vaativa on kenelle tahansa liian raskas taakka kannettavaksi. Fyysisesti liian rankkaa ja myös henkisesti.
Puistattaa, kun ajattelee, että kommentoitte todellista suru-uutista. Eikö teillä ole mitään tolkkua?
Vierailija kirjoitti:
Puistattaa, kun ajattelee, että kommentoitte todellista suru-uutista. Eikö teillä ole mitään tolkkua?
Kommentoithan sinäkin. Et ole sen parempi kuin muutkaan vaikka pyrit itsesi ylentämään.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hedelmällisimmillään alle 25-vuotiaana.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/mika_on_paras_ika_tulla_ras…
Ei vaan 30-34-vuotiaana, pohjosmaisella perimällä.
http://www.voice.fi/ilmiot/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmeky…
Pohjanmaalaisittain hoidellaan asiat näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä "paskamyrsky jos isä" -kommentteja. Jos isä olisi pääasiallinen tai ainoa hoitaja vaikeasti vammaiselle lapselleen ja esim. oman sairastumisen aiheuttaman epätoivon murtamana päätyisi vastaavaan tekoon, tuntisin häntä kohtaan ihan samaa sääliä kuin tätä äitiäkin.
Lienee todella harvinaista että isä olisi omaishoitaja, yleensä äidit uhraa elämänsä ja mahdollisen uran vammaisen lapsen hoitamiseen.
Mielestäni on perusteltua että vaikeasti vammaisen voisi laittaa laitokseen ja ihan hyvällä omalla tunnolla. 24/7 hoitoa vaativa on kenelle tahansa liian raskas taakka kannettavaksi. Fyysisesti liian rankkaa ja myös henkisesti.
Säästöt, säästöt.
Perheen sisäisestä tragediasta yksi lehti puhui ja joku sen jo sanoikin että vammainen todenäköisesti. 20-vuotiasta ei mummoikäinen hukuta tostanoinvaan.
Yhteiskunta "säästi" yhdessäpaikassa ja nyt tulee pitkäaikainen elätti toiseen paikkaan. Omaiset ei vaan jaksa. Lähipiirissä taas käynissä yksi prosessi - onneksi riittävän kaukana kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hedelmällisimmillään alle 25-vuotiaana.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/mika_on_paras_ika_tulla_ras…
Ei vaan 30-34-vuotiaana, pohjosmaisella perimällä.
http://www.voice.fi/ilmiot/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmeky…
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Äiti oli varmaan uupunut, kun ei ollut saanut jääkiekko-otteluun menneeltä mieheltä lapsen hoitoapua. Tai sitten tyhmä mies ei ollut tajunnut tulla bussista pois, kun uupunut äiti huusi.
Voi ristus. Tämä oli huono läppä. Ihan oikeasti. Tiedän, että miesvihaa heitellään täällä ilmoille ihan vitsillä, mutta tämä oli jo harvinaisen paska läppä. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos toi avantouinti harjottelu pitää paikkansa, niin mun mun myötätunto äitiä kohtaan loppu tähän. Oksettavaa.
Samoin.
Jos ihminen ei ole vakaasti päättänyt tehdä tekonsa, ei hän vastaa ohikulkijan kysymykseen pokkana tuolla tavalla.
Kova päätös äidiltä. Jos kyseessä on totaaliuupuminen vaikeavammaisen kanssa, ymmärrän häntä jollainlailla. Kyllä vanhusten ja vammaisten hoidosta nykysuomessa ei ole kovin ruusuinen kuva päässyt tulemaan, ja toivon itse vimeiseen asti ettei lapseni tai itse joutuisi sellaiseen ikikuunaan. Vielä jos äidillä on ollut oma sairaus, on tuo jo liikaa keskettäväksi kelle tahansa. Traagista todella, niin tai näin. Ihan kevyin perustein ei yksikään henkisesti perusterve vanhempi lastaan hengiltä laita, vaan uupumisen täytyy olla taustalla jo äärimmillään.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vaikeasti vammainen, en haluaisi elää, vaan haluaisin että joku avustaisi minua itsemurhassa. Ottaisin teon rakkauden osoituksena.
En kuitenkaan tiedä voisiko sitä pyytää edes vanhemmalta, jolle koituisi ongelmia, koska armokuolema ei ole Suomessa sallittu.
Eihän sitä tiedä onko tässä siitä kysymys.
Millähän kokemuksella osaat kertoa mitä toivoisit/tekisit tilanteessa jossa et ole koskaan ollut? Olet ääliö!
Kamala tapaus ja kammottavalla tavalla äiti tekonsa teki. Hukuttaa nyt lapsensa sen päällä istumalla. En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vaikeasti vammainen, en haluaisi elää, vaan haluaisin että joku avustaisi minua itsemurhassa. Ottaisin teon rakkauden osoituksena.
En kuitenkaan tiedä voisiko sitä pyytää edes vanhemmalta, jolle koituisi ongelmia, koska armokuolema ei ole Suomessa sallittu.
Millähän kokemuksella osaat kertoa mitä toivoisit/tekisit tilanteessa jossa et ole koskaan ollut? Olet ääliö!
Öh... Kiitos tasokkaasta kommentistasi. Vastaus on mielikuvitus ja itsetuntemus. Jos et tiedä mitä sanat tarkoittavat, voit saada niistä googlettamalla lisää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ensimmäinen kerta, kun olet nähnyt ihmisten pohtivan mitä he tekisivät kuvitteellisessa tilanteessa?
Olen työskennellyt hoitolaitoksissa ja itsemurha/eutanasiatoiveita oli keskimäärin puolella asukkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti oli varmaan uupunut, kun ei ollut saanut jääkiekko-otteluun menneeltä mieheltä lapsen hoitoapua. Tai sitten tyhmä mies ei ollut tajunnut tulla bussista pois, kun uupunut äiti huusi.
Voi ristus. Tämä oli huono läppä. Ihan oikeasti. Tiedän, että miesvihaa heitellään täällä ilmoille ihan vitsillä, mutta tämä oli jo harvinaisen paska läppä. Mene hoitoon.
Äiti on yksinhuoltaja.
"Äiti on yksinhuoltaja."
Selvä tapaus? Eli yhteiskunnalta ei irronnut hoitopaikkaa ja äiti kertakaikkiaan väsyi. Tälläiset kyssärit pitäisi tehdä Kepulle, SDP.lle, Kokoomukselle, Persuille, Vasemistolitolle, Vihreille , RKP.lle yms. Keskieuroopan pankiireille tuntuu riittävän suomi-rahhoo.
mikäli tosiaan kyseessä on kehitysvammainen nuori, tämä on todella törkeä teko. siihen ei äidin väsymys vaikuta millään tavalla. tuon ikäiset on suurimmaksi osaksi jo sijoitettu palvelutaloihin, hoivakoteihin, tai suljetumpiin laitoksiin - jotka silti ovat oikeasti näitten ihmisten koteja. mikäli näin ei ole, on yleensä kyseessä vanhemman kyvyttömyys päästää irti omasta lapsestaan. silloin ei minkäänlainen väsymys oikeuta tällaiseen. jos on itse päättänyt hoitaa nuoren aikuisen kotona, se sitten pitää vain tehdä, tai hakea sitä hoivapaikkaa, joka taatusti järjestyy.
kehitysvammaisen henkisen kehityksen yläikä on 12 vuotta. ns. normaalisti kehittyneitten aikuisten henkinen kehitysikä taas on 18. maailma on täynnä ihmisiä, joiden henkinen kehitysikä on esim. 13, 14, 15 jne. heidän pärjäämisensä tässä elämässä on todella hankalaa. kehitysvammadiagnoosi taas takaa oikeasti hyvän hoivan läpi elämän.
Vaikeasti vammaisen lähiomaisena on todella ikävää, kuinka jotkut vammaisten vanhemmat eivät tajua/tiedä, että Suomessa on paljon ryhmäkoteja ja palvelutaloja, joissa vammainen voi elää todella hyvää elämää. Kysymys ei ole mistään kolkoista laitoksista. Aikuista vammaista lasta hoidetaan itse vaikka ei jakseta / pystytä eikä uskalleta päästää häntä muuttamaan omilleen. Toki monesti osasyyllinen on myös kunta, joka ei aktiivisesti tiedota vanhempaa näistä mahdollisuuksista.
Oma lähiomaiseni asuu tällaisessa palvelutalossa ja viettää siellä paljon rikkaampaa elämää kuin mihin hänellä olisi mahdollisuus, jos hän asuisi ikääntyneen vanhempansa luona.