Pisin matka jonka ajaisit henkilöautolla päivässä?
Siis pitää päästä paikasta A paikkaan B niin mikä on matka jonka ajaisit ilman yöpymistä? Ja mukana on myös ala-asteikäisiä lapsia...
Kommentit (60)
Kauanko sitten olisitte perillä ennen kuin lähtisitte ja ajaisitte sen maksimi matkan takaisin?
Minä mietin että oisko ihan hullua ajaa 900km, olla vajaa vuorokausi perillä ja ajaa taas 900km kotiin?
Ihan autosta riippuu ja tiestäkin tietty. Pikkupaskalla max 100, Lexuksellani vois 1000 mennä. Ei se kyllä enää turvallista olisi silläkään.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko sitten olisitte perillä ennen kuin lähtisitte ja ajaisitte sen maksimi matkan takaisin?
Minä mietin että oisko ihan hullua ajaa 900km, olla vajaa vuorokausi perillä ja ajaa taas 900km kotiin?
Tyhymää ja vaarallista. Suorituskyky 900 km:n jälkeen vastaa puolen promillen känniä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en varmaan lähtisi noin pitkälle ajomatkalle jos perillä oltaisiin vain päivä. Ajaisin myös matkan kahdessa osassa jos olisin ainoa kuski.
Motaria pitkin yhdellä pysähdyksellä lasten kanssa n 500km.
Eurooppaa ristiin rastiin ajaessa päivämatka on ollut yleensä max 400km 1-2 pysähdyksellä koska ajelimme paljon paikallisteitä pitkin. Tuohon meni n 5-6 tuntia lounastaukoineen.
Kesämökkireissut oli pentuna reitistä riippuen 850-1000km / siivu. Yksi kuski ja ilmastoimaton auto eli eipä ne herkkua ollut, kuskille varmaan varsinkaan. Välillä ajeltiin yöllä ja välillä päivällä, kummassakin on puolensa. Itse en viitsisi tuota yksin ajaa jos ei olisi pakko. Nuorempana Norjasta tullessa ajoin kerran 1500km siivun samoilla silmillä yksin ja viimenen viissatanen oli kyllä jo ihan tuskaa eikä varmaan enää ihan turvallistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä mutta sen varmaan tiedät itsekin
Perillä vähintään 3-4 päivää, jos ajomatka noin pitkä. Mielellään viikko.
Kuskien määrä ei välttämättä pidennä turvallista päivämatkaa. Väsyy siinä kyytissäkin. Ja jos pelkäämään joutuu niin väsyy enemmän kuin itse ajaessa.
330 km on yläraja.
Sitä joudunkin aina joskus ajamaan.
Mutta tiukkaa tekee tuokin matka, ja joudun pitämään matkalla kaksi pitkää taukoa, mikä kasvattaa matka-aikaa. Käytännössä menee se päivä siinä.
Kevyttä kiisseliä rahtareille. Ajettiinhan sitä armeijassakin yötä päivää. Sivuikkuna vain auki, jos meinasi väsyttää.
Pelkäänpä että ritsasi levähtää jo moottoritien alkuun kun lämpenee ;-(. Max 50 km siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en varmaan lähtisi noin pitkälle ajomatkalle jos perillä oltaisiin vain päivä. Ajaisin myös matkan kahdessa osassa jos olisin ainoa kuski.
Minä ajoin vasta melkein saman matkan näin: aamuvuoron jälkeen lähdin ajamaan, ja ajoin noin 500km ja nukuin hotellissa. Seuraavana aamuna ajoin loput 380km. Yön olin sitten perillä ja seuraavana aamuna lähdin kotiin, 880 km kahdella vessa/tankkaustauolla.
Noilla spekseillä (yksi kuski ja alakouluikäisiä lapsia) ajan monta kertaa vuodessa Helsinki-Levi -väliä. Yötä vasten ajaen helpottaa vähän, kun lapset nukkuvat ison osan matkasta, mutta meillä kyllä lapset viihtyvät muutenkin autossa. Mutta tosiaan, aika kuski- ja autokohtaista - minä olen meillä se paljon ajava osapuoli, joten miehen on edes turha istua ratin taakse noin pitkillä matkoilla. Tietty on mukavaa, että on backup, jos itseä alkaakin väsyttää. Myöskään millään vanhalla pikkupurkilla en lähtisi tuollaista matkaa ajelemaan.
Yksin ajeltuna 1280km Tukholma - Bremen...
Lasten kanssa kevyesti Ruka - Helsinki eli n 800km ja Pittsburg - Niagara - Pittsburg eli n 1000km
Vierailija kirjoitti:
330 km on yläraja.
Sitä joudunkin aina joskus ajamaan.
Mutta tiukkaa tekee tuokin matka, ja joudun pitämään matkalla kaksi pitkää taukoa, mikä kasvattaa matka-aikaa. Käytännössä menee se päivä siinä.
Haha mulla taas tuo on kaksi kertaa viikossa työmatka yhteen suuntaan :D
Mummolareissut, n. 400 km / suunta, mennään kahdella pysähdyksellä. Menisi vielä parisataa kilometriä pitempikin matka, mutta ei olisi herkkua.
3kuskia ka valencia helsinki,ruotsin kautta ajaen 3500km.
pakettiautolla le mansista yhtä kyytiä jonkun matkaa saksan puolelle, ilta yhdeksästä aamuun klo8 korville.
suomessa olen ajanut kuorma-autolla ilman kusitaukoakaan kemistä imatralle n:9h.
henkilöautolla n:500km siivuja ilman taukoja.
Vierailija kirjoitti:
Kevyttä kiisseliä rahtareille. Ajettiinhan sitä armeijassakin yötä päivää. Sivuikkuna vain auki, jos meinasi väsyttää.
Niin... rahtareita koskevatkin ajoaikasäädökset. Syystäkin
Itse armeijassa nukahdin rattin ja töräytin Gazin ojaan... mitään vakavampaa ei onneksi sattunut.
Joku 1200 kilometria, Saksan halki on mennyt.