80-luvulla oltiin vielä hoikkia yleisesti ottaen
ja terveempiä. Nykyisin läskitaulukot on nostettu kattoon. Nykyisin se mikä olis 80-luvulla ollut vakavasti ylipainoinen, olisi tänään keskivertopaino :D
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
kun mietin millainen rimpula itse olin (olen syntynyt 80), ihmettelen välillä miten se onnistui kun äiti leipoi usein, jälkkäriksi oli lähes aina joku kiisseli ja aamupala/iltapala koostui tyyliin jugurtista ja kaakaosta! karkkiakin tuli välillä haettua ennen karkkipäivää, kun haki kaupasta esim. maitoa "äidin tilille"...
kouluun menin bussilla ja kaveritkin asuivat samassa talonyhtiössä... mutta ilmeisesti kuitenkin siinä pihalla sen verran riehuttiin ja touhuttiin, ei osattu kuvitella mitään ringissä istumista kännykät käsissä!
Samat on kokemukset, mutta meillä oli sen verran vaatimatonta ruokaa, hyvin laitettua kylläkin, että syömään ei olisi malttanut aina edes mennä. Ei mitään santsaamisen arvoista herkkuruokaa. Pastaa ja riisiäkin aöettiin syömään vasta 90-luvulla ja silloinkin harvakseltaan. Peruna oli yleisin lisuke leivän lisäksi.
Veikkaan, että ruokakulttuuri on muuttunut niin, että joka päivä on oltava jotain tosi hyvää.
kun mietin millainen rimpula itse olin (olen syntynyt 80), ihmettelen välillä miten se onnistui kun äiti leipoi usein, jälkkäriksi oli lähes aina joku kiisseli ja aamupala/iltapala koostui tyyliin jugurtista ja kaakaosta! karkkiakin tuli välillä haettua ennen karkkipäivää, kun haki kaupasta esim. maitoa "äidin tilille"...
kouluun menin bussilla ja kaveritkin asuivat samassa talonyhtiössä... mutta ilmeisesti kuitenkin siinä pihalla sen verran riehuttiin ja touhuttiin, ei osattu kuvitella mitään ringissä istumista kännykät käsissä!