Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla oltiin vielä hoikkia yleisesti ottaen

Vierailija
27.09.2016 |

ja terveempiä. Nykyisin läskitaulukot on nostettu kattoon. Nykyisin se mikä olis 80-luvulla ollut vakavasti ylipainoinen, olisi tänään keskivertopaino :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Mun äiti oli selkeästi pullukka siihen aikaan, nyt kukaan ei kiinnittäisi edes huomiota - hänen mittansa oli 158/63 eli bm 25,24.

Vierailija
2/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oltiin, syötiin keittoa ja näkkileipää arkena, kerran kuukaudessa käytiin pitsalla. Ja tehtiin töitä koko työaika eikä kävelty löysästi puhelin kourassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteinit kävelee ja pyöräilee jalkaterät ulospäin.

Notredame niskat tulee älypuhelimen jatkuvasta räpläämisestä.

Vierailija
4/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. 80-luvulla alkoi rasvasota ja ihmiset lakkasivat syömästä kunnon ruokaa. Margariinia, rasvatonta, mautonta, "terveellistä" ruokaa, joka jätti vain ja ainoastaan ikuisen nälän ja hivenainepuutteen ja sai monet ihmiset sairastumaan syömishäiriöihin. Sitten alkoi tulla pizzat ja kebabit ja hampparit ja muu mättö, joka taas menee ihan ääripäästä toiseen epäterveellisyydellään. Ja juu, fyysinen työ on vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
5/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Mun äiti oli selkeästi pullukka siihen aikaan, nyt kukaan ei kiinnittäisi edes huomiota - hänen mittansa oli 158/63 eli bm 25,24.

No on tossa 10kg liikaa. Eikä painoindeksi kerro juuri mitään. Rasvaprosentti kertoo.

Vierailija
6/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se kapitalismi on.

Vierailija
7/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisen nälän!! Tirsk, tirsk :D

Vierailija
8/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 80-luvulla alkoi rasvasota ja ihmiset lakkasivat syömästä kunnon ruokaa. Margariinia, rasvatonta, mautonta, "terveellistä" ruokaa, joka jätti vain ja ainoastaan ikuisen nälän ja hivenainepuutteen ja sai monet ihmiset sairastumaan syömishäiriöihin. Sitten alkoi tulla pizzat ja kebabit ja hampparit ja muu mättö, joka taas menee ihan ääripäästä toiseen epäterveellisyydellään. Ja juu, fyysinen työ on vähentynyt huomattavasti.

muistan vieläkin kuinka hoitopaikassa siirryttiin "normi" maidosta rasvattomaan. en vieläkään voi sietää rasvattoman maidon makua. sitten hhoitajat/keittäjät pakottivat syömään vihanneksia tai ainakin maistamaan kaikkea. en varsinaisesti vihaa vihanneksia, mutta pakottaminen ei auta. suurimmaksi osaksi hoitopaikassa tarjottiin välipalana raejuustoa appelsiinin kera eikä mitään muuta ollut tarjolla.

Vierailija
9/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti lihavat  nuoret naiset ovat vaaravyöhykkeessä. Esim. raskaudenaikaiset komplikaatiot ja sairaudet yms. lisääntyvät kilojen myötä. Yhteiskunnalle ja henkilölle itselleen tulee näistä sairauksista  monin tavoin kallis lasku. Lihava, laihdu henkesi edestä! Älä yritä siloitella lihavuuden syitä: liki aina ne liittyvät väärään ruokavalioon, ei niinkään ruuan määrään kuin laatuun.  Liikunta ja ns. touhuilu on hyväksi. Silloin ei ehdi ajatella ruokaa ja saat hyvän olon. Saattaa käydä niinkin, että kun menet erilaisiin tapahtumiin ja tilaisuuksiin tapaat mukavia uusia ihmisiä.  Pidä itsesi kiireisenä oikealla lailla. Masennus  ja itseinho helpottavat, sanoin nivelkivut ja kulumavaarat. Aloita tänään pienellä muutoksella, joka liittyy liikuntaan. Älä yritä muuttaa liian nopeasti elämäntapojasi.  Vain yksi epäterveellinen ruoka-aine ensin vaihtoon. Pystyt siihen, sillä sinulla on kyllä sitä tahdonvoimaa kunhan kaivat sen esiin.

terv. Ex-pullukka

Vierailija
10/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei mene monien kaaliin että metabolinen oireyhtymä ja liikalihavuus ovat infektioperäisiä sairauksia, ja väärän dieetin syöminen pahentaa tätä ongelmaa. Terveille, joilla ei infektiota ole, ei ole paljon väliä mitä syö, kunhan saa ne tarvittavat ravinteet. Infektio on muodoltaan latentti, ja taudinaiheuttajat todella pieniä, eli vain pieniä pisteitä, kun verrataan solujen tyypilliseen kokoon, ja ne asuvat solujen sisällä.

Vierailija
11/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla harvalla oli isot tissit. Ellei ollut totaaliläski.

Vierailija
12/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen hyvin vaatteista huomaa.. Mulla on 70-luvun nahkatakki koossa 36 ja istuu kuin unelma. Nykyiset 34 kokoisetkin takit on isompia eli tuo 70-luvun 36-koon takki on nykyään kokoa 32! Tuskaa on pienenä naisena löytää istuvia vaatteita...

Vierailija
13/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen hyvin vaatteista huomaa.. Mulla on 70-luvun nahkatakki koossa 36 ja istuu kuin unelma. Nykyiset 34 kokoisetkin takit on isompia eli tuo 70-luvun 36-koon takki on nykyään kokoa 32! Tuskaa on pienenä naisena löytää istuvia vaatteita...

Nykyään ihmiset ovat kyllä myös pitempiä kuin tuolloin. 

Vierailija
14/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka luokalla oli jo seiskytluvulla ne pari "läskiä" eli lihavaa lasta. Meillä oli molempaa sukupuolta. Tyttö oli erittäin ylipainoinen eikä koskaan laihtunut, ellei sitten myöhemmin aikuisena.

Osa muista oli "keskiarvoa", osa vähän pulskia, osa tukevia, osa normaaleja.

Ja sitten oli muutamia "keskosia" eli erittäin, erittäin laihoja ja pieniä ja siroja.

Kaipa se oli normaalia.

Vierailija
15/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla hamppari/ranskikset tai pitsa oli herkkua, jota syötiin erikoistilanteissa ja -päivinä. Esim. ravintolan jälkeen grilliltä haettiin trendikäs ananashampurilainen tai isot ranskalaiset. Ei siis molempia tai jotain supersize ateriaa! Pitsa oli herkku erikseen, se saattoi olla illan herkkuruoka.

Nykyisin jotain grillimättöä vedetään joka päivä + töissä lounaaksi ja illalla kotona.

Vierailija
16/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muistan vieläkin kuinka hoitopaikassa siirryttiin "normi" maidosta rasvattomaan. en vieläkään voi sietää rasvattoman maidon makua. sitten hhoitajat/keittäjät pakottivat syömään vihanneksia tai ainakin maistamaan kaikkea. en varsinaisesti vihaa vihanneksia, mutta pakottaminen ei auta. suurimmaksi osaksi hoitopaikassa tarjottiin välipalana raejuustoa appelsiinin kera eikä mitään muuta ollut tarjolla.

Mä muistan ala-asteen terveystarkastuksessa joskus 90-luvun alussa, terveydenhoitaja kysyi mitä maitoa juodaan kotona. Vastasin että sinistä, johon tuli kauhea paasaus kun se rasva tukkii verisuonet ja sitten KUOLEE! Sen jälkeen pakotin äidin ostamaan rasvatonta maitoa, mutta äiti joi vieläkin sinistä maitoa itse, ja minä pienenä lapsena pelkäsin että äiti kuolee kun juo sitä rasvamaitoa :(

Vierailija
17/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin tämän. Olen lapsesta asti ollut pullukka ja minua on yritetty ruokavaliolla laihduttaa. Oli rasvatonta lihaa, ällöttäviä pakastekasviksia keitettynä suolattomassa vedessä, perunaa ei missään muussa muodossa kuin keitettynä. Oli ruisleipää sipaisulla kevyttäkin kevyempää margariinia. Oli sokeripitoisia hedelmiä. Rasvatonta maitoa.En laihtunut edes kasvaessa, mutta olin jatkuvasti väsynyt, nälkäinen. Allergiat jylläsi.

Muistan, kun sain kerran kaverin luona lasagnea. Niiden isä oli just käynyt Italiassa työmatkalla ja oli ottanut sieltä oppia. Oli kermaa, rasvaa, juustoa. Oli makua. Eikä ollut nälkä sinä päivänä...

Nykyään syön luonnollisia rasvoja tarpeeksi, kasviksia kunnolla maustettuina, teolliset margariinit hittoon ja leivänsyönti minimissä, hedelmiä vain joskus. Maitoa en juo, hapanmaitotuotteita käytän ja ruuanlaitossa kunnon kermaa.Tulos: atopia parani, siitepöly- ja eläinallergiat ovat helpottaneet, verensokeri on tasainen ja väsymys poissa, laihtunutkin olen, vaikken edelleenkään hoikka ole.

Vierailija
18/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin tämän. Olen lapsesta asti ollut pullukka ja minua on yritetty ruokavaliolla laihduttaa. Oli rasvatonta lihaa, ällöttäviä pakastekasviksia keitettynä suolattomassa vedessä, perunaa ei missään muussa muodossa kuin keitettynä. Oli ruisleipää sipaisulla kevyttäkin kevyempää margariinia. Oli sokeripitoisia hedelmiä. Rasvatonta maitoa.En laihtunut edes kasvaessa, mutta olin jatkuvasti väsynyt, nälkäinen. Allergiat jylläsi.

Muistan, kun sain kerran kaverin luona lasagnea. Niiden isä oli just käynyt Italiassa työmatkalla ja oli ottanut sieltä oppia. Oli kermaa, rasvaa, juustoa. Oli makua. Eikä ollut nälkä sinä päivänä...

Nykyään syön luonnollisia rasvoja tarpeeksi, kasviksia kunnolla maustettuina, teolliset margariinit hittoon ja leivänsyönti minimissä, hedelmiä vain joskus. Maitoa en juo, hapanmaitotuotteita käytän ja ruuanlaitossa kunnon kermaa.Tulos: atopia parani, siitepöly- ja eläinallergiat ovat helpottaneet, verensokeri on tasainen ja väsymys poissa, laihtunutkin olen, vaikken edelleenkään hoikka ole.

Mutta missä kohtaa susta sitten tuli pullukka? Jos olit pienestä pitäen, niin jokuhan sut myös lihotti? Toi on niin sairasta, että vanhemmat syöttävät vauvaiästä lähtien kuin porsasta ja sitten väkisin yrittävät korjata kyseenalaisin keinoin itse aiheuttamiaan vahinkoja. Ainoa, joka siitä kuitenkin kärsii on se lapsi. Ihan kuvottaa, kun jotkut raskaana olevat äidit vetävät kaikkea mättöpaskaa ja perustelevat sitten ylensyömistään "täytyy syödä kahen edestä, täytyyhän vauvankin syödä hehehe". Joo ei se lapsi tarvi aikuisen kokoisia annoksia eikä varsinkaan mitään einesrasvasokeripaskaa vaan ihan normaaleja ravintoaineita, jotta aivot ja vastustuskyky kehittyy!

Vierailija
19/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla valtaosa lapsista oli hoikkia tai jopa laihoja, lihavia oli vain yksi tai kaksi. surettaa nykyään katsoa pyyleviä pikkupoikia & tyttöjä, joilla on "läskitissit" ja naama punottaa pelkästä kävelystä :(

Vierailija
20/22 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hoikkia, vaan normaalipainoisia. Oli hoikkia, muta selkeästi vähemmistö. 70-luvulla, huumeiden valtakaudella oltiin hoikkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi