Kävisitkö lääkärissä tällaisen haavan takia? (kuva)
aijaa.com/F95NXv
Kuva ei maailman paras, on siis leikkaushaava, tikattu 2 viikkoa sitten, tänään tikit irtosi (itsestäänsulavat) ja haava märkii ja punoittaa reunoilta.
Riittääkö jos vain puhdistaa tyyliin Betadinellä vai vaatiiko antibiootteja?
Kommentit (29)
Kuvaa en päässyt katsomaan mutta Jos haava märkii niin ilman muuta lääkäriin,kun tikitkin on ollut...
No voihan pylly.
Kopsasin sen ja koitin viel toisella selaimella puhelimessa että toimiiko ja pääsin kyllä siihen kuvaan, sen takia laitoinkin linkin tohon kun luulin että se toimisi.
Ei sit voi mitään, ei oo kuvaa.
Kävisin lääkärissä, ei pahan näköinen, mutta selvästi iho koholla haavan vierestä. Voipi olla märkää syvemmälläkin
En kävis, ainahan ne vähän punottaa ja ihan tavalliselta tuo minusta näytti. Märkimistä voi olla siksi että ihon alla on tikin kappaleita, ei ole vaarallista. Minä jopa kaivelin ne steriilillä neulalla ulos... Loppui märkiminen samantien.
Kuva näkyi, kun kopsas linkin ja laitto www. alkuun
Eikö tuosta voi vaan itse puristaa töhnät ja laittaa päälle desinfiontiainetta?
Menisin mittaamaan crp:n ja antibiootit taitaa olla aiheellisia. Tuossahan on tulehdus alla.
No en :D Ootko sokerista tehty? Eikä tollaseen mitään antibiootteja syödä, on enemmän haittaa antibiootista kuin hyötyä.
http:// aijaa.com/F95NXv
Jos kokeilisit näin.
Http://www.aijaa.com/l3o7Q5
Tuossa on toinen, kuvassa ei näy miten keltainen se rupi on, mutta haava on jotenkin auki edelleen eikä reunat ole ottaneet kiinni vaikka ollut kaksi viikkos tikattuna...
(Jos linkki nyt toimisi kun muokkasin sitä)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuosta voi vaan itse puristaa töhnät ja laittaa päälle desinfiontiainetta?
Siis puristaa töhnät, jos sitä on ja näyttää, että ne tulee helposti ulos.
Perustelkaa alanuolet. :)
On kyllä uskomatonta kuinka herkästi jotkut on ruinaamassa antibiootteja. Vai onko se niin että on jo niin paha kierre päällä että kuuri on pakko hakea jokaiseen pieneen punoitukseenkin? Vastustuskyky täysin pilattu. Sitten vielä ihmetellään kun terkkarit on täynnä.
Onko se niin vaikeaa laittaa linkkiä
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin vaikeaa laittaa linkkiä
Valitettavasti oli, kun tällä puhelimella ei tullut esille osoiterivillä www-osuutta.
Tyhmänä kopsasin vain suoraan sen mitä oli osoiterivillä ja kokeilin vain ensin toimiiko toisella selaimella puhelimessa, niin kuin jo selitin.
Kuvaa toisesta haavasta koitin muokata oikeanlaiseksi että linkki toimisi suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Http://www.aijaa.com/l3o7Q5
Tuossa on toinen, kuvassa ei näy miten keltainen se rupi on, mutta haava on jotenkin auki edelleen eikä reunat ole ottaneet kiinni vaikka ollut kaksi viikkos tikattuna...
(Jos linkki nyt toimisi kun muokkasin sitä)
Mulla teki just noin että haava ei sulkeutunut, johtui siitä että iho työnsi ulos sitä syvemmällä olevaa paksua tikkilankaa. Nypin langan pois niin johan parani hetkessä.
Linkki ei toimi.