Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun seksi ei tunnu hyvältä.

Vierailija
26.09.2016 |

Ongelma on, etten tiedä pystynkö nauttimaan seksistä enään, millään tavoin.

Olen puoli vuotta sitten eronnut suhteesta, missä oli henkistä ja seksuaalista väkivaltaa.

No pelkkä ajatuskin miehestä, joka kiinnostuu minusta, alkaa inhottaa, tulee mielikuvia alistamisesta, huonosta kohtelusta, väkivallasta, vastentahtoisesta seksistä. En tiedä pystynkö ikinä enään suhteeseen kun en pysty näkemään kenenkään kohtelevat minua hyvin.

En pysty edes yksin, kun ajatukset menee aina siihen pahaan oloon, ja alkaa inhottaa. Saati, että joku toinen koskisi minuun. Kaikki seksiin liittyvä vain tuntuu pahalta.

Onko kukaan päässyt yli, jos seksi on jostain syystä alkanut tuntua inhottavalta, loukkaavalta, ahdistavalta, hirväeltä, fyysisesti ja henkisesti tuskaiselta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. En yhtään ihmettele että seksi voi tuntua jopa ajatuksen tasolla huonolta tuollaisen suhteen jälkeen. Jos tilanne alkaa häiritsemään arkeasi ja vaikuttamaan ihmissuhteisiin, suosittelen terapiaan menemistä. Voi ensiksi tuntua vaikealta ja saatat tuntea että et halua ammattilaisen apua asiassa. Itse hakeuduin psykologille kohta 2 vuotta sitten pakko-oireisuuden ja masennuksen myötä, sillä pelkäsin pakkomielteisesti että jos jossain vaiheessa alkaisin tuntemaan seksuaalista vetoa alaikäisiin, vaikka en koskaan ole tehnyt niin ja koko asia on mielestäni kuvottava. Pysyin pitkään neljän seinän sisällä, koska en halunnut nähdä lapsia, en edes pikkusiskoani. Onneksi sain apua. Sain reseptin rauhottaviin lääkkeihin ja pikkuhiljaa ajan saatossa, terapian kanssa onnistuin saamaan pakkoajatukseni kuriin. Tätä minun pakko-oireisuuden muotoani kutsutaan englanniksi POCD:ksi. Voin kokemuksesta sanoa että avun hakeminen kannattaa.

Jos yhtään lohduttaa, tiedä että et ole yksin.

M21

Vierailija
2/5 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua ammattiavun piiriin niin saat tukea toipumiselle etkä jää asian kanssa yksin murehtimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan ajatusta mennä terapiaan. Olo on, ettei ole mitään sanottavaa. Ja vaikea intiimejä asioita kertoa kasvotusten kenellekään, vaikka olisikin terapeutti. Toisaalta ehkä pelkään myös, en haluaisi kaivella menneitä.

Ap

Vierailija
4/5 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierastan ajatusta mennä terapiaan. Olo on, ettei ole mitään sanottavaa. Ja vaikea intiimejä asioita kertoa kasvotusten kenellekään, vaikka olisikin terapeutti. Toisaalta ehkä pelkään myös, en haluaisi kaivella menneitä.

Ap

Joitakin asioita on parempi kohdata, kun paeta.

M21

Vierailija
5/5 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlaisessa tilanteessa, ja siihen auttoi aika, itsestä huolehtiminen, ja hypnoterapia. Hypnoosissa kävin vain muutaman kerran, ja siinä ei puitu yksityiskohtaisesti huonoja asioita, vaan keskityttiin omanarvontunnon vahvistamiseen ja eheytymiseen mielikuvaharjoitusten ja suggestion kautta. Luin paljon, koetin olla lempeä itselleni, liikuin, lepäsin, söin hyvin, pukeuduin kauniisti, jätin alkoholin kokonaan pois. Meni 9kk ennenkuin aloin taas nauttia itseni koskettamisesta, ja nyt puolitoista vuotta erosta alkaa tuntua, että voisin kyetä seksiin toisen kanssa ja nauttia siitä. Ja ennen tuota suhdetta olin siis hyvin halukas ja seksuaalisesti vapautunut. Se vain ottaa aikansa, kun koko oma seksuaalisuus täytyy ikäänkuin rakentaa uusiksi. Vielä en ole edes yrittänyt löytää ketään, ja yhden yön suhteeseen en enää uskalla, luottamus on vaikeampi saavuttaa. Voi olla, että jotain menneisyyden haamuja tulee kuitenkin esiin kun aloitan seksin uuden miehen kanssa, mutta toivon että osaan silloin tunnistaa ja käsitellä niitä. En anna exäni pilata tulevaisuuttani; minä selvisin. Voimia ja lohtua sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan