Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin väsynyt, että pyörryttää ja itkettää ja oksettaa

Vierailija
26.09.2016 |

Valitettavasti tiedän, että kun menen nukkumaan nukahdan ensin kyllä, mutta herään tunnin päästä ja valvon loppuyön silmät isolla, sydän hakaten ja miljoonia murheita murehtien.

Pitäiskö ottaa puolikas opamox? Silloinkin herään, mutta saatan saada uudestaan unta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha... :/ Olisko magnesiumin puute? Kokeile sitä. Jos pakki menee sekaisin, olet ottanut liian ison annoksen.

Vierailija
2/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipaasto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joku yö veti duontakin jalasta, voisi ehkä olla magnesiumongelmaakin. Pahempi vielä lienee kuitenkn stressi, jota on, ja jota ei voi poistaa.

Vihaan muuten sitä kun ihmiset sanovat, että pitää muuttaa elämää niin ettei stressaa enää. Miten? Mulla on liian vähän rahaa, liikaa töitä, sairas lapsi ja yksinkertainen äiti. Näistä pääsen eroon vain liiasta työstä, mutta siitä nuo muut kolme ongelmaa vain pahenee. Siis jos lopetan yöt, rahat loppuu kokonaan, lasta ei ole varaa kuntouttaa ja äiti moittii entistä enemmän. Että suo siellä, jos on vetlä täälläkin.

Vierailija
4/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Opamox muutamana iltana avuksi, että saat unta. Ennen on turha miettiä yhtään mitään. Unettomana kaikki asiat on miljoona kertaa kauheamman tuntuisia. Netti kiinni ja joku yhdentekevä kirja käteen. Ootko kokeillut melatoniinia? Tuo magnesiumkin on kokeilemisen arvoinen.

Vierailija
5/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ymmärrän. Minulla yksi iso kestohuoli ja murhe, mikä valvottanut ja tuonut tuskaa. Lisäksi kaikenlaista muuta harmia. Mitään lääkkeitä ei ole ollut mutta pitäisi varmaan hakea jotain pahimpiin hetkiin. Onko sulla yleistä ahdistusta vai jotsin tiettyjä murheita?

Vierailija
6/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku yö veti duontakin jalasta, voisi ehkä olla magnesiumongelmaakin. Pahempi vielä lienee kuitenkn stressi, jota on, ja jota ei voi poistaa.

Vihaan muuten sitä kun ihmiset sanovat, että pitää muuttaa elämää niin ettei stressaa enää. Miten? Mulla on liian vähän rahaa, liikaa töitä, sairas lapsi ja yksinkertainen äiti. Näistä pääsen eroon vain liiasta työstä, mutta siitä nuo muut kolme ongelmaa vain pahenee. Siis jos lopetan yöt, rahat loppuu kokonaan, lasta ei ole varaa kuntouttaa ja äiti moittii entistä enemmän. Että suo siellä, jos on vetlä täälläkin.

Yövuorot / 3-vuorotyö ei sovi uniongelmalliselle, kun vuorokausirytmissä tapahtuu jatkuvasti muutoksia. Kerrot että rahat loppuu jos lopetat yöt, mutta kyllä ne tulot tippuu myös kun jäät pitkälle sairauslomalle. Tuota menoa nimittäin jäät enemmin tai myöhemmin. Suosittelen siis alan vaihtoa tai ainakin yövuorojen lopettamista, mikäli se on työnantajan puolesta ok.

Vierailija
7/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis. Valvomisessa ei ole mitään hyvää. Onko sulla lääkärikontakti jolle puhua?mikä on syy valvomiseen?

Mulla oli kerran ihana poikaystävä. En saanut nukuttua, joten soitin hänelle pikkutunneilla. Lupasi puhua tylsiä asioita kunnes nukahdan :)

Muista ap että maailma on täynnä hyviä asioita ja ihmisiä. Kaikki voi jo pian kääntyä paremmaksi!

Vierailija
8/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Itkettää sekin kun kirjoitatte niin kannustavasti. Kyllä tämä tästä. Otan sen pillerinpuolikkaan, vaikka mä pelkään niitä. Toi purkki on mulle kirjoitettu 2014, en oo uskaltanut syödä niitä. Nyt ei ole lääkärikontaktia, mutta kai sellainen pitäisi hankkia. En vaan tiedä, uskallanko mennä työterveyteen tai saako terveyskeskuksesta aikaa.

Vierailija
9/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kokonainen Opamox, eihän se mikään unilääke ole, mutta rauhoittaa ajatukset sen verran, että saat nukuttua. Ja älä stressaa valvomisesta ja yritä väkisin nukkua. Sitten valvot, kato leffoja tai lue. Vaikka pari yötä meniskin valvoessa, niin kyllä se uni joskus tulee. Olet jo käynyt lääkärissä, eikö muuta apua ollut kuin resepti kouraan?

Vierailija
10/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarviit kyrpää.

Vierailija
11/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap yhtään lohduttaa, niin mulla on sama ongelma. Viime yönä nukuin taas vain tunnin. "Kiva" mennä sitten aamulla töihin silmät ristissä. Herään kanssa öisin sydän pamppaillen stressaamaan asioita. Töissä useimmiten jaksan jotenkuten tsempata, vaikka välillä tuntuukin, että pyörryn väsymyksestä, mutta kotiin tullessa tekisi mieli vain käpertyä sohvalle itkemään väsymystään. Käytän unilääkkeitä, mutta ne eivät aina tehoa. Isommasta annoksesta taas menen ihan tokkuraiseksi seuraavana päivänä. Nukkumattomuutta aiheuttava työkiireet ja -stressi sekä muutamat henkilökohtaiset vanhat murheet. Lisäksi unettomuus itsessään stressaa; nukkumaan mennessä hermostuttaa, että mitä jos tänäkään yönä en saa nukuttua. Lääkäri olisi valmis kirjoittamaan vähäksi aikaa saikkua, mutta työkiireitä on niin paljon, että saikun jälkeen olisin vain entistä kiireisempi ja sitä kautta stressaantuneempi.

Vierailija
12/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anaalihamsteri kirjoitti:

ET OLE SAANUT TARPEEKSI PATUKKAA PYLLYYN!

Oon alottanu lukemaan ihan random keskusteluja että löytäsin sun kommentin

Vierailija
13/13 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut valvoa liikaa, jos huippaa jo. Pitääkö sun ihan seinistä ottaa tukea, ja uskaltaisitko lähteä vaikka 15 min iltakävelylle? Soittaisit aamulla töihin, kerro että olet niin uuvuksissa että olet suorastaan vaaraksi töissä. Käy sitten lääkärìltä hakemassa lomaa ja pyydä vähän unilääkkeitä tai Opamox, sun taitaa olla vanhentuneet. Ja etenkin sun!951

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi