En vaan laihdu! Kommentoi ruokavaliotani, onko pielessä
Tänään olen syönyt:
aamulla: 2 juustoleipää, skyr-rahkan
välipalaksi: juustoleivän
lounaaksi: pastaa fetajuustolla
välipalaksi: 2 juustoleipää
päivälliseksi: avokadopastaa
iltapala: hedelmiä, jugurttia tms
Paljonko arvioisit kaloreiksi?
Kommentit (26)
Itken verta joka kerta kun kuulen jonkun sanovan, että hiilarit lihottaa. Ne saattaa turvottaa, mutta ei lihota. Jos hiilarit lihottaa, niin olisin jo sairaalloisen ylipainoinen. Sen sijaan olen alipainoinen, vaikka syön suuria määriä. Jätän vaan sen kaiken epäterveellisen pois, kuten lihan ja maitotuotteet. Lämpimän ruuan lisäksi juon paljon vettä ja syön hedelmiä, jotka sisältää hyvin paljon nestettä. Näytän usein siltä, että olisin raskaana, mutta aamuun mennessä mun maha on jälleen litteä.
Ruisleipäkin voisi olla vielä jälkiuunileipää. Juustot ja rahkat pois, välipalana ehkä omena tms.aamupäivällä, jos jotain on pakko syödä siinä välissä, iltapäivän välipalana maustamaton jugurtti (ei rasvatonta, mutta ei 10 prossastakaan) ja pähkinöitä/marjoja puolikas kourallinen. Lisää vihanneksia joka aterialle.
Taitaa olla provo, mutta kompataan nyt muita kuitenkin.
Aivan liikaa maitotuotteita ja liikaa leipää. Liikaa pastaakin, ainakin noiden leipien kanssa ja ehkä muutenkin jos isoja annoksia. Lisää juureksia, kasviksia, vihanneksia, palkokasveja, siemeniä, pähkinöitä.
Laske ravintoaineet vaikka cronometer, myfatsecret tai myfitnesspal-palveluiden avulla. Saat luultavasti järkyttävän määrän (huonoa) rasvaa ja mahdollisesti liian vähän proteiinia. Vitamiineja yms. suoja-aineita et varmastikaan saa noilla juustovoileivillä tarpeeksi.
Ensinnäkin sinun pitäisi lisätä ruokavalioosi reippaasti lisää vihanneksia ja marjoja. Toiseksi, vähennä radikaalisti leivän ja pastan syöntiä. Kolmanneksi, unohda kokonaan kaikki maustetut rahkat ja jukurtit. Neljänneksi, vähennä juuston ja muiden rasvaisten ruokien syöntiä. Viidenneksi, opettele kestämään nälän tunnetta, eli jätä välipalat pois.
Suurin osa lihavista syö liian vähän, tai siis oikeammin yrittää laihduttaa kitudieeteillä. oikea painonhallinta tulee vasta sitten, kun uskaltaa syödä tarpeeksi. Lihavan kylläisyysmekanismi on sekaisin ja sitä ei kitudieeteillä auteta.
Juusto on hyvää ravintoa, se on proteiinipitoista ja pitää nälkää. Pastakastike on oikeaa ruokaa joten voit syödä hyvällä omallatunnolla. Jos haluat jostain nipistää, niin vähennä itse pastan määrää ja korvaa vihanneksilla.
Siis pelkkää hiilaria olet syönyt. :O Et varmasti laihdu tuolla ruokavaliolla!