Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vanhempien kanssa voi olla yhteydessä aikuisena?

Vierailija
26.09.2016 |

Mikä on "normaalia" alle 30v aikuiselle?

Kysyn koska kaverin kanssa tuli puheeksi että olen monta kertaa puhelimitse yhteydessä toiseen vanhempaani, johon hän kommentoi että se oli aivan järkyttävän usein koska olen aikuinen. Soitellaan isän kanssa keskimäärin joka toinen päivä tai 2 päivän välein. Onko jotenkin poikkeuksellisen usein?

Kotona en ole asunut 10 vuoteen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka päivä :D Mä käyn vanhempien luona ainakin kerran viikossa ja soitellaan lisäksi kerran pari viikon aikana. Olen 25v

Vierailija
2/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juttelen äitini kanssa vähintään 2 kertaa viikossa, yleensä useimminkin. Ja olen 43-vuotias. Olemme oikein hyvissä väleissä, tuetaan toisiamme ja kysymme puolin ja toisin neuvoa. Perheemme matkustelee äitini ja hänen miesystävän kanssa. Jaamme myös kesämökin. Ei ongelmia.

Eli en osaa sanoa sitä normaalia määrää. Tämä on meille normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä aloittaja että 1. vastaaja ovat todella tiiviisti yhteydessä vanhempiinsa. Hämmentävää. Mutta mikäs siinä, jos olette vanhempienne kanssa läheisiä! Sehän on vain hieno asia!

Itse en ole läheinen vanhempieni kanssa. Soittelemme kyllä joka viikko tai joka toinen viikko. Tapaamme kasvokkain ehkä kerran-pari vuodessa.

Vierailija
4/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin liian usein kuin liian harvoin. Varsinkin jos  yksinäisempi ihminen kyseessä.

Vierailija
5/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi mielestä varmaan pitää käydä paikan päällä vain jouluaattona ja soittaa isänpäivänä eli kerran vuodessa :D

Vierailija
6/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä soitan ja käyn tarpeen mukaan vaikka olen kohta 50v! Vanhempi sairastaa alzheimeria ja asuu yksin, kyse ihan turvallisuudesta. Nuorempana yhteydenpito ei ollut näin tiivistä.

Vierailija
7/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan äidille 2-4 kertaa vuodessa, oma mies soittaa äidilleen joka päivä :) Anoppini on 85-vuotias ja asuu yksin maalla :) Molemmilta isät ovat kuolleet.

Vierailija
8/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä soitan ja käyn tarpeen mukaan vaikka olen kohta 50v! Vanhempi sairastaa alzheimeria ja asuu yksin, kyse ihan turvallisuudesta. Nuorempana yhteydenpito ei ollut näin tiivistä.

Ihanaa että huolehdit :)

Vierailija
9/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennytkään tässä olevan jotain rajoituksia, ilman, että katsotaan epänormaaliksi...

Soittelemme päivittäin ja tapaamme 2-3 krt viikossa, asumme lähekkäin ja olemme läheisiä.

Vierailija
10/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti soittaa muutaman kuukauden välein, vähempikin riittäisi. Isä oli asunut kolme vuotta Espanjassa ennen kuin minä kuulin siitä muuta kautta. Ei ole asiaa.

- m50 -

Vierailija
11/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle soitan noin 3 kertaa viikossa. Äidille noin kerran parissa viikossa.

Vierailija
12/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää määrää. Itse en niinkään soittele, mutta lähes joka viikko käyn vanhempien luona. Serkku soittelee äitinsä kanssa 2-5 kertaa viikossa. Ollaan yli 30v.

Joillakin on vanhempiensa kanssa "ystävyyssuhde", eikä mikään napanuorassa roikkuminen.

Vierailija
13/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vanhemmilleni joka päivä ja tarkistan että kaikki on ok.

Vierailija
14/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun rahat on loppu.

Vierailija
15/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt varsinaiaesti kenenkään toisen määriteltävissä ole mikä ihmissuhteissa on normaalia jos kyseessä ei ole mikään riippuvuus- eikä hyväksikäyttösuhde.

Vierailija
16/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aivan sama tilanne. Usein äiti myös soitti minulle. Hän kuoli viime vuonna, ja edelleen tiettyinä kellonaikoina tulee mieleen, että nyt äiti voisi soittaa.

Vierailija
17/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aivan sama tilanne. Usein äiti myös soitti minulle. Hän kuoli viime vuonna, ja edelleen tiettyinä kellonaikoina tulee mieleen, että nyt äiti voisi soittaa.

Meillä on muuten tuo sama juttu, että tiettynä kellonaikana yleensä soitellaan. Joko minä tai äiti, nyt on alkanut äidiltä soittaminen jäädä, ei muista enää.

t. Ylemmän viestin kirjoittanut

Vierailija
18/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tärkeää että lapset pitää huolta vanhemmista ja vanhemmat lapsista. Oli se sitten soittelua tai paikan päällä käymistä.

Vierailija
19/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa jos aikuinen lapsi on vanhempiin yhteydessä vaikka joka päivä, mikäli kyseessä on kahden aikuisen välinen suhde.

Outoa on, jos aikuinen lapsi on yhteydessä vanhempiinsa joka päivä, mikäli kyseessä on edelleen lapsi-vanhemmat suhde. Tällä tarkoitan sitä, että esimerkiksi 30 vuotias pyytelee jatkuvasti vanhemmilta rahaa/kyytiä/ruokaa/milloin mitäkin. Tiedän tämmöisen tapauksen, jossa 30 vuotiaan miehen äiti käy jatkuvasti pojan luona siivoamassa, kustaa poikaa autolla joka paikkaan vaikka bussillakin pääsisin, vie ruokakasseja yms. Mies on töissä, ei vaan viitsi kulkea bussilla, tehdä itse ruokaa tai siivota. Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksei kyseisen miehen parisuhteet oikein toimi?

Vierailija
20/36 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä soitetaan, whatsappaillaan jne. Välimatka 40km, nähdään 3-4 kertaa viikossa, nyt varsinkin kun ovat isovanhemoia. Olen siis itse 30. Ovat huippuhuippuihania ja tukeni ja turvani. Myös veljeäni ja mummoani näen monta kertaa viikossa. Olen onnekas, kun on näin hyvät välit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi