Palstamamman miehen pitäisi olla aikuinen mies, mutta pukeutua kuin teini?
Parista miesten pukeutumista sivunnut ketju toi mieleeni seikan, että moni palstamamma haluaa miehensä tosiaan olevan aikuinen rauhallinen mies, mutta vaatteiksi "rennot farkut ja hupparit" sekä jalkaan conssit tai Vanssit?
Kaikki Dressmann-tyylikkäät miesvaatteet ovat ihan out koska mies näyttäisi mieheltä eikä teiniltä. Miksi näin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tiedä mitä haluavat ja heidän kriteerinsä ja asenteensa kannattaa sivuta kokonaan. Useampikin nainen on sanonut minulle, ettei olisi koskaan uskonut, että ihastuu minunlaiseeni mieheen. Naiselle pitää vain kertoa, että sinä haluat minut ja silloin hän haluaa.
Parhaiten tuo onnistuu kun ignooraa naisen, pitää häntä kuin ilmana. Silloin se takertuu lisää hakiessaan huomiota.
Kyllä minulle se Dressman- mieskin kelpaa, mutta itselleni tulee alipukeutunut olo sellaisen seurassa. Mutta ei se minua häiritse, jos ei miestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä palstamamma oikein on?
Se on se joka aina kinastelee sen lassukan kanssa. Get a room, you two!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle se Dressman- mieskin kelpaa, mutta itselleni tulee alipukeutunut olo sellaisen seurassa. Mutta ei se minua häiritse, jos ei miestäkään.
Ai jos miehellä on farkut, kauluspaita ja neule?
Riippuu nyt varmaan miehen iästäkin miten on soveliasta pukeutua? Itse tykkään hillitystä rock-tyylistä, farkut, nahkatakki, bootsit + joku hieno hattu. Sopii lähinnä sellaisille 18-35 vuotiaille nuorille miehille tuo tyyli. Sitä vanhemmat miehet eivät ole "kohderyhmääni", joten en ole myöskään miettinyt minkälaiset vaatteet vanhemmille miehille sopisi.
Pukeutumistyyli riippuu paitsi iästä, myös miehen omasta tyylistä ja vaikka työpaikasta. Oma mies on tutkija, ja porukka on työpaikalla aika rennosti pukeutunutta, isäni taas on bisnesmaailmassa ja siellä nuoremmillakin (alle 3-kymppisilläkin) on paljon virallisempi tyyli.
Dressmann-tyylikkäät? Mahtava termi, nauroin ääneen! Mitä seuraavaksi, Tokmanni-couture? Klassisen tyylikäs Prisma-look?
Näin vakavasti puhuen en ymmärrä aloitusta, Dressmannilta saa myös farkkuja, flanellipaitoja, collegeja... Jos taas on kyse siitä, miksi halpaan pukuun pukeutunutta miestä ei pidetä tyylikkäänä, silloin ei näytä mieheltä vaan pyrkyriltä. Perusinsinöörilook eli farkut ja kauluspaita puree joihinkin naisiin mutta ei suurimpaan osaan koska se ei yksinkertaisesti vaan näytä kovin hyvältä saati miehekkäältä vaan samaan aikaan sekä jäykältä, hieman huonolla tavalla nössöltä että ulkonäöstään piittaamattomalta. Itse tykkään farkkuhupparimiehistä koska arvostan huoletonta asennetta ulkonäön suhteen, pidän pukuja työvaatteina eikä minusta perusinsinöörilook ole erityisen viehättävän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Dressmann-tyylikkäät? Mahtava termi, nauroin ääneen! Mitä seuraavaksi, Tokmanni-couture? Klassisen tyylikäs Prisma-look?
Näin vakavasti puhuen en ymmärrä aloitusta, Dressmannilta saa myös farkkuja, flanellipaitoja, collegeja... Jos taas on kyse siitä, miksi halpaan pukuun pukeutunutta miestä ei pidetä tyylikkäänä, silloin ei näytä mieheltä vaan pyrkyriltä. Perusinsinöörilook eli farkut ja kauluspaita puree joihinkin naisiin mutta ei suurimpaan osaan koska se ei yksinkertaisesti vaan näytä kovin hyvältä saati miehekkäältä vaan samaan aikaan sekä jäykältä, hieman huonolla tavalla nössöltä että ulkonäöstään piittaamattomalta. Itse tykkään farkkuhupparimiehistä koska arvostan huoletonta asennetta ulkonäön suhteen, pidän pukuja työvaatteina eikä minusta perusinsinöörilook ole erityisen viehättävän näköinen.
http://www.kauppakeskusatomi.fi/images/erikoiskuva/480x245xr4eC401OmS.j…
Vierailija kirjoitti:
Farkut ja kauluspaita voi olla monenlaista, kuten tietysti hupparikin mutta yleisesti huppari on teinien ja skeittarien vaate täysin mahdoton pukea siten, että olisi särmän tyylikäs sekä Cittariin että 40v juhlille samaan aikaan. Eikä ammu ylitse kotonakaan.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b0/ba/ed/b0baed3d13be53a…
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/27/39/06/2739067045b4943d12494ff…
https://cdn.lookastic.com/looks/brown-blazer-navy-long-sleeve-shirt-bla…
Ah nuo ihanat menswear-pappavaatteet... mikäs sen mukavampaa kuin aloittaa aamu katselemalla nuorta miestä jolla on jalassa kasarityyliset farkut, paita jonka selässä ja mahassa on kuutiometri tyhjää ja jonka päälle on vielä asemoitu veltto sinapinkeltaisen ja oksennuksen välimaastosta löytyvä neule. Mmm, kyllä siinä hormonit hyrrää kun tämä ilmestys vetää vielä jalkaan sitten ne alennuksesta ostetut tupsuloaferit (englantilaiset, tottakai).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän dressman-miehellä kauluspaidan, suorat housut ja ehkä kravatin. Aloituksessahan sanottiin, että farkut ovat teineille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kauppakeskusatomi.fi/images/erikoiskuva/480x245xr4eC401OmS.j…
Musta pikkutakki, valkoinen paita ja kulutetut farkut? Kukaan tuossa kuvassa ei ole tyylikäs. Kauhein tyylimoka mitä tiedän on yrittää näyttää menestyvältä ja/tai varakkaalta ylipukeutumalla etiketin vastaisesti halpisvaatteisiin vapaa-aikana arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Ah nuo ihanat menswear-pappavaatteet... mikäs sen mukavampaa kuin aloittaa aamu katselemalla nuorta miestä jolla on jalassa kasarityyliset farkut, paita jonka selässä ja mahassa on kuutiometri tyhjää ja jonka päälle on vielä asemoitu veltto sinapinkeltaisen ja oksennuksen välimaastosta löytyvä neule. Mmm, kyllä siinä hormonit hyrrää kun tämä ilmestys vetää vielä jalkaan sitten ne alennuksesta ostetut tupsuloaferit (englantilaiset, tottakai).
Taas tämä hupparijonnen viulistimuija, joka kuuntelee vain populaarimusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän dressman-miehellä kauluspaidan, suorat housut ja ehkä kravatin. Aloituksessahan sanottiin, että farkut ovat teineille.
Farkuilla tarkotin näitä teinien tehostefarkkuja sekä hupparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut ja kauluspaita voi olla monenlaista, kuten tietysti hupparikin mutta yleisesti huppari on teinien ja skeittarien vaate täysin mahdoton pukea siten, että olisi särmän tyylikäs sekä Cittariin että 40v juhlille samaan aikaan. Eikä ammu ylitse kotonakaan.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b0/ba/ed/b0baed3d13be53a…
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/27/39/06/2739067045b4943d12494ff…
https://cdn.lookastic.com/looks/brown-blazer-navy-long-sleeve-shirt-bla…
Jos on tarkoitus pukeutua tyylikkäästi, ei samoja vaatteita laiteta sienimetsälle, remontointiin, omiin häihin, rennoille perhejuhlille, lähikauppaan, lenkille, itsenäisyyspäivän vastaanotolle jne jne jne, vaan pukeudutaan tilanteen mukaan. Tähän ei tarvitse suurta vaatevarastoa vaan edes vähän pelisilmää. Kuvasi mukainen ryttyinen kauluspaita ei ole särmän tyylikäs missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos miehellä on farkut, kauluspaita ja neule?Minä ymmärrän dressman-miehellä kauluspaidan, suorat housut ja ehkä kravatin. Aloituksessahan sanottiin, että farkut ovat teineille.
Farkuilla tarkotin näitä teinien tehostefarkkuja sekä hupparia.
Okei. Minusta joka toinen teini nykyään pukeutuu chinoihin ja kauluspaitoihin ja neuleisiin, joten en tajunnut, että niitä ei tässä nyt lasketakaan teinivaatteiksi.
Dressmanissa asiointi ois avioeroperuste. Onneksi mieheni ostaa pukunsa laadukkaammista paikoista eikä omista crocseja.
Naiset eivät tiedä mitä haluavat ja heidän kriteerinsä ja asenteensa kannattaa sivuta kokonaan. Useampikin nainen on sanonut minulle, ettei olisi koskaan uskonut, että ihastuu minunlaiseeni mieheen. Naiselle pitää vain kertoa, että sinä haluat minut ja silloin hän haluaa.